LA FELICITAT ÉS UN TRAJECTE, NO UN DESTÍ

Un relat de: alcala
Estava un home de negocis de vacacions i passejava pel port. Observava la preciosa aigua cristalina de la que disponia aquell port, quant va arribar una xicoteta barqueta que era dirigida per un pescater. L'home de negocis en veure els peixos de gran tamany que havia pescat, li diguè:
-Has tingut un bon dia avui no? Ja veig que els peixos són grans i de bona cualitat...
-Puics sí, la veritat es que ha estat un bon dia per a la pesca.
-T'ha portat molt de temps peixcar-los?
-Doncs no, he emprat molt poc temps. Ja el dic que ha sigut un dia perfecte.
-Podríes dedicar més temps i trauries més peix, oi?
-En aquest en tinc prou per a dur una familia endavant.
-Està bé, però que fa vostè en tot el temps lliure que tè?
-Dorc fins a tart, jugue amb els meus fills, passetge amb la meua dona, vaig a prendre una "canya" al bar am els amics... Tinc una vida amb plaer i acollidora.
-Mira, bon home, jo podria ajudar-te. Deuries emprar més temps en la pesca, amb els ingresos comprar-te un vaixell més gran, amb els ingresos del vaixell més grans comprar més vaixells i eventualment tindries una flota de vaixells pesquers. Podries a ixir d'aquest poblet, anar a la capital i formar la teua propia empresa.
-I tot açò en quant de temps es podria fer?
-En uns 15 o 20 anys.
-I desprès què?
-Cuant arribara el moment vendries les accions de l'empresa i et faries ric.
-Ahhh... Molts millons! I desprès què?
-Amb tot açò et podries mudar a un poblet, dormir fins a tart, jugar amb els teus fills, passejar amb la teua dona i prendre algo amb els teus amics.
-I no es això el que tinc ja?
La felicitat és un trajecte, no un destí.

Comentaris

  • un gran relat amb una ....[Ofensiu]
    joandemataro | 26-06-2011 | Valoració: 10

    gran reflexió al seu endins

    Et dono la meva particular benviguda a RC, no deixis d'escriure!!!


    No sé si ja ho has fet però …
    Et convido a llegir, si et ve de gust és clar, les últimes entrades que he penjat al meu blog: ESQUITXOS D’UNA VIDA

    T’hi espero .
    Gràcies per endavant
    Joan

  • Endavant ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-06-2011 | Valoració: 9

    Aquesta Història ja l'havia llegit.... integrada en un pastor... i un individuu que amb el seu cotxe s'atura i li fa propostes semblants.
    Totalment d'acord amb el títol. La Felicitat és dins nostre. No una recerca ni un objectiu. És un Tema que he treballat força i tinc un Curs escrit via correu, que t'ofereixo. Sense cap cost.
    Endavant i molt benvingut.

l´Autor

alcala

9 Relats

19 Comentaris

7857 Lectures

Valoració de l'autor: 9.25

Biografia:
Sóc de Tavernes de la Valldigna (Valencia). Tinc 15 anys i encara que la meua passió es jugar al tennis, també m'agrada escriure relats de quant en quant.