La dona sense ombra

Un relat de: Mon Pons

La programació era la següent:

Decker dirigeix Strauss
Intèrprets:
Franz-Paul Decker, director / Felicity Lott, soprano
Obres:
I Part
Pfitzner: Caterina de Heilbronn
Strauss: La dona sense ombra, op. 65. Fantasia
II Part
Pfitzner: Òpera « El cor ». Cançó d'amor
Strauss: Capriccio. Escena final

Acabava de sortir de l'Auditori amb la seva dona que no li perdonava que s'hagués adormit. L'home blau havia tingut un son espès. D'immediat, pujaren al cotxe que tenien aparcat davant mateix de la porta i es miraren en silenci. Arribaren a casa seva.

De seguida mirà per la finestra i veié que ja no quedava gairebé res del dia. Observà un cel immens que continuava engolint-se en la nit i, de seguida, comprengué que no hi havia segones oportunitats.

No va tombar el cap ni va dir-li res. Se'n va anar, basculant amb el sol, darrera les muntanyes.
Tenia els ulls blaus que li guspirejaven i que els clavà al terra encerat, imaginant-lo cobert de neu esquinçada sota els seus peus; un món amagat que imaginà enterrat.

Acabà asseient-se davant de l'ordinador buscant pornografia. Hagués preferit asseure's al terra seguint un escarabat, en la fosca atapeïda dels boscos llunyans.

Havia passat trenta anys al seu costat. En certa manera, encara l'estimava. Però s'enganyava a sí mateix i l'enganyava a ella, físic i virtualment. El que sentia per la seva dona hi havia regust de foguera encesa i de soledat. Mentre, començà a ploure a bots i barrals.

No sabia ben bé què estava passant, però sabia que alguna cosa greu estava a punt d'esdevenir-se. Feia una eternitat que ho sabia i es doblegava com les herbes a causa del vent. El vent que fa de la seva nuesa un mirall opac d'alabastre, desgelant en lassitud la nit. Prou li basta per obrir camí un vell traç incolor sobre el vidre per despullar-se la pell de l'ànima.

(Vençut el vent bat els ulls de salobre esmaltats...)

Ara sap qui és: el savi nòmada -l'home blau-, que vaga inútil dins l'obscur viarany de cristall, deixant rastre de cendra i pols efímera.



Comentaris

  • Atzar[Ofensiu]
    T. Cargol | 25-03-2005

    Jo em referia al fet que si visquèssim una vida perfecta, plena potser no existiria el Cor de la ciuat i relatsencatala i "la dona sense ombra" no s'hagués fet; estariem al paradis universal mejant cocos...
    Clar el problema de fer-me el pedant és que et surti algú que tracta bé els conceptes,...
    Sobre l'atzar, crec que malgrat que diuen els físics que el mon no és determinista sinó probabilístic i quecom d'insospitat podria passar amb una problilitat, això si, molt petita, pel que fa al "mon" de les coses si que funciona, però en relació al "mon" de els persones em costa més de creure en la casualitat,...
    perquè m'ha sortit tants cops mon en aquest troç?
    M'agrada molt les teves elaboracions per fer més - o una mica - semblant al paradis el cada dia,...

  • T. Cargol | 24-03-2005

    Jo estava al segon amfiteatre i davant meu cap a l'esquerra hi havia un senyor que va fer un cop de cap...
    Li trec ferro al que dius perquè és profon i bergmanià, però també mereix un comentari més lleuger,...

    Ara bé adormir-se no és dolent: demostra que la música seda.

    Al menys ami em va deixar asserenat. Desprès vaiga anar a agafar el... metro.

    Diuen que l'art és conseqüència de la sublimació de les frustacions. Quina sublimació millor que prop 60 o 70 músics i la soprano actuant?