La DictaTecno o la DemocraTecno?

Un relat de: llamp!
Us agrada el Tecno?

La Tecno?

Us tira: La Dictadura o la Democràcia? El Capitalisme o l'Anticapitalisme? El Coneixement o la Ignorància? La Ciència o l'Espiritualitat?

Alguns no tenen perquè ser conceptes contraposats o contraris, altres sí. Dictadura s'oposa a Democràcia, mentre que Ciència i Espiritualitat podrien ser compatibles, crec.

Faig aquest recull dels arguments dels que poden parlar els defensors de la Dictadura de la Tecnologia:

    - Abans et reparaven la tele, ara la llencen i te n'has de comprar una de nova.

    - Abans es trobaven recanvis, ara et fan comprar tot l'electrodomèstic nou.

    - Sempre surten noves versions dels sistemes operatius dels ordinadors o noves versions de programari. Has d'invertir-hi diners constantment.

    - Ara l'administració ho fa tot digital, ja no pots anar al Taulell i conversar amb qui t'atén.

    - No entenc ni fava els mòbils, ni els ordinadors, tots parlen en anglès.

    - Encara que l'ordinador em parli en el meu idioma, no entenc què diu! Cal ser informàtic per saber-ho.

    - Abans es parlava d'Ofimàtica, com aquelles tasques d'oficina relacionades amb la informàtica, i els qui utilitzaven els ordinadors els calia tenir coneixements d'usuaris. Avui tothom pot ser usuari d'un mòbil connectat a internet.

    - Els ordinadors es desordenen, s'espatllen, els entren virus, són fràgils, costa molts diners reparar-los, es fan vells i ja no són prou ràpids. Són cars i requereixen molt manteniment.

    - La cursa per tenir els ordinadors més ràpids i eficients, passa per tenir molts diners i invertir constantment en tecnologia, no tothom ho pot fer.

    - Fabricar dispositius tecnològics crea una gran contaminació.

    - Fabricar aparells tecnològics suposa extreure minerals de zones en guerra, o que estan subjectes a injustícies socials, violència, corrupció, o màfies organitzades.

    - El comerç de la tecnologia està sujecta a les normes del capitalisme salvatge i desbocat.

    - La tecnologia fa unes persones molt riques, i a altres les empobreix.

    - Per què uns privilegiats tinguin molta tecnologia o el poder sobre aquesta, cal que es cometin moltes injustícies.

    - La tecnologia no ens farà avançar com a societat.

    - Les ones electromagnètiques dels mòbils, ordinadors, wi-fi, 5G, etc. provoquen càncer i altres malalties.

    - La contaminació és un resultat de la fabricació de tecnologia punta.

    - La tecnologia mai ens farà lliures.

    - La tecnologia crea més esclaus i més pobres.

    - La societat encara no ha entès que perquè hi hagi democràcia, cal ser sostenible i créixer raonablement, i sense contaminar el medi.

    - La tecnologia crea guerres comercials i entre els pobles, pel fet de tenir el control sobre els recursos dels que necessita per fabricar-se.

    - La tecnologia no arribarà mai a imposar-me la llengua anglesa.

    - La tecnologia funciona tota en anglès perquè és la llengua de l'imperialisme.

    - La tecnologia funciona tota en anglès perquè és la llengua que ens imposen.

    - La Globalització passa perquè la tecnologia ens la imposin.

    - La tecnologia és una dictadura perquè ens fa esclaus dels rics i els poderosos.

______________________________________________________________

Faig aquest recull dels arguments dels que poden parlar els defensors de la Democratització de la Tecnologia:

    - Els ordinadors ens faciliten la vida.

    - Els mòbils i internet ens faciliten les comunicacions.

    - La tecnologia ens permet estar al dia de tot el que passa en el món.

    - La ciència avança constantment, per això cal tenir els aparells actualitzats.

    - Quan passa un temps, els models antics baixen de preu i són més assequibles en mercats de segona mà.

    - Els ordinadors ajuden a "ordenar la informació", internet a comunicar-nos els uns amb els altres amb més facilitat i rapidesa, tot són avantatges.

    - La tecnologia facilita fer més feina, amb menys mà d'obra.

    - La tecnologia ens farà lliures.

    - La tecnologia és cara perquè s'actualitza constantment, però els avantatges que porta són de llarg més beneficiosos que no pas els costos econòmics.

    - El futur és tecnològic.

    - Vivivm la 4a Revolució Industrial.

    - Internet és el major avenç tecnològic de la humanitat des de la seva existència.

    - Queda molt per fer en el camp de les tecnologies per fer-nos millorar.

    - La ciència ens fa progressar cap a millor benestar.

    - La tecnologia ens permet tenir aparells cada cop més eficients, amb menor consum energètic i cost econòmic.

    - La tecnologia ens ajuda a arreglar problemes que hi ha en el món.

    - La tecnologia ens permet mesurar millor, ser més efectius, i més ràpids. Ens dóna el coneixement de forma immediata, i no importa en el punt del món on estiguem.

    - La tecnologia és el passat, present i futur del desenvolupament humà.

    - Sense tecnologia, el benestar de les persones no seria possible.

    - Cal avançar, junt amb el progrés tecnològic, cap a quotes de poder més altes i més justes.

    - El progrés passa per invertir més en noves tecnologies.

    - Sense xarxes socials, el món seria més avorrit.

    - Les xarxes socials ens han apropat més i ens han fet més humans.

    - Les xarxes socials ens permeten millorar les relacions humanes.

    - L'Internet de les coses ens permet tenir el coneixement exacte de tot el que passa en el món, en el mateix moment en què passen les coses.

    - Qualsevol avenç de les tecnologies suposa millores per la qualitat de vida de les persones.

    - Cal avançar cap al 5G, la plena connectivitat, per així, viure molt més segurs i tranquils.

    - La tecnologia permet a l'ésser humà tenir més seguretat en el seu entorn més immediat.

    - La tecnologia evita accidents, evita morts, evita desgràcies humanes.

    - La tecnologia permet trobar els criminals i fer-los justícia de manera molt més sòlida i argumentada, donat que la ciència no menteix.

    - Avui en dia, la tecnologia ho pot fer tot.

    - Els robots són el futur, i ens faran la vida més fàcil.

    - La tecnologia democratitza la societat i ens fa iguals davant de tothom.


______________________________________________

I ara, tu, havent llegit aquests punts a favor i en contra, ets més DictaTecno? o DemocraTecno?


________________________________
tecnollamp!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer