La creació de l'home, segons jo.

Un relat de: Silent

El cinquè dia, s'estava déu al planeta terra fent un retoc d'última hora -encenent un volcà- inconscient com sempre, sense pensar en les consequències.
En donar per acabada la seva obra, va seure's a la voreta d'un estany com cada dia a jugar amb el fang. Ell sempre havia fet pedretes, rocs i muntanyes que llençava aquí i allà tot fent la gallina cega.
Aquell penúltim dia no s'estava per pedretes i sense cap inspiració, quasibé a punt de l'aborriment, va tenir l'ocurrència de fer una figureta de sí mateix i com una criatura, començà a arreplegar i pastar el fang que necessitaria.
Mirant-se en l'estany que li feia de mirall i treient la llengua com fan alguns artistes quan estan molt concentrats, anava donant forma a aquell petit ésser que va acabar a l'hora de sopar.
Orgullós de les seves dots artístiques, el va posar sota un garrofer.
Mentre el contemplava emocionat, s'adonà que li havia sobrat un macarronet d'argila i sense ni pensar-s'ho, li va posar a l'homenet allà on ja sabem.
L'endemà, déu es mirava amb tendresa l'home de fang del garrofer i va commoure's en veure'l tan solet com ell i va pensar: "Pobrissó, està molt sol"; i tantmateix com un escorxador, es va abalançar al damunt, arrancant-li una costella, així, sense anestèsia ni res.
Y de la costella del home, va fer la dona.
D'ençà d'aquest fet, quan un home persegueix una dona, no fa res més que reivindicar "la seva costella".

Comentaris

  • OSTRES [Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 09-07-2008 | Valoració: 10

    volia desbloquejar les majuscules i he pitjat entrar... ostres, m'havia oblidat de puntuar-te dir-te que en tan poc tros, m'he ringut un riu. (dels cabdalosos, es clar!)

    Una abraçada

    Ferran

  • molt bo HAHA[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 09-07-2008

    la ironia és la millor arma contra l'apatia, no deixis de mostrar-nos els teus relats.

  • M'agrada molt!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 09-07-2008 | Valoració: 10

    És un petit acudit molt ben fet, i molt simpàtic.

    La costella, he he he... Això voldria ser la Miranda respecte de l'Èric... M'has fet pensar en el meu relat...

    Malgrat que els mites bíblics no em caiguin molt simpàtics, el relat està molt bé. Felicitats.

    Salut i calerons!!

  • rnbonet, moltes gràcies.[Ofensiu]
    Silent | 09-07-2008

    Em sap greu haver fet aquestes faltes -m'he espantat i tot.
    [Em desqualifico en traducció :( ]

    Celebro que t'hagi fet somriure. :)

  • Les coses...[Ofensiu]
    rnbonet | 09-07-2008

    ...aquelles d'allò que en diuen "sagrades escriptures" dóna per un fum d'històries. I si te les prens amb alegria, humor, ironia i 'seminfotisme', millor encara.
    He gaudit amb el relat;com un mico damunt un arbre. El final, no obstant, precipitat i ambivalent, m'ha deixat un regust agre. Era això el que volies, no?
    Molt bé! És d'aquells que m'hagués agradat escriure.
    PS. Atenció al verb "avorrir-se" i a la "y" grega de la darrera frase.
    Salut i rebolica!