La ciutat fantasma

Un relat de: mjesus

Dels esvorancs ixen (diuen)
les veus mudes que ploren el desconsol:

No oblideu els pobles, que engoleix la memòria
en estances saquejades a la història.

No oblideu la terra, ensangonada i eixorca
desfeta i mutilada en nom de... qui sap?

No ens oblideu ni ofegueu la nostra crida
en documentals asèptics que ningú comprèn.

Només som cendra i runes
les formes vives dels morts
com una botiga dels horrors.

Tot és ple de petjades de por
de la por a uns homes
incapaços de mirar rere les portes
incapaços de comptar famílies trencades
que descansen en un lloc pactat.

Tant els fa que faci fred o calor
tant els fa que escampin gana o terror
tant els fa l'esguard innocent dels infants...

El silenci (diuen) atrapa el crits de l’absència:

No ens condemneu a l’oblit!

Comentaris

  • si no s'hi pensa, és com si no hagués passat?[Ofensiu]
    Anaïs | 01-10-2013

    Els humans som ben curiosos. Tendim, alguns, a fer com si no hagués passat res. Cada vegada son més la gent que diu (o pensa): "ja n'hi ha prou de parlar dels camps de concentració, va passar fa tants anys...". Per una part, potser ja no els hi toca res, però per l'altra és com un mecanisme de defensa, si no en parlem, sembla que és millor, oi?
    No sé quin company d'aquí a RC va posar en un relat seu "no donem l'esquena a la història". Té tota la raó, i tu també.
    Un somriure,
    Anaïs

  • Reina[Ofensiu]
    allan lee | 15-12-2012

    no sé què m'ha passat amb el teu correu que dec tenir l'adreça nyap i me'l retorna. T'escric aquí perquè al fòrum nusé si ho veuràs. M'escrius tu? petonets;-)

  • El ser humà...[Ofensiu]
    AVERROIS | 06-07-2011 | Valoració: 10

    ...hauria de començar de nou per ser diferent, mai canviarà! Ho portem en l'ADN. Lluitar per sobreviure porta a ser cruels i una vegada has passat la línia tan si val, tot és valid. Quina llàstima de planeta! És tan petit comparat amb l'Univers i podriem viure tan bé tots plegats, però com no sigui com l'ave Fenix, "cremar-ho tot per poder sorgir de les cendres, renovats" La resta és impossible. (Una mica pesimista, però és el que hi ha)
    Una abraçada i mercés pels teus comentaris.

  • Felicitats![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats per la teva selecció! Una forta abraçada i fins aviat!

    _aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionada.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • molt ben escrit aquest poema-denúncia[Ofensiu]
    joandemataro | 29-04-2011 | Valoració: 10

    amb uns versos molt suggestius i expressats de forma molt bella
    et felicito
    joan

  • Recordatori[Ofensiu]



    Benvolgut/da:

    Només voldríem recordar-te que segons les bases del Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia, hom pot presentar fins a un màxim de 2 poemes al certamen.

    Bases: enllaç

    Si aquesta fos la teva intenció, no oblidis que el termini de la convocatòria finalitza el 30 d’abril de 2011.

    Gràcies per la teva participació,


    ARC

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull (recorda que es poden presentar un màxim de 2 poemes), dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de mjesus

mjesus

42 Relats

245 Comentaris

64633 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
*

R en Cadena

"La senyora Unaquimera em va encadenar i jo he passat la cadena a la Sra. Baiba Liepa, al Sr. Xavier Valeri Coromí, la Sra. jacobé, el Sr. Filalici, la Sra marga i la Sra. Elvira"
Li heu d'agrair a l'EmmaThessaM!
(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Taller d'escriptura a relats en català:
Per qualsevol informació aneu a la web: http://es.geocities.com/tallerrelat





clar_lluna(arroba)yahoo.es
trasgrafica.com