La cerimònia de la macedònia

Un relat de: Bruixot

Pomes peres groselles
figues i vinga glaçons
Carles Hac Mort



Pomes peres figues i groselles
plàtans pinyes caquis i magranes
prunes kiwis mangos i cireres
coco dàtils mores i avellanes

Meló nabius albercocs i nespres
xirimoia i taronja i aranges
raïm litxis codonys i papaies
maracuyà llimones i préssecs

Figues de moro i mandarines
en suc, a grills, a trossos, senceres
fruites del bosc maduixes i llimes

Gerds i ametlles i nectarines
amb pell, sense, madures o verdes
culleres, ganivets i forquilles

Preparem-nos per la cerimònia
de menjar-nos una macedònia!



Comentaris

  • Supermacedòniaaaa!![Ofensiu]
    Màndalf | 24-07-2006


    Aquesta no me la perdo, que a mi la fruita m'agrada tota.

    I poder gaudir dels poemalons (anti?), els versicocs i les haikullanes que per capricis de la natura pengen d'un mateix arbre embruixat.

    Salut!!

  • per a la cerimònia:[Ofensiu]
    Capdelin | 27-06-2006

    cal observar la subtil rima al pil-pil de "cerimònia" amb "macedònia... Cal remarcar també l'absència totalitària d'una fruita única en les postres (l'obesa i espanyola "síndria", per exemple )... Cal remarcar també que aquesta cerimónia global agermana races, nivella àcids i sucres, copula colors, barreja tendències, erosiona prepotències, esmicola cossos llampants, migra productes locals i fa de la fruita un xipolleig de suc i crit, gola avall: MACEDÒNIA, SOM UNA NACIÓ!
    Una vegada més converteixes en protagonistes elements senzills i els fas brillar amb la seva llum natural, lluny del llautó de la utòpica poesia.
    Una abraçada!

  • el millor ressupó...[Ofensiu]
    quetzcoatl | 21-06-2006

    és llegir aquest poema, omplint-nos la boca de sons, textures i gustos!

    I tant que erets tu el Xavier al que em referia. Deixa la modèstia en al´mívar i passa'm un mango!

    petons i gràcies maco, aquest poema és deliciós!

    m

  • Recoi noi, quina barreja![Ofensiu]
    ROSASP | 12-06-2006

    Ja veig que darrerament no pares de fer experiments amb les paraules i no en sembles tenir mai prou...
    (confeso que jo també tinc la llibreta plena de estranys poemes que no sé ni com he escrit).

    Aquest suggerent banquet de colors, textures, formes i sabors sacseja els cinc sentits...
    Sorprèn que hagis utilitzat l'estructura d'un sonet per fer aquesta macedònia tan original.
    M'ha semblat veure-hi quelcom més que una combinació de paraules juganeres. Aquesta cerimònia és com un oferiment a provar l'abast de les nostres percepcions i sensacions amb milers de barreges diferents, d'estar predispost a obrir-se a moltes possibilitats...
    Senceres, a talls, amb les mans, amb forquilla i ganivet. Dolç, salat, àcid, aspre, un degotall de sensacions que van més enllà del paladar...
    Tant semblant a gaudir dels matisos que ens ofereix la vida a cada moment!

    M'ha cridat l'atenció el títol, doncs jo tinc un poema que malgrat sé molt distint, també prepara una macedònia; és diu "macedònia de paraules dolces".

    Una abraçada molt gran i que vagi de gust!




  • Mmmmmm!!![Ofensiu]
    Leela | 12-06-2006 | Valoració: 10

    esquisida macedònia,
    ideal per un estiu calorós
    plena de fruites ben saboroses
    que ens dibuixen un somriure de complicitat
    en veure que entre tants colors i olors ens hi has barrejat... no sé per quin motiu ;-))


    Gràcies!
    Un sonet fabulós ple de rimes difícils que despren una olor inefable, la de les fruites fresques i dolces que has sabut recollir!

    Leela

  • fantàstica [Ofensiu]
    Becari | 12-06-2006 | Valoració: 10

    ceremònia culinària. I desprès? es que encara tinc gana.

    molt xulo

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211856 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.