LA CASA VISCUDA

Un relat de: aurora marco arbonés
LA CASA VISCUDA

Com un ésser viu, la casa tan viscuda
mostra les ferides del temps inexorable:
algunes clivelles a la pell de les parets,
algunes rajoles que coixegen al trepig,
les velles canonades on hi nia la calç,
els mobles que han perdut la brillantor d’abans.
El cor de la casa batega a poc a poc,
sense crits d’entusiasme ni funestos ensurts.
El silenci fèrtil s’ha instal•lat en l’aire,
passeja per les cambres de cortines gastades
i sura mansament per damunt dels armaris
on roba de mil èpoques s’acomoden endins.
La casa i jo ens habitem l’una l’altra
i envellim dolçament.

Comentaris

  • A cada espai, a cada racó,[Ofensiu]
    Núria Niubó | 23-12-2014 | Valoració: 10


    acobles sentiments viscuts en silenci.

    Llegint el poema he passejat per cada racó d’aquesta casa que tens tan arrelada dins el cor. Sense adonar-me’n he sentit els silencis i els sorolls crònics de casa meva, he vist i tocat amb els ulls clucs espais que suren dins meu. M’has deixat la sensibilitat a flor de pell.

    Emotiu, íntim i profund.

    Una càlida abraçada
    Núria

  • Intimisme [Ofensiu]
    Naiade | 20-10-2014 | Valoració: 10

    Un poema tendre i sincer, on expresses amb la teva gran sensibilitat, moments quotidians que la majoria de persones percep però no expressa, no qüestiona. Saps copsar tant les sensacions i sentiments que fas sentir com a propi el que sents.
    Com sempre un plaer llegir-te

  • Estic segura[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 24-08-2014

    que la teva casa és tan acollidora i tan bonica com ho són els teus poemes.
    Tot ell és bonic però el final,sobretot, m'ha acaronat l'ànima.
    Una abraçada, Aurora.

  • Un paral·lelisme molt bonic. [Ofensiu]
    Atlantis | 17-08-2014

    Un paral•lelisme molt bonic aquest de casa teva i tu, perquè a totes les cases hi ha escletxes i silencis. És bonic això de envellir dolçament...

    M’ha agradat molt i m’ha fet pensar en un que vaig escriure fa temps en el mateix sentit, (potser més trist, però no t’apuris és de fa temps i són moments....)

    Gràcies per passar pels meus poemes. A mi també m’agrada molt com escrius.
    Una abraçada

    ----------------


    No ho sé

    Des de que vaig pintar la façana de casa
    voleien per la sala terribles papallones
    entre el fogons s’ha fet un safareig ple d’aigua
    i a dins del bany un llac per què hi nedin els peixos.

    No sé per què a la cambra hi han nascut escletxes
    d’un sutge gris i negre i uns bolets de ciment
    que encobreixen el temps i a dins del temps s’amaguen.

    No sé per què el silenci ha envaït casa meva
    si tinc en el jardí entre mig de l’asfixia
    un gira-sol ferit i unes petúnies d’or.

    No sé per què la casa resta ara tan callada.

  • Silenci fèrtil[Ofensiu]
    rautortor | 13-08-2014


    Els espais tenen vida, la que nosaltres els encomanem. Cada topant, cada racó, cada objecte queden impregnats pels bocins de vida que hi anem deixant. I, al mateix ritme que nosaltres ens fem grans, ells ens acompanyen, silenciosos i dòcils. En especial, la casa, mentre emmarca tots i cadascun dels moments, la casa i jo ens habitem l’una a l’altra. És una convivència discreta, estoica i íntima, silenciosament fèrtil.

    Veig que segueixes fidel al teu estil, observant i poetitzant la quotidianitat. Ai, si les parets parlessin!

    Bon estiu, Aurora.

  • Canviar[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 08-08-2014 | Valoració: 10

    Una descripció elegant i acurada d'un paisatge exterior, la casa, i d'un d'interior, un moment de la vida on la serenor no s'allunya gaire d'una tristesa plàcida. El poema és preciós, però m'agafem unes ganes boges d'obrir les portes i les finestres d'aquesta casa , de tapar les escletxes i pintar les parets de colors alegres i de canviar cortines i mobles. Una abraçada, Aurora.

  • Totalment[Ofensiu]
    Josep Ventura | 08-08-2014 | Valoració: 10


    d’acord la casa on em viscut o vivim molts anys ja forma par de nosaltres.
    Aquí tens unes lletres del meu últim llibre
    Salutacions

    Entro a la cuina per un portal sense porta, encara hi ha la cortina de boga que sempre s’enganxava quan entraves la llenya. Ni banc ni taula ni escon. Em sembla que ho veig tot més petit. Plantat allà al mig per uns moments torno enrere, recordo quan el pa es daurava dins del forn roent o quan els vespres d’hivern, asseguts a l’escon, fèiem companyia al foc tot explicant contes, llegendes i records mentre l’aigua del perol penjat al clemàstecs anava fumejant, una olla de fesols anava bullint sobre els tres peus, una llesca de pa de dos quilos s’anava torrant al torrapà de mànec llarg i en unes brases amagades de cendra s’escalfava un tupí de vi negre

  • i té un dolç encant ![Ofensiu]
    Annalls | 07-08-2014

    Hola,
    Com veuras no estic de vacances,on més m'agrada pasar l'agost és a casa, massa gent ,massa calor (bé quet any no).
    El lloc on vius, la teva llar té i diu molt de tú. i si fa temps que no t'has mudat, llogicament tot agafa la teva d'histoira, aquesta rajola tans cops trepitjada, tantes emocions viscudes ha vist pasar... en fi algunes cases agafen olor a vell però en el teu cas no dubto que continues obrint les finestres, possanti flors o plantes, sommian i escrivint...
    i deu tenir una flaire romantica i dolça.

    Anna

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251743 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.