La carta que mai no va acabar en guió de "culebrón".

Un relat de: l'home d'arena

Benvolguda Remei Agnès Immaculada Concepció.
De pura covardia t'escric aquesta carta, cosina germana meua, perquè no tinc valor per a dir-t'ho a la cara. Ja no puc suportar-ho més i una estranya decència m'empeny a contar-te la veritat mal que ens pese a tots.
D'entrada, vull que sàpigues que entre Francesc Felip Onofre i jo no ha passat res i mai no podrà passar. L'estime com no t'ho pots imaginar, però no és la classe d'amor que tu penses.
Felip Raül Eduard Enric, el teu marit estimat, no és el pare de Francesc Felip Onofre. I sa mare, tampoc no eres tu.
Son pare vertader és Lluís Bertran Carles Atila.
Si, eixe miserable.
I sa mare, sóc jo.
Recordes que no vaig ser amb tu quan més em necessitaves?
Recordes com plorava abocant-te per telèfon la meua impotència?
Recordes que t'explicava que era a Acapulco i que l'huracà Víctor m'havia condemnat a un aïllament que va durar 3 mesos?
Tot era mentida. Bé, allò de l'huracà, no.
Era només a cinc carrers de tu. Parint també. Parint a Francesc Felip Onofre, el fruit d'una violació horrible.
Si, estimada cosina, Lluís Bertran Carles Atila em va violar.
I jo no podia, no sabia com fer front a aquella vergonya.
El teu fill estimat va morir a mans de son pare.
Si. És així d'horrible. Va ser Felip Raül Eduard Vicent qui te'l va prendre del bressol i el va ofegar de ràbia en saber que l'enganyaves amb Miquel Antoni Pau Andreu.
Ho va fer quan jeies postrada i a les portes de la mort per les febres que et va encomanar Ramon Guillem de l'Esperit Sant en tornar de Guinea. Aleshores, aquell àngel, el teu fill de veritat, tenia una setmana només. Te'n recordes?
Quan Felip Raül Eduard Enric va venir plorant a casa meua i em va explicar el crim horrible que havia comès - Perdona'm déu meu!- hi vaig veure una esperança... i la resta, t'ho pots imaginar.
Podràs perdonar-me Remei Agnès Immaculada Concepció?
Teua, sempre, Maria dels Dolors Vicenta Encarnació.

Comentaris

  • Recordatori[Ofensiu]


    Benvolgut/da relataire:

    Recorda que, a més del Concurs ARC de Microrelats ARC A LA RÀDIO 2010, també tenim en marxa aquestes altres activitats:

    - Gimcana Virtual Literària ARC 2010: enllaç

    - Concurs ARC de Narrativa Breu 2010 "Barcelona, t'estimo": enllaç

    - Loteria de l'ARC: enllaç

    - Club de Lectura Virtual ARC: enllaç

    Participa-hi!

    Gràcies,

    ARC


  • molt divertit[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 07-10-2010

    I original, amb aquests noms tan americanitzats, però amb aquest flaire tant nostrat del llevant, sud enllà del riu gran, com diu en Bonet.
    Bona feina!