La carpeta

Un relat de: Lavínia
Mentre pujava l’escala mecànica creia haver percebut que un home se’l mirava fixament des de la barana de l’andana superior. En finalitzar la pujada, una empenta de dues noietes que reien i corrien de manera esbojarrada, el va fer trontollar. Ell, però, no havia deixat anar la carpeta de cuiro negre que duia sota el braç. La va prémer amb més força. Va ser llavors que es va adonar d’aquells ulls grossos de pupil•les dilatades que miraven la carpeta. Va caminar de pressa fins al seu destí i una porta giratòria l’endinsà a un vestíbul ampli. De sobte una figura alta, escardalenca s’atansava cap a ell. Aquelles pupil•les! A qui li recordaven? Eren uns ulls blaus d’un blanc enrogit per mil i una venetes com si fossin el símbol d’un malson. Duia una jaqueta gris marengo i uns pantalons blau marí esmorrellats dels baixos. Tornà a caminar de manera ràpida. Gairebé el tenia davant per davant quan la figura escardalenca s’allisà els cabells tan esclarissats que se li veia la pell del crani. Fins que no van ser un davant de l’altre, no es va fixar que també duia una carpeta negra de cuiro sota el braç. Exactament com la d’ell! Per Déu! El desconegut, potser, li vol canviar la carpeta amb la documentació del pis que el banc li ha d’embargar!
─Senyor, perdoni. Vol sortir davant del mirall? És la porta d’entrada als serveis del banc ─li deia una senyoreta treballadora de l’entitat bancària.

Comentaris

  • com podem fer els embolics [Ofensiu]
    liudmila | 03-02-2012 | Valoració: 10

    mentals, nutrits per la por, bona descripció, Lavínia!. Una abraçada, L

  • Molt bo!!![Ofensiu]
    free sound | 03-02-2012 | Valoració: 10

    Lleuger, directe, quasi perfecte.
    Diuen que una imatge, val més que mil paraules,
    a vegades cent paraules també en fan una imatge.
    Felicitats. Hi ha miralls que parlen.
    M'ha encantat.

  • potser sí[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 22-01-2012

    i és veritat que les pors sempre viuen dins nostre i que el que veiem és tan sols un mirall. Bona reflexió i ben conduïda.

    Ferran

  • Molt aconseguit[Ofensiu]
    Naiade | 17-01-2012

    Un relat que esgarrifa. Molt ben portat i descrit. Com pot ser que de vagades segons la vivència que tenim, no siguem conscients de com ens afecte a nosaltres mateixos ! Portem impresa a la retina el nostre jo anterior i si no ens fes sortir quelcom del nostre interior, no seriem conscients del tot de la nostra realitat.
    Una forta abraçada

  • Humor fi[Ofensiu]
    espurnadagost | 03-01-2012 | Valoració: 10

    M' ha encantat. Amb poques paraules, una situació ridícula i divertida. Gràcies !

Valoració mitja: 10