La cara de l'AMABILITAT

Un relat de: Joan G. Pons

-Hola Joan
-Hola Follet
-Et vull presentar una bona amiga, la senyoreta Amabilitat.
-Molt de gust. M'agrada molt l'Amabilitat.
-Per què ?
-En les relacions humanes trobar gent amable atrau.
-O.K. Amabilitat és oferir sincerament una cara acollidora i un to suau estimulant i gratificant.
-Joan, ser amable és ser persona que comunica pau, serenor, naturalitat, sensibilitat, va afegir la senyoreta Amabilitat.
-Fins aviat, Joan, et deixo amablement acompanyat.

El Follet desaparegué. I continuar la conversa.

-Vols dir que el ser amable és una forma de comunicar, de relació ?
-Sí, Joan. Si vols compartim algunes receptes...
-La paraula recepta no m'agrada. Encara que avui per avui, aquesta paraula i continguts, provoquen certa atracció.
-Una "recepta" és un camí, no una solució, ni molt menys definitiva. És un suggeriment estimulant, no una fórmula màgica.
-T'escolto.
-La principal és expressar AMABILITAT. Sobretot oferint una CARA AMABLE, la pròpia.
-Cal, doncs, posar-li cara al tema ?
-Sí, Joan. Tots podem ser amables i no tant sols per la cara, sinó com una actitud assumida. Descobrir el goig del nostre estil propi d'amabilitat.
-M'agrada. Cal mirar-se al mirall cada dia i.... ?
-No. És l'actitud. I la cara ho reflexa de manera natural.
-I a on ?
-A arreu. Vols concrecions ?
-Sí...
-En el Super, el Forn, el Bar... llocs on et relaciones amb gent.
-I a on més ?
-Mostrar una cara amable pel carrer, al Bus, al Metro.
-Òndia ! No deixes espais....!!!
-Segueixo. Quan et comuniques per correu electrònic, no afavoreix l'amabilitat (refreda) els missatges amb abreviatures. Semblant amb els missatges sms (mòbils).
-És un estalvi...
-O un ús abusiu ?
-Potser sí...
-Les rebudes o comiats. A les filles i/o fills quan entren a l'escola, quan arriben al vespre o... A la parella. Altres.
-Sento certes pessigolles...
-I tants moments quotidians que possibiliten l'amabilitat compartida.
-I si l'altre no és amable ?
-Una dificultat, però que no ha de condicionar la teva actitud i expressió amable.

Ens acomiadarem amb una lenta abraçada acollidora i sobretot amable.

I molt animat i decidit vaig començar a viure i compartir l'aventura de l' AMABILITAT.




Comentaris

  • què important és per mi...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-04-2011 | Valoració: 10

    l'amabilitat, que sovint es fa difícil de trobar, com canviaria la vida si fos un valor més intrínsec de la condició humana...
    gràcies pel teu comentari als "meus manaments"
    fins aviat
    joan

  • Sempre fidel al teu estil[Ofensiu]
    Queca | 23-05-2009 | Valoració: 10

    I això s'agraeix, perquè m'encanta la manera que tens d'expressar les coses. Moltíssimes gràcies per fer-me arribar un present com aquest.

    Una forta abraçada i mil i un somriures.

  • Aventura continua[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-05-2009

    Pel que ens coneixem, pel que ens hem escrit/llegit i la mica que hem parlat en directe, benvolgut Joan, tinc la certesa de què fa temps que vius l'aventura de l'amabilitat, no tan sols des del teu rostre i les teves paraules, sinó des de la teva actitud íntegra davant la vida i el proïsme.
    I jo t'ho agraeixo, per la part que em toca, que sempre és ben rebuda i agraïda.

    T'envio una abraçada i unes pessigolles,
    Unaquimera