La Bossa de les Prioritats

Un relat de: Joan G. Pons
Tenir prioritats és prendre decisions conscients a la dinàmica personal de viure i conviure.

Tenir prioritats és saber gestionar temps i possibilitats.

Cada dia planteja una certa tria de les tasques a fer. Aquesta tria la podem anomenar “prioritats”.

Una prioritat aporta ordre i riquesa en el viure i les estones a compartir.

Potser una dificultat és descobrir les meves prioritats personals. Cal un clima de calma i serenor i normalment les descobrim i apliquem.

Ajuda enfocar les prioritats, prescindir del resultat. El neguit, a vegades, pel resultat, condiciona i limita la tria amb claredat de les prioritats.

L’escala de les PRIORITATS demana un equilibri entre organització i preferència. Organitzar el que podem i devem fer. Racionalitzar les preferències, tot jugant amb les necessitats mentals i emocionals.

Hi han prioritats que tenen temps de caducitat. Altres que es podem aplaçar, no massa temps. En general, totes imposen un cert temps de realització, doncs van molt lligades a la nostra dinàmica vital.

Podem viure sense prioritats ? Jo, opino que no. Prioritzar és donar protagonisme a la nostra vida. I es molt positiu.

De totes formes, a vegades la Bossa de les Prioritats s’enreda una mica i s’enfosqueix i provoca un cert trasbals. La Bossa de les Prioritats demana calma i un cert temps per ordenar, triar i decidir.

Comentaris

  • la bossa de les prioritats[Ofensiu]
    Xunxi | 05-05-2012 | Valoració: 10

    Hi ha també prioritats que et trien elles i ja no les pots deixar anar com els fills, jeje
    Estic amb tu cal establir prioritats perquè si no anem perduts, i si equivoquem l’ordre, ens tornem a aixecar, les agafem del bracet i seguim caminant…

  • gràcies joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-05-2012 | Valoració: 10

    una abraçada prioritària

    joan

  • Marteta | 25-04-2012 | Valoració: 10

    Jo tampoc crec que existiria una vida sense prioritats...sinos, qui ens mouria, si només elles fan aquest treball.
    M'ha agradat la teva reflexió sobre les prioritats, penso que dius coses que són ben certes:)

    una besada
    Marta

  • Saber viure [Ofensiu]
    Naiade | 25-04-2012 | Valoració: 10

    Com sempre sàvies paraules que fan reflexionar Joan. Gràcies per compartir-les.

    Una abraçada

  • gràcies joan[Ofensiu]
    joandemataro | 08-04-2012 | Valoració: 10

    :-) joan

  • Cal mesurar-les bé...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 03-04-2012 | Valoració: 10



    Certament la “BOSSA DE LES PRIORITATS” moltes vegades se’ns complica una mica. Segons com, pot ser que de cop i volta se’t presentin tres o quatre coses a l’hora per resoldre en un temps curt, per on comences??? En aquests moments més val valorar-ho amb molta serenor i procurar arribar a tot arreu però bé i sense embolicar-te.

    Un relat molt interessant Joan.

    Una abraçada.

    Gemma

  • cerco les meves joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 29-03-2012 | Valoració: 10

    i com bé dius " Cal un clima de calma i serenor i normalment les descobrim i apliquem." i és precisament aquesta manca de serenor que vivim avui en dia la que ens complica tant la vida

    una nova abraçada, amb prioritat
    joan

Valoració mitja: 10