K. i la denuncia de l'A.G.I.

Un relat de: David Gómez Simó

(Dedicat a tots i totes els/les relataires que hi han aportat el seu grumoll de cola-cao).

En K. fa hores que mira el sobre de color marrò que ha trobat a la bústia. Es estrany, no tant sols pel color, les gruixudes lletres amb la seva adreça i el seu nom fan basarda, i no diguem les sigles del darrera: A.G.I.
Si algú li hagués dit que era possible una cosa així no l'hagués cregut mai. Però, en obrir el sobre tot el seu mon ha canviat. L'A.G.I. la denunciat i volen portar-lo als tribunals.
Mai havia sentit parlar d'aquesta gent. Associació de Grumolls Independents. Ni de la O.N.G., Grumolls sense Fronteres, que ha trucat abans per titllar-lo de grumollicida i no sap quantes bestieses més.
Però, la denuncia es real. El fan responsable d'haver mort un grumoll per un sistema antinatura: fent glaçons de cola-cao i posant-los al gin-tonic. Diuen que la manera correcta de matar un grumoll es desfent-lo en llet calenta i no pas congelant-lo.
Son tots bojos, pensa. Però, aquest matí, quan anava a fer-se l'esmorzar, una manifestació de grumolls li ha barrat el pas a la cuina. Portaven pancartes i tot. Un d'ells li ha escopit una cosa marró a la cara.
I desprès ha arribat la carta amb el segell del ministeri de salut i obres publiques.
En K., vol creure que somia, però les cameres de televisió que hi ha davant de casa el tenen espantat, dons s'ha pogut veure en totes les cadenes a les noticies del migdia.
Preocupat, es pregunta que farà si el tanquen a la presó. A cas el posaran amb els assassins perillosos?. O amb els tocats del bolet?.
Mentre rumia, una fresa estranya arriba de la cuina. Sembla que la manifestació de grumolls vol agafar-se la justícia per la seva mà...

Comentaris

  • rosambps | 04-01-2006 | Valoració: 7

    David,

    t'acabo de descobrir com a relatista. M'encanta el teu enginy! M'he quedat amb ganes d'obrir la porta de la cuina.

  • Visca la imaginació[Ofensiu]
    blaumar | 26-07-2005 | Valoració: 8

    i proba amb el "baticao" està garantit per disoldre els grumolls en fred.

  • Molt divertit...[Ofensiu]
    DoctorWho | 26-07-2005

    m'he divertit molt llegint el teu relat sobre els grumolls.. hahahaha.. Vaig seguir una mica les vostres "converses" al forum i... no t'ho creuras, jo no prenia cola-cao -des de feia anys!- i ara en tinc un pot a casa (un cola-cao turbo, per l'estiu fresquet...) gràcies a vosaltres que em vau obrir les ganes de recuperar aquesta boníssima beguda... En fi, després del teu relat, espero que no em passi res... ai, ai , ai....

  • Oh! Enginyós![Ofensiu]
    OhCapità | 21-07-2005

    Realment després d'haver seguit la capacitat dels relataires a partir d'uns grumolls has realizat un exercici divertit i curiós. Mmm, ja me l'imagino portat al cinema com a curt, i jugant amb persones reals i dibuixos animats. Uauuu!

    Ja sabeu que us admiro perquè teniu un talent del que jo no disposo. Felicitats David!

    Per les crítiques al relat ja te les faré arribar per mail. Sempre es pot millorar, no?

    Una abraçada ben forta.

    Ohcapità.

  • molt bo ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 17-07-2005

    no sé si obrir l'armari de la cuina on hi ha el Cola Cao ... per si decàs avui no beure gin tonic ... tampoc obriré el congelador on hi ha el glaçons ...

l´Autor

Foto de perfil de David Gómez  Simó

David Gómez Simó

98 Relats

494 Comentaris

143064 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
I si us plau, Bloom, estigues atent a aquest detall:
no omplis la casa de mobles i d'altres objectes,
si us plau, guarda espai per a la bellesa,
perquè la bellesa hi càpiga: una escletxa a la dreta
de qui entra, per exemple.
Que les coses belles siguin el teu lloc de vigia;
doncs el món, com qualsevol altra cosa,
només es torna bell quan per la bellesa és mirat.

Un viatge a l'Índia
Gonçalo M. Tavares