Jugant amb metàfores

Un relat de: Gemma34

Estic a punt de caure. M'estan empenyent per sortir. Semblem unes paracaigudistes just abans de fer el salt. Totes mirem per la finestra per on ens hem de tirar. Em resisteixo sense èxit agafant-me allà on puc. I al final, rellisco. Sóc la primera a caure. Al començament llisco amb suavitat, després més de pressa. Fins a precipitar-me en el buit. D'un moment a l'altre tocaré terra, però en aquest instant de vol, on la caiguda em fa sentir petita, miro al meu voltant i em sento sola pel fet de ser la primera. Miro amunt i veig totes les altres fent el mateix que jo. Som conscients que aquesta és la fi del nostre trajecte. Un cop toquem la superfície tot s'haurà acabat.


Per un moment sigues una llàgrima. Potser llavors entendràs aquest conte.

Gemma34

Comentaris

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    joanpol | 15-08-2010 | Valoració: 9

    Ens va agradar tant el teu relat, que amb un grup d'alumnes de 4T. D'eso en vàrem fer una presentació amb imatges i música. La pots trobar a:
    http://iesjuniperserracatala.blogspot.com/2009/05/el-vol-de-les-llagrimes.html

    esperem que t'agradi.

  • dolç..[Ofensiu]
    Noia de vidre | 14-08-2006 | Valoració: 9

    l'he rellegit i m'ha agrdat encara més...
    felicitats, m'encanta com ho descrius...

    bsss*

  • Feliç aniversari Gemma![Ofensiu]
    ROSASP | 11-01-2006

    És curiós l'efecte que produeix el relat si el tornes a llegir ficat dins la pell de la petita llàgrima; el cos s'omple de sensacions difícils de descriure. És cop copsar un instant de vida i mort alhora...

    No ens deixis de sacsejar amb la força vital i fresca del teus relats!

    Petons!


  • ¡¡Sorpresa!![Ofensiu]
    Espigol | 01-01-2006 | Valoració: 10

    Si, es una sorpresa sempre els teus finals, encara que se que no es lo que sembla, poques vagades penso lo que representa, ho deixes sempre en la última frase.
    Es una goia per mi quand llegeixo els teus relats.
    Et felicito, que´l do que Deu t´adonat sigui per ferta feliç a tu i els qu´et llegexin.
    Espigol

  • mhh...[Ofensiu]
    laia | 30-12-2005

    poc m'ho pensava que fossin les llàgrimes...
    molt original, aquesta metàfora de la llàgrima paracaigudista

  • Genial...[Ofensiu]
    M | 30-12-2005

    Molt original, m'ha agradat molt...

    Un somriure de regal per aquesta llagrimeta...

  • buffff!!![Ofensiu]
    Ainoa | 30-12-2005

    Que conte tan meravellós!!! Que senzill i simple, que maco, i quanta imaginació!!! Noia, cada dia estic més flipada amb tu!! Ara que acabem el 2005, m'he posat allegir a gairebé tots els autors que he anat llegint al llarg del 2005, i no podies faltar tu, la Gemma34. Tot i que no sempre comenti, que et consti que et llegeixo ben sovint!!

    Un fort petó i molta felicitat pel 2006!!!

  • Molt bo![Ofensiu]
    jordiclusella | 26-12-2005 | Valoració: 10

    Al principi he deduït que parlaves de la primera d'una bessona, o "trillizes" (ho sento, no se com es diu en català), al sortir del ventre de sa mare.
    Ara, quan he vist que es tractava d'una llàgrima, m'ha vingut al cap "chapó". Molt ben trobat aquest "joc de metàfores".

    Una abraçada.

  • Com estic...[Ofensiu]
    rnbonet | 26-12-2005 | Valoració: 10

    ... "xapat a l'antiga", acostume a respondere els comentaris. I més, si són d'una Gal·la mirant per una finestra molt més extensa que la del Dalí (impressió donada per la foto).

    M'ha agradat molt la metàfora de la llàgrima. O de la gota de pluja, que pot ser la mateixa, o semblant. Una mica seriosa i molt profunda.
    PS. Jo he començat per l'últim. Qüestió de parèixers.
    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 9.6