JO SÓC JO

Un relat de: Joan G. Pons
És una afirmació potent. Hi ha gent que conec que li costa dir-la.
Implica una complicitat amb els valors personals.
Quan hom diu SÓC i ho diu amb convenciment, sense pretensions exhibicionistes ni prepotències, connectem amb una persona que assaboreix i comparteix la seva riquesa interior.
Unes referències de connexió amb els valors personals:
• Sinceritat.
• Naturalitat.
• Coherència.
• Diàleg.
• Capacitat creativa.
• Prenc decisions.
• Acolliment
• Comunicació
• ........
No és tema de tenir-los al 100%.... aquests, altres, o més... és una proposta de sensibilitat i apreciació i pràctica.

Tots podem sentir i dir-ho JO SÓC JO... amb amor !!!

Comentaris

  • a qwark[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-11-2013

    Agraeixo molt els teus comentaris.

  • Tu ets tu[Ofensiu]
    qwark | 29-11-2013

    M'ha cridat l'atenció aquest títol tan tautològic. Em penso que n'hi havia un que deia "jo sóc jo i la meva circumstància" però tu ho deixes en "jo sóc jo". Una crida a l'apreciació i l'anàlisi d'un mateix, a l'autoconsciència i l'autoconeixement.
    Potser no ets l'autor de Relats en Català que més destaca pel domini del llenguatge o per la creativitat literària però et puc ben assegurar que has aconseguit una fita molt important: allò que en cultura empresarial se'n diu branding o reconeixement de la marca. El teu esforç per propagar les idees de creixement personal i pensament en positiu ha aconseguit que tothom t'identifiqui amb les teves idees. Ets, com pots relataires, inconfusible en el teu estil.
    "Jo sóc jo" ens dius en aquest relat. I els que portem un temps a RC ja ho sabem. Et coneixem i et situem, no et confonem amb ningú, t'ho asseguro.
    Segueix sent tu, Joan. Gràcies a l'aportació que fas, Relats en Català és un lloc una mica més positiu.

  • Jo sóc jo i a vegades pica que fa fort![Ofensiu]
    Mena Guiga | 16-09-2013

    El mostrar-nos com som no és fàcil.
    Però ajuda als altres i a nosaltres mateixos, sempre que sigui en base a un autoconeixement i amb discerniment del que exhibim, no ens posessim a tallar caps, ara!
    Saber qui som és molt. Cadascú és una suma amb adjectius que estan 'més bé' i d'altres que estan 'més malament' i àdhuc amb tants per cent i vegades en què uns o altres tenen més vistositat. Quan, per exemple, ho és un JO SÓC JO caparrut no és cap meravella, a no ser que s'enfoqui en un ser caparrut per una bona tangent, no? Amb tot, ufff!


    Jo sóc jo i les meves circumstàncies, deia Ortega i Gosset (o era Gatet?).

    Mena

  • gracies joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 01-09-2013

    pels comentaris i per seguir compartint

    fins aviat
    jo, que sóc jo(an) ;-)

  • a Gemma[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-08-2013

    Per mi una afirmació és obrir portes a més afirmacions. Sempre ho enfoco al joc de les afirmacions personales cap endins. I m'ajuda molt. Gràcies.

  • Som capaços de saber-nos analitzar a fons?[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 21-08-2013 | Valoració: 10


    Molt bon relat Joan. No tothom és capaç de saber dir JO SÓC JO sense cap mena de pretensió i ja no parlem de prepotència.

    ​Qué difícil és la modèstia i que fàcil voler-se enganyar a sí mateix de ser la persona més humil del món!

    Com tots els teus relats, és per llegir-lo i procurar endinsar-se al màxim a cada una de totes les paraules que hi vas exposant. Crec que només es pot entendre com cal si s'és capaç d'obrar de la manera que ho vas reflectint.

    Com molt bé dius, l'amor és el nexe d'unió de tot el que hauríem de saber practicar.​

    Una abraçada.

    Gemma