"Irnamun"

Un relat de: gypsy

Era palplantada al bell mig del carrer, emparada per la foscor de la nit i pel desori que s'intuïa llunyà,
brogit de veus i rialles apaivagades suaument.
Mirà al cel, esblanqueït de núvols espessos que amenaçaven pluja i enfilà el camí vorera avall, sense cap rumb concret, deixant-se portar pels sentits; el vent suau li arrabassà una ganyota sobtada, alhora que un calfred li recorregué l'esquena.
Avesada a una vida de constriccions i de misèria, aquella nit tenia quelcom d'especial i màgic, sentia la llibertat excavant tot el seu ésser, les cadenes que la esclavitzaven es dissipaven i l'ablanien.
Arribà fins a la platgeta bruta de Irnamun, es descalçà i començà a caminar per la sorra fins atènyer l'aigua freda que li agombolà els peus. Va sentir una commoció de plaer, sota aquella lluna blanca i solitària que la transportà molt lluny d'aquells paratges: recordà la seva mare, el seu rostre afable, la tendresa dels seus braços i la llum de la seva ànima.
Poc a poc retornà als seus pensament quotidians, sentí la fredor als peus. Sortí a fora i s'estirà a la sorra contemplant el cel. Ningú no l'esperava i els estels es conjuminaven per fer de la nit, poesia.
Va dubtar i va pensar que potser estava assolint el karma o la llum divina. Aquell estat de pau era nou per a ella i la por havia desaparegut essent substituida per un doblegament voluntari i eixut.

Allí es va quedar estesa, quan el Sol començava a sorgir serenament, com engrunes de llum engolint la nit màgica i florida.

gypsy


Comentaris

  • Tens raó, gypsy...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 25-12-2007 | Valoració: 10

    hi ha un paral.lelisme evident entre els dos relats i la veritat és que m'encanta que hi sigui. De fet, crec que hi ha moments en els que la vivència de cada ser humà, malgrat sigui diferent en causa és coincident en la manera de sentir-lo, de ser-hi. Tampoc tenim tan d'especial com per ser originals!
    En aquest de teu hi trobo aquells instants d'harmonia, de pau, de llibertat dels sentits... i, com sempre, hi has fet una posta en escena perfecte que afavoreix aquestes sensacions intenses. Has fet que m'hi trobés en aquella platja.
    Una abraçada, i que tinguis unes bones festes.

  • perdona...[Ofensiu]

    no trobo el teu mail i el necessitava per dir-te quelcom sobre la revista de paaper que fem.

    Si pot i vols, me l'envies al meu:
    tserramia@menta.net

    gràcies i una baraçada!

  • vaig tornar...[Ofensiu]
    manel | 14-01-2007

    ...aquí pel comentari que em vas deixar en un dels meus textos. La veritat és que no te'l recordava però sí que hi ha un cert paral·lelisme en les sensacions que provoquen el mar i tot el que l'envolta.

    Saps? Arran d'aquí van començar a rajar uns versos salats que estan acabant d'agafar forma. Espero que aviat vegin la llum per aquestes contrades.

    Uns petons!
    manel

  • PRECIÓS!!!!!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 03-11-2006 | Valoració: 10

    et mereixes a pols el primer lloc dels més valorats!

    Et demano permís per publicar-ho a la revista de paper que fem un grup. i si a més, et fa gràcia rebre-la, m'envies el carrer, nº etc i te l'enviarem a finals de desembre a casa teva.

    El meu mail és: teresa_serramia@wanadoo.es

    tens una habilitat extraordinària en el teixit de les imatges com si es tractés d'una blonda antiga d'extraordinari valor...

    Un gran aplaudiment i un "BRAVO" enxordador!

    Gràcies per llegir-me , (no em cansaria de mirar-me les teves nenes-sol...)

  • vora el mar...[Ofensiu]
    Capdelin | 13-09-2006 | Valoració: 10

    nus, sota la nit i la lluna... tots ens sentim iguals. No hi ha consum, ni classes ni refinades necessitats. El temps s'unifica en uns instants i el futur no preocupa cavalcant sobre una onada.
    Quietud.
    Després sortirà el sol que il-luminarà diferències i crearà necessitats no bàsiques.
    Som bàsicament primaris. És la societat la que ens vol fer extraordinaris.
    Una abraçada, mestra!

  • surto de casa[Ofensiu]
    jaumesb | 07-09-2006 | Valoració: 10

    de nits i veig néixer el dia pel camí

    quan neix el dia, tornem a néixer

  • Has tingut...[Ofensiu]
    rnbonet | 02-09-2006 | Valoració: 10

    ...molta cura en la "mise en escène", triant moments reals, gairebé quotidians, però adobats amb un llenguatge ric i preciosista. Això fa que larealitat semble màgia,que els sentiment es noten a flor de pell.
    Salut i rebolica, xicona!

  • Transmutació[Ofensiu]
    Naiade | 16-08-2006 | Valoració: 9


    Mai t'havia llegit, soc nova a relats. M'ha sobtat la teva manera d'expressar sentiments i sensacions, quasi m'he llegit tots els teus escrits, realment son molt bons.
    Tantes vegades he somiat sentir-me com la teva protagonista.
    M'encantarà seguir-te llegint.
    Una abraçada

  • Tens un... [Ofensiu]
    Bonhomia | 14-08-2006 | Valoració: 10

    ...vocabulari molt ric. El que em passa a mi amb això és que no ho entenc tot, però la musicalitat de les paraules ho salva.
    Ahir mateix estava veient per la tele un reportatge sobre els budistes del Nepal. M'hi has fet pensar. Suposo que vivim en un món massa materialista; però això no ens prèn la llibertat de trobar un destí espiritual i agradable com un somni.
    Relats com el teu són els que dónen llum al somni.

    Sergi

  • M'encomanes...[Ofensiu]
    Orawa | 10-08-2006 | Valoració: 9

    M'encomanes la pau i la llibertat nomès llegint el teu relat. Em transporta a la platja d'Irnamun com si sempre hi hagués estat. M'ha agradat.

Valoració mitja: 9.78

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450139 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu