Invitació sorprenent

Un relat de: Joan G. Pons
- Volia parlar amb tu, amic Joan.
- Ja em tens aquí, bon amic Follet.
- Vull fer-te una invitació molt especial.
- T’escolto.
- Vols tornar a ser nen ?
- No
- Has contestat massa despresa !
- Què vols dir ?
- T’espanta la proposta ?
- Sí. Jo ja he sigut nen. I he crescut ! I ha he viscut aquesta etapa.
- T’entenc. Ajusto la meva proposta... Sentir i Viure com a nen una estona !!!
- Això ja m’agrada més. Explica’t !
- Redescobrir els valors de la infantesa, potser la teva infantesa.... connectar i enriquir-te de bell nou.
- Un treball d’enriquiment partint de la infantesa ?
- Tornar a ser infant, tot sent adult, és una aventura creativa. Sentir-te sense protecció.
- La protecció ja l’has assolit !
- Valora la teva infantessa com un estat de descoberta creativa.
- Ara anem bé. M’agrada !
- Costa descobrir. Descobrir demana iniciatives. I a vegades com adult ja no ho fem.
- Vols dir que manquen ganes de descobrir ?
- La infantesa és tot un estat de creixement molt ric, deslliurat de les experiències com adult.
- Tens raó. Recordo i valoro la ingenuïtat.
- Què és per tu ara la ingenuïtat ?
- Un cant de llibertat, després de la nostre amigable xerrada.

Comentaris

  • gairebé[Ofensiu]
    Pau Mora | 29-01-2012

    Com a reflexió és impecable. Com a relat trobo que el follet no s'atreveix a concedir el que sí entén en Joan però no acaba de dir que sí, ni que sigui per uns moments.

  • La nena que duc a dins[Ofensiu]
    magalo | 28-01-2012

    Jo segurament que també porto un follet dins però justament aquesta conversa que has tingut amb el teu, jo no la he tingut amb el meu, sinó amb la nena que duc a dins. Potser el caràcter enjogassat que sempre he tingut fa que no vulgui separar-me gaire d'aquesta nena. Amb ella em sento més vital, creativa i amb ganes de descobrir coses noves.
    petonassos Joan!

    Marta

  • entranyable joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 28-01-2012 | Valoració: 10

    aquest diàleg amb el teu follet, una lliçó més del mestre

    gràcies i fins aviat
    joan

  • Tenir cor d'infant[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 28-01-2012 | Valoració: 10

    Un suggeriment meravellós. Ja hi va haver un Mestre que ho va proposar, perquè els infants tenen el cor nét i encara no han conegut la corrupció que ens rodeja per tot arreu. Ells encara creuen en la bondat i tenen esperança. Per això jo també vull tenir un cor d'infant!

  • Iniciatives per a descobrir[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 28-01-2012 | Valoració: 10

    Fantàstic! Tornar a la infantesa per un instant, per a redescobrir certes coses, per a prendre iniciatives, per a aprendre tantes coses! De tant en tant va bé tancar els ulls i tornar a ser allò que desitjaríem i ens convé. Sentir el cuquet a l'estómac davant una descoberta al nostre davant. Tot un món per a no oblidar. Una abraçada Joan.

    aleix

  • La vida és una...[Ofensiu]
    free sound | 28-01-2012 | Valoració: 10

    sorpresa...darrera una altra...
    El cant a la llibertat, la vida amb tendresa.
    Sempre m'agraden les teves converses
    amb l'amic follet.
    Felicitats!

Valoració mitja: 10