INSTINT MATERNAL

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
L’Anna als seus deu anys no es una noia més tampoc ja es una nena i aquest Nadal no sap si els pares voldran fer cagar el tió. Es filla única i l’any passat encara ho varen fer, més suposa que aquest any li diran que no. Ella en realitat tant li fa, el que li agraden son els regals i per això avui que es Santa Llúcia , li pregunta a la mare.

Aquest any que farem ?.
Que farem que vols dir ? diu la mare ,m’entres posa be una figura al pessebre que estan fent totes dues .

Si, mama si tinc de fer carta als reis, farem cagar el tió o que tinc de fer perquè em compreu moltes coses.

La mare riu, i diu mira nena ja hem parlat amb el teu pare i com que ja ets grandeta, que et sembla si fas una llista i per Nadal posem els regals sota l’arbre ?

Beee !!!, diu la nena, ara mateix vaig a fer-lo. I corre deixant la mare amb el àngel als dits, que era la ultima figura per col•locar.

Al migdia m’entres dinen els dona la llarga llista

Una pilota
Una maquina d’escriure portàtil
Uns patins
Una capça de colors Caran D´Ache i també llapis de totes mides per dibuixar.
Llibres, molts llibres com més millor.
Roba, la que vulgueu
Un tocadiscos
Discos dels Beatles
Trencaclosques etc.etc.

Els pares es miren entre ells i li pregunten . I nines no vols cap nina?
No diu ella, no m’agraden no m’han agradat mai. Mireu l’altre dia en parlàvem a classe i la senyoreta va dir que jo no tenia gens d’instint maternal, i riu alegrement.

Els pares es miren i no diuen res i pensen que si que la seva filla sempre li han agradat més altres jocs i no diuen res. A part de tot això, ara son finals dels anys setanta i la mainada es diferent.....

De gran l’Anna al tenir el seu primer fill, la mare li pregunta. Nena ja el sabràs cuidar ?. De petita un any per Nadal ens vas dir no tenies instint maternal i de jugar amb nines mai ho feies.

Bé diu l’Anna, però he llegit molts llibres marona i apart tu també em donaràs un cop de ma no ?

La mare riu i pensa que sí, el treball de la seva filla de enginyer no li deixa gaires hores lliure, com tampoc el de la seva parella, company de treball.

La mare contesta, si nena jo de petita si que jugava amb nines i l’acarona tendrament a la galta.

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 14-12-2016 | Valoració: 10

    Un relat bonic i fàcil d' entendre

  • Bon relat[Ofensiu]
    Karin | 14-12-2016 | Valoració: 10

    Un relat bonic i fàcil d' entendre

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

322245 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.