Infanticidi

Un relat de: girasol

Ens travesserà
una agulla
fina, llimada i freda.

Serà l'eix
un simple eix
un eix més
un altre eix
que ens farà rodar
en circumferències penoses,
de rutilància cadavèrica.

Amb el temps
aprendrem a ometre
el dolor de les butllofes
i, com tothom,
senzillament, anirem fent.

Seguirem girant
dèspotament,
vigilant que l'univers
(empresonat curosament)
no faci sentir
la seva veu somniadora.

Tots som, de fet
assassins matemàtics
instruïts macabrament
per matar
degollar
afusellar,
apedregar,
escanyar...

l'infant
que duem dins.




(a la Cris, l'excepció existeix)

Comentaris

  • Infanticidi[Ofensiu]
    areny | 30-01-2005 | Valoració: 10

    És fantàstica aquesta poesia. Però no és el temps, a voltes, el que va matant l'infant. Hi ha canalla que ja està morta d'il·lusions i de màgia, perquè ja ha estat engolida per la grisor. Aquest matí he vist una velleta molt velleta que donava la mà a una nena petita i tote dues saltaven entre els coloms de la plaça i els cantaven cançons i els enviaven paraules. Per altra banda, pot ser que una criatura sigui infant perquè ho és i ja est``a; però el miracle, que hauríem d'aconseguir els qui encara hi som a temps, seria que, a mida que ens fem grans, tiguem la capacitat de guipar les coses tal com són -que no ens ensarronin!- i saber fer créixer l'infant de dintre, però un infant cada vegada més lluminós, més abraçat a les sorpreses de la màgia quotidiana. Quin futur més digne Girasol, poder respondre amb tota la dignitat del món davant del nostre entorn i, a la vegada, donar ales a l'infant: vetllar-lo, alimentar-lo. Per a mi és un repte i un camí. Amic/amiga, sóc dels teus. M'ho prenc com una revolució pròpia: dignitat i màgia.

  • Molt maco[Ofensiu]
    Baiasca | 30-01-2005 | Valoració: 9

    A vegades passa, però, que no ens el matem nosaltres, a vegades passa, que ens el maten, la societat, les males experiències, les opinions dels altres, les males èpoques, però a vegades, també passa, que el podem recuperar. Jo ho he fet, mai es perd l'eperança.
    Amb el teu poema, s'enten molt bé la frase:
    "no deixem de jugar perquè ens fem grans, ens fem grans perquè deixem de jugar".
    M'ha agradat molt.

    Petons

  • tota la raó...[Ofensiu]
    BARBABLAVA | 30-01-2005 | Valoració: 10

    El temps de vida que tenim és el temps que tardem a matar l'infant que portem dins. Una vegada aquest fineix, per molt que respiréssim, estem morts, empresonats en un Univers en estat vegetatiu... És com dormir sense poder somiar: una absurditat.

    Aquest tema, tractat per molts grans poetes, és per mi molt important. Perquè un "infanticidi" és l'assassinat de la ingenuïtat. I sempre és greu. No ens deixem infanticidar...

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de girasol

girasol

83 Relats

142 Comentaris

85277 Lectures

Valoració de l'autor: 9.44

Biografia:
plou i fa sol,
les bruixes es pentinen.
Plou i fa sol,
no es mou el girasol