Inconvenients de tenir finestres obertes a l’estiu.

Un relat de: Jacques Adolphe
Inconvenients de tenir finestres obertes a l’estiu.
Relat basat en fets reals.

La Modesta i la Pepa de cal Bostik junt amb la Luana de cal Rebrot han trucat als Mossos d’Esquadra perquè, senten sorolls, xiscles i crits d’una noia desesperada, molt forts i aguts. Que provenen de les finestres obertes d’un petit magatzem, on anteriorment hi havia una fusteria, al mateix costat del molí de cal Pinyol. Fa unes setmanes que l’han llogat una colla de joves, nois i noies. Que venen vestits amb parracs, pellingots i malgirbats. Solen venir tots els dies, més ben dit; totes les nits a partir de les deu u onze. Hi ha dies que a les dotze encara hi arriben cabelluts.
-Ves ha saber què redimonis hi deuen fer?
-Els Mossos ja fa estona que son dins. I no ens diuen res!
En un poblet petit les noticies volen. La intervenció dels Mossos d’Esquadra, en aquestes hores de la nit, es tot un esdeveniment. El Pla Morer es comença ha omplir de gent. Del carrer de Dalt, del carrer Nou, dels Masons, del carrer Major, del carrer de la Font, del carrer de l’Arcàngel, fins i tot de la Raval del Conill.
Tot hom hi diu la seva.
-Tal com van vestits i amb els cabellots que porten pots esperar qualsevol cosa.
-Potser que els Mossos hagin trucat a la caserna demanant reforços.
-Si se’ls han d’endur vindrà una furgoneta.
-Si li han fet mal i esta mal ferida vindrà una ambulància.
-Potser practiquen rituals Satànics.
-Amb aquestes pintes no m’estranyaria gents!
-Fa molta estona que son dins!
-I si s’han carregat als Mossos?
-No, home no! El que passa que els deuen tenir emmanillats i esperen la furgoneta.
-Si fan rituals Satànics, moltes vegades se’ls va de les mans.
-Potser han trobat mes cadàvers?
-A part de l’ambulància també vindrà el cotxe de la funerària.
-Han degut trucar al jutge?
-Si no ve el jutge no poden tocar els cadàvers!
-Mira! S’obri la porta.
-Mira! Ja surten.
-Mira... Si surt algú emmanillat!
-Mira! Nomes surt un Mosso...
-Senyores i senyors! Ja poden anar, cadascú a casa seva, i dormir ben tranquils. Les activitats que s’estan portant a terme aquí dintre d’aquesta sala; no estan involucrades en cap delicte. Ni s’està abusant de cap noia. Ni s’està assassinant a ningú. Aquesta colla de joves es un grup teatral. El que vostès han estat escoltant a traves de les finestres, no es ni mes ni menys que l’assaig d’una obra de teatre. “Arsènic i puntes de coixí” de Joseph Kesselring. Concretament estant assajant la segona part. L’escena en que Jonathan Brewster pretén eliminar a Elaine Harper, baixant-la al celler. Ja que aquesta els ha enxampat a ell, i al Doctor Einstein mentre ocultaven el cadàver del Sr. Hoskins..., o del Sr. Spenalzo... Jo que se!
Senyores i senyors! Bona nit! Ja poden anar, cadascú a casa seva, i dormir tranquils.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Jacques Adolphe

Jacques Adolphe

30 Relats

41 Comentaris

15312 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:
Jaume (Jacques Adolphe) Llorens Domènech. Va nàixer a Carcassonne, va créixer a el Lloar i actualment viu a la Torre de l’Espanyol.



Te publicat “Sota l’ombra dels pins”.