In nomine Patris... però cadascú la seva feina

Un relat de: Anjo Laví
Desprès d’absoldre’l, el mossèn va sortir del confessionari i des d’allí li llençà la Bíblia al clatell; s’arremangà la sotana i acostant-se al pecador, li etzibà puntades de peu i cops de puny: a la cara, al ventre i al costellam fins que l’home va caure estabornit pel terra. En acabat, ple de fúria i de ràbia, encara el va escanyar −tant fort com va poder− agafant-lo pel ganyot, i mentre el recriminava per la seva conducta fastigosa, immoral, indecorosa, deshonesta, impúdica, escandalosa, depravada, indecent, vergonyosa, escabrosa, perversa, viciosa, pervertida, dissoluta, corrompuda, degenerada llibertina, llicenciosa i dissipada, i li deia que Déu el perdonava, al mateix temps no se n’estava d’administrar-li personalment la penitència.

—No tots els pecats, pensava, es dispensen amb tres Avemaries.



Comentaris

  • Va amb segones.....?[Ofensiu]
    pacoasensio | 09-02-2011

    Tants adjectius. Semblava que parlessis dels bisbes. Sorprenent.

  • qui era l'afectat?[Ofensiu]
    garbi24 | 07-02-2011

    per el relat gairebé juraria que el pecador havia comés el pecat en propietat del rector......molt bona la penitència

  • amén[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-02-2011 | Valoració: 10

    Estimat germà, ara ja me'n puc anar en pau, perquè de tan riure no puc més! Fantàstic! M'ha encantat. Curt, concret, ple de vocabulari directe, i d'humor anglès. Em recordes algun esquetx de Benny Hill, a càmera ràpida, te'n recordes? Vaja, que m'ha agradat molt i molt. Continuaré llegint-te. Una abraçada.
    Aleix

  • caramba!![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 07-02-2011

    qualsevol va a confessar-se a aquesta parròquia!
    Molt grossa la deu haver fet aquest miserable.
    Potser et passes amb els adjectius, però també és cert que li dóna un toc d'humor més bestia, si cal. Una bona visió del tema que fa pensar, i que manté el secret de confessió intocable.

    Molt bé!!

    Ferran

  • és un relat que impacta[Ofensiu]
    joandemataro | 07-02-2011 | Valoració: 10

    per la reacció del mossèn, inesperada és clar, però que dóna per reflexionar
    et felicito
    una salutació des de mataró
    joan