IN MEMORIAM DE LES ESCOLES PÚBLIQUES DE SANTA MARIA DE MONTMAGASTRELL ANTERIORS A LA DICTADURA FRANQUISTA. TÀRREGA. L’URGELL. LLEIDA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
L’ajuntament de Tàrrega publica una síntesi dels nuclis agregats al seu terme en la que s’obvia qualsevol referència al edificis escolars anteriors a la dictadura franquista, de la Figuerosa, el Talladell i Santa Maria de Montmagastrell.
http://www.tarrega.cat/municipis-agregats/santa-maria-de-montmagastrell

Quan anem a qualsevol població de Catalunya preguntem a persones d’una certa edat, on eren les escoles abans de la Guerra ?. Ho fem perquè de plantejar la pregunta de la forma correcta, on eres les escoles abans de la sedició dels militars feixistes encapçalats pel general Franco contra el govern LEGITIM de la II Republicà ?, possiblement provocaríem algun malentès, oi?. Han estat tant anys de parlar de ‘Cruzada’, de ‘Rojos’ ,....

A Santa Maria de Montmagastrell ens indicaven un edifici cantoner a l’altre costat de l’església parroquial.



Ens agradarà tenir noticia a l’mail coneixercatalunya@gmail.com de quan es va fer, i qui en va ser l’autor, aquesta mateixa informació la demanàvem de l’escola de la Figuerosa, i el silenci ha estat la resposta fins al dia d’avui.

Ah!, aquesta és l’entrada 900, d’edificis escolars de Catalunya anteriors a la dictadura franquista, estem molt lluny de la total recuperació de la memòria històrica, si som optimistes – que ho som – en el millor dels casos això representa un 30% del total. Començàvem quasi de zero perquè la Generalitat de Catalunya, no disposa d’informació anterior a l’any 1978, i per descomptat el ‘MINISTERIO’ no està per aquesta feina.

Sou pregats d’afegir-vos a la nostra recerca, ens manquen encara molts edificis escolars anteriors a la dictadura franquista de la comarca de l’Urgell

La comarca i Catalunya us en deurà una.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6906 Relats

1200 Comentaris

5394180 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com