IN MEMORIAM DE LA CAPELLA DE SANT PERE I SANT PAU. EL MARC DE LA VALL. EL BRUC. L’ANOIA.

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Llegia en relació a la capella de Sant Pere i Sant Pau del Marc de la Vall, al terme del Bruc, a la comarca de l’Anoia.

Capella construïda al costat mateix de la masia, que per concessió es dotava per tal de no haver-se de desplaçar a l'església parroquial. L'advocació a Sant Pere obeeix a que era beneficiària de Monistrol de Montserrat.

La descripció tècnica de la Gemma Estrada i Planell i el Josep-Vicenç Mestre Casanova ens diu; capella de petites dimensions, de planta quadrada. A la llinda de la porta d'entrada hi ha inscrits els atributs del sant titular: la tiara i les claus. Presenta una petita finestra d'arc de mig punt sobre la porta i el ràfec amb cairons de cartabó vermellosos i blanquinosos i teules sobresortints. A l'interior hi ha restes de pintura de tema floral a la zona de l'altar i una pica d'aigua baptismal de pedra treballada encastada a la paret.



El Marcel•lí Puigdellivol Prat, autor de les imatges, publicava; Es troba a uns dos kms de Marganell, pertany però, al municipi del Bruc,antigament parròquia de Sant Pau de La Guardia adossada a la masia del Marc de la Vall.



Va estar habitada fins la dècada dels anys 60 del segle passat,actualment es un munt de runes,la capella servia de galliner de la masia,sobre la llinda de la porta els atributs del Sant titular i la data de 1726



Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5407498 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com