impressions d'una nit de pluja

Un relat de: lily

La nit brilla, les gotes de pluja espurnegen a traves de la meva finestra. El carrer xop, resta tranquil i solitari, nomes s'hi divisa a la llunyania una silueta divagant per la nit, caminant de manera ràpida i estranya, de dreta a esquerra, evitant la inevitable esquitxada d'algun toll.

Un soroll s'endevina a l'horitzó, 5, 4, 3, 2, 1... milions i millons de llums es barregen amb la foscor de la nit, l' una darrere l'altre, succeint-se sense descans davant dels meus ulls, en passar l'últim vago el carrer torna a resta tranquil i solitari.

De fons les grues i les faroles es difuminen en l'aigua del port. L'espurneig de l'aigua contrasta amb la calma que l'envolta.

1, 2, 3, 4, 5...gotes, gotes i gotes es confonen amb el batec del rellotge...ja torna a ploure. L'aigua llisca des del cel com si fos una cortina d'or , la llarga carretera, en qüestió de segons es converteix en mirall de tots els fanals que la il·luminen.

Al meu voltant el barri pescador dorm, excepte en aquella finestra on encara hi ha un llum encès.

La pluja segueix caient, cada vegada amb més confiança. El carrer segueix xop, tranquil i solitari, els fanals s'apaguen.

Les grues i les faroles segueixen difuminades en la mar, les gotes cauen damunt de l'aigua.

El barri pescador segueix dormint, aquella finestra a on s'hi endevinava llum, s'apaga. La ciutat s'adorm.

Entre tant, la pluja segueix caient.



Comentaris

  • impressionista...[Ofensiu]
    Capdelin | 14-06-2005 | Valoració: 10

    com Renoir, Monet...
    i les teves pinzellades són gotes d'aigua que humitegen el poema i refresquen la pell de l'ànima que et llegeix...
    ets portuària, ciutadana, plugosa, lluminosa, llum de finestra perduda en la immensitat de les paraules...
    saps que m'ha fet molta gràcia allò teu de
    capDALIn...? m'has fet riure i a la vegada somriure... penjat del surrealisme de Dalí... quina passada! tens unes idees!!! què maca que ets!!! gràcies... no m'ho mereixo... amb ser un pèl d'un pinzell de Dalí ja em conformo..
    un petonàs i una abraçada... i no deixis d'escriure... la pluja et trobaria a faltar... i jo!!!

  • és preciós![Ofensiu]
    Perestroika | 17-05-2005 | Valoració: 10

    Me'n alegro d'haver-te començat a llegir , m'agrada com ho fas.

    Salut i revolució!

  • molta calma[Ofensiu]
    quetzcoatl | 14-05-2005

    Hola Lily,

    Mira, et comento per primera vegada pero ja veig que hi ha un munt de talents amaagats que em perdo.
    El teu relat m'ha semblat tan ame, tan ple de pau i de calma, que em sembla que respirare tranquila cada tarda que plogui. Ui, ja comença... : )

    Felicitats!

    m

  • el meu preferit[Ofensiu]
    NuNNy | 13-05-2005 | Valoració: 10

    he llegit tots els teus relats i definitivament aquest és el q més m'ha agradat, tot i q t'he de dir que l'elecció no ha estat gens fàcil.
    Reitero el q ja he comentat abans, q saps captar i descriure molt bé les situacions, els sentiments i les impressions...
    Els dies de pluja són els meus preferits i tu has aconseguit q encara m'agradin més, gràcies de nou.
    un petó i espero q escriguis més relats

  • Un relat molt dolç[Ofensiu]
    brideshead | 05-04-2005

    M'encanta qualsevol text que parli de la pluja, i el teu relat és encantador, bucòlic, nostàlgic. Despren tranquil·litat i pau. Em sembla haver sentint el soroll de les gotes colpejant la teva finestra...
    Molt bé lily, procuraré llegir més textos teus i comentar-te'ls!
    Un petó i moltes gràcies pels teus comentaris!

  • gràcies[Ofensiu]
    lily | 28-03-2005

    Moltes gràcies, això fa que m'animi a escriure més. gràcies de debó.

  • pluja[Ofensiu]
    donablanca | 21-02-2005 | Valoració: 10

    enceto els teus comentaris.
    molt bon començament

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de lily

lily

13 Relats

34 Comentaris

19110 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
una pelacanyes de l'any 1986.

breu resum:

teatre ... ART . . somiar

BÀSKET ... rumbeta bona

lletres, PLATJA

Mont-ral ........ skajazz ..matalassers

ORIGINAL ... catalunya

ROCK CATALÀ ..pluja ...cbt

FESTA sol
...

ballantine's&cola ... VERD amistat


... feliç ....

JO amor RIURE viatjar
...

llegir APENDRE ... .... etc.
... ...
... ETC ... ... ... ...etc...




... SALUT !!