I tot canviaria

Un relat de: Ona al mar

Diuen que la vida ens regala a diari lliçons i alegries, però la Neus podia afirmar també que la vida dona cops, perquè sempre eren cops els que ella en rebia. De tot arreu arribaven. De tota mena, cada dia... ¡Marxa! ¡Ves-te'n! Li deien tots els que la coneixien. Però ella no sabia què fer-ne de la por que la mantenia empresonada allà. Només s'atrevia a somniar que potser si travessava aquella porta tot canviaria...

Guardada com el més gran dels secrets, perquè la seva ment no se n'adonés, aquella llavor d'esperança anava arrelant al seu cor, mentre el cos seguia parant els cops que podien fer-la malbé. Amb molta cura l'anava alimentant d'un amor que minvava i regant amb unes llàgrimes que augmentaven. Havia de créixer forta per poder enfrontar-se a la por, perquè volia creure que quan travessés aquella porta tot canviaria...

Una matinada, el cop espetegà de ple en una cama. El soroll sord de l'os al trencar-se no va ser tan gran com el dolor que la cremava per dintre, i estirada a terra no presentà batalla. Ell se'n va anar a la cuina. A beure? Més encara? O potser volia rematar-la?... Espantada, la Neus s'arrossegà, s'aixecà i coixejant va atrevir-se a seguir el camí de la llibertat pensant, mentre travessava aquella porta, que tot canviaria...

Recolzant-se a les parets, com va poder, arribà al carrer. Una estranya força l'empenyia a seguir endavant quan, de sobte, els crits d'ell la van horroritzar en sentir-lo escales avall. Va voler córrer, però ja gairebé l'havia enxampat... Llavors, la cama trencada li va fallar i en caure ella cap a un costat, la inèrcia que ell portava el va fer passar-se-la de llarg, anant a parar sota les rodes d'un camió que passava pel carrer. Tant de bo s'hagués atrevit abans a imaginar que en travessar aquella porta tot canviaria...

Comentaris

  • No he entès el relat...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 24-01-2009

    Davant el dubte de deixar una baixa nota o abstenir-me de puntuar, he fet, com pots veure, això últim.

    Simplement, no he entès quasi res del relat, no hi he pillat gens el sentit. Et recomano amablement que el milloris.

    Ja ens tornarem a veure per aquí. Salutis!!

  • Feliç 5è Aniversari de RC.[Ofensiu]
    onatge | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Salut.
    onatge

  • M'agrada!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-11-2008 | Valoració: 9

    M'ha fet pensar en les teories dels horòscops ("Avui tindràs un accident") o en la llei de Murphy ("si alguna cosa pot sortir malament, sortirà malament").

    Però no cal fer cas, perquè la mala sort (a diferència dels fracassos) no és culpa teva. Ve quan ve, i punt.

    Una abraçada, ona al mar!!

  • Pobre[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-06-2008 | Valoració: 10


    Pobre Neus, com la deuria maltractar el seu pare cada dia, el missatge que dones dóna tristesa. Però al finalel seu pare mor i es el que ell mereixia. Et seguiré llegint. Gràcies.

    Un salud d'ullsblaus1

  • la justicia del temps.[Ofensiu]
    Avet_blau | 22-03-2008 | Valoració: 10

    malgrat les batalles perdudes,
    malgrat le s cicatrius fondes,
    la Neus ha guanyat la guerra,
    la justicia del temps i de vida.

    Avet

  • Ben cert[Ofensiu]
    Epicuri | 15-12-2007

    ...sovint, aguantem tant, abans no ens decidim a canviar!

    Tot canvia quan trobem el moment......d'obrir portes! ni que sigui la de l'hospital.

    Molt d'estudi no dona la comprensió. Que deia Sócrates.
    ...per cert que els seus conciutadans, no el van tractar massa bé.

  • m'ha agradat molt[Ofensiu]
    ANEROL | 25-11-2007 | Valoració: 10

    la repetició de la frase al final de cada paràgraf li ha donat un ritme, a cada cop més entenedor i més esperançador, fluïdesa en la narració, ab un final no esperat i que m'ha encantat.

  • Hala, hala![Ofensiu]
    rnbonet | 25-11-2007

    Mai m'hagués imaginat el final!Maltractament...amb final sàdic. Alliçonador!
    Salut i rebolica!

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Ona al mar

Ona al mar

5 Relats

40 Comentaris

7541 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
"He somiat..."

La immensitat de la mar
que em retorna i m'arrabassa
la meva força, el meu alè,
però no el desig d'amar.

Del somni he pogut esbrinar
que una il·lusió no es desbarata,
ni podrà endur-se-la el vent,
si mai deixo de navegar.

Ona_@hotmail.com