... i els que saben ballar rock -a més de twist- serà com...

Un relat de: rnbonet

COM ....PALPEJAR DISTÀNCIES...?
(Poema solitari amb aires de pamflet)

L'adéu ens porta flors
d'aquest hivern que crema.

Perquè vingué sense color
la primavera.
I l'estiu fou
doll de blau d'oblit
i petja d'aigua.
I a la tardor
els teus besos tenien
el tast de la tempesta.

Serem, si vols,
si així ho desitges;
tu,
ona d'una altra mar;
jo,
crit de destral insomne.

Recordaré, si puc,
les llunes dels teus pits:
delícies d'aigua i lava,
roselles que se'n fugen.

Deixaré d'escoltar
la finestra del riure:
paraula amb vent xaloc,
com un parany de núvols
més enllà d'horabaixa.

I guardaré,
-amagats-,
els punyals
del desig
al rebost
de la cambra.

Comentaris

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 15-04-2008

    Aquest any s'ha fet una Segona Edició de Poemes il·lustrats...

    A l'abril de 2005 es va fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt i una de les activitats organitzades va ser la il·lustració d'una tria de poemes d'autors de "relatsencatala.com"

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema va ser escollit per a ser il·lustrat.

    I informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una altra trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    Les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt vull donar-te les gràcies per la participació en aquella Primera Edició de Poemes il·lustrats.


    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

    ps- En aquest bloc podràs veure el teu poema il.lustrat
    http://poemes-illustrats.bloc.cat/

    ***
    ps- per cert, Ramon, ja ets artista adoptiu de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt. Ara espero que m'enviïs la teva il.lustració... escriu-me i en parlem.
    una abraçada

  • poemes il.lustrats[Ofensiu]
    poemes il.lustrats | 15-04-2008

    Aquest any s'ha fet una Segona Edició de Poemes il·lustrats...

    A l'abril de 2005 es va fer una trobada de "relataires" a Premià de Dalt i una de les activitats organitzades va ser la il·lustració d'una tria de poemes d'autors de "relatsencatala.com"

    Vull felicitar-te, doncs aquest poema va ser escollit per a ser il·lustrat.

    I informar-te que el dia 31 de maig de 2008 està previst fer una altra trobada de "relataires" a Premià de Dalt -El Maresme- en el decurs de la qual es farà lliurament a tots els autors i a tots els artistes, tant de la primera com de la segona edició, d'una còpia de l'obra.

    Voldríem que ens hi acompanyessis.

    Les obres han estat exposades a la Biblioteca Jaume Perich des de l'1 al 15 d'abril de 2008.
    A partir del dia 16 passen a formar part de tot el conjunt que s'exposa a la Sala d'Actes de Can Figueres.

    Per poder-nos posar en contacte amb tu, t'agrairia que m'enviessis un mail amb les teves dades (nom i correu electrònic) a l'adreça:
    associacio.artistes@gmail.com
    i així podré informar-te del programa d'actes del dia 31 de maig.

    En nom de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt vull donar-te les gràcies per la participació en aquella Primera Edició de Poemes il·lustrats.


    Rep una cordial salutació.

    Montse Assens / mar
    Associació d'Artistes de Premià de Dalt

    ps- En aquest bloc podràs veure el teu poema il.lustrat
    http://poemes-illustrats.bloc.cat/

    ***
    ps- per cert, Ramon, ja ets artista adoptiu de l'Associació d'Artistes de Premià de Dalt. Ara espero que m'enviïs la teva il.lustració... escriu-me i en parlem.
    una abraçada

  • encara millor[Ofensiu]
    quetzcoatl | 07-05-2005

    Amor o desamor, rn se'n surt amb el que sigui.

    M'encanta el to del relat: com avança i explica, com acaricia les imatges i com els dona la volta amb tanta naturalitat i precisio. Fantastiques les figures que creen les imatges d'un desamor carregat de sentiments forts pero expressat amb paraules escasses i senzilles. Has fet d'un tema barroc, un relat lleuger sense deixar de tenir molta força!

    Dir-te tambe, que tens rao de no creure't "Somriu l'apatia" i a mes a mes et felicito per no fer-ho: l'apatia es un zero coma zero zero zero u per cent dels sentiments que em puguin passar pel cap. Com deia a la biografia, "soc entusiasta i feliç, amb descansos", ..."somriu l'apatia" va ser un descansillu en bus cap a la feina! Gracies, aixo si, pel teu comentari i valoracio!!

    Et seguire llegint. Una abraçada!!

    m

  • Post-Comment[Ofensiu]
    OhCapità | 31-03-2005 | Valoració: 10

    Simplement captives la meva ànima d'una manera brutal. Colpeges d'emoció en llegir el meu esperit. Mmm, ..., cada estrofa amb el seu ritme independent de la resta fa bategar el meu cor a unes revolucions que m'impacten. És un plaer inundar-me del vostre art.

  • això del darrer paràgraf[Ofensiu]
    Shu Hua | 29-03-2005 | Valoració: 10

    lo dels punyals del desig guardats al rebost m'ha encantat. I tot el poema. Ha estat un plaer comentar-te en la teva setmana. Una mica a deshori, però espero que em sabràs perdonar. Et seguiré llegint, perquè la bona literatura no es pot despreciar.
    Una abraçada
    Glòria

    Per acabar el seguiment de la nena, diré que encara no s'ha adormit però que passo d'ella. Espero no haver-te avorrit amb aquestes peripècies tan qüotidianes.

    Més abraçades
    Glòria

  • no se'm dona massa be[Ofensiu]
    Ainoa | 16-03-2005 | Valoració: 9

    Me proposat comentar el teu poema, tot i que em costa molt ja que no escric poemes ipenso, que mai seré capaç de fer-ho. Així que el llegeixo una vegada i dic la sensació que em produeix, i el sentiment o la emoció, (digueu com vulguis) que em queda, i la veritat és que té un gust agridolç, com fas anarle sparaules i les ligues unes amb les latres, com de forma no senzilla, perque mira que hi han poemes senzills, el teu no, i tot i no sent-ho, és fàcil de llegir i d'entendre. M'estic enrotllant molt, per dir-te que m'agradat.

  • Coment[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 16-03-2005 | Valoració: 9

    Com la Llibre creu, sembla que aquí veiem quel com d'en Rnbonet. I és de nou tendre i encisador, amb paraules contingudes. Les imatges que crees són colpidores i molt boniques. A mi m'agrada la finestra del riure, que no hem de perdre-la mai.

    Bé, avui he aprofitat una baixada de feina, a veure si et puc seguir comentant, però tens alguns relats llargs que he imprès per llegir amb calma. Segeuixo demà. Feliç coment

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-03-2005

    COMENT

    Em trobo davant d'un poema intimista? No m'ho puc creure! Estaré llegint lànima de Rnbonet? No! Deu ser una altra de les seves bromes, oi?

    Sigui quina sigui la motivació que t'ha dut a escriure aquests versos, et ben asseguro que m'han colpit. Hi ha jocs de paraules molt ben trobats, i imatges que encisen només d'imaginar-les.

    En els comentaris que t'han fet fins al moment ja t'han indicat alguns dels versos més impactants (cadascú el seu, evidentment). Jo em quedo amb aquesta mena de conclusió final, que és on em sembla entreveure la simbiosi entre aquest caire intimista que es gronxa dins cada paraula, i el relataire que estic més avesada a llegir:

    "I guardaré,
    -amagats-,
    els punyals
    del desig
    al rebost
    de la cambra."

    Això sí: m'ha agradat força, aquest poema.

    Salut!

    LLIBRE


  • Collons![Ofensiu]
    Thalassa | 26-02-2005 | Valoració: 10

    Moltíssimes felicitats, m'has deixat sense paraules!

    Serem, si vols,
    si així ho desitges;
    tu,
    ona d'una altra mar;
    jo,
    crit de destral insomne.

    Crec que és genial, sincerament, del millor que he llegit a la web.

    Felicitats

    Thalassa

    P.S.: segon 10 que poso, (9'98...)

  • Fantastic!!![Ofensiu]
    David Gómez Simó | 24-02-2005 | Valoració: 10

    Quina enveja més positiva que em fas. Aquest versos tant curts son molt contudents, tinc que practicar-los...

    Enhorabona, un gran poema.

    David.

  • m'has tallat la respiració...[Ofensiu]
    ROSASP | 23-02-2005 | Valoració: 10

    Xiquet ets ben original, em deixes amb els ulls oberts com dues taronges.
    Quines imatges més belles, destil·lades de somnis profunds, del desig més immens.
    Uns records que perduraran en el temps, guardats en els espais amagats del cos i l'ànima...
    El títol em deixa una mica desorientada, sembla treure importància al significat tan aclaparador i sensible que té el poema.
    Per cert, moltes gràcies pels teus comentaris, em fan somriure una bona estona.
    Una abraçada!

  • el títol m'ha cridat ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 23-02-2005


    el teu poema a les 12,20 i a la oficina sinistra, on no hi entra ni un miserable raig de llum, m'ha donat ganes de cremar tots els paperots que m'omplen la taula i anarme'n a cercar algú que em doni besades amb gust a tempesta ...

  • cada vegada em sorprens [Ofensiu]
    Lavínia | 23-02-2005 | Valoració: 10

    més i millor, rnbonet, "el besos que tenien sabor de tempesta". Meravellós pel que té d'imatge i de passió. Lliure de la ironia i ll'humor que són característics en molts dels teus escrits, la passió i el sentiment són una altra vessant dels teus relats que et fan més "vulnerable" (si m'ho permets), però més proper.

    Petons, rnbonet i fins una altra!

  • Molt bé rmbonet[Ofensiu]
    T. Cargol | 23-02-2005

    Deixes bones imatges a la retina

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357126 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!