I DESPRÉS DEL BLAU...

Un relat de: brins
Com cada vespre, m’assec davant de l’ordinador per estendre-hi pensaments que algú vulgui compartir, però abans de teclejar la primera paraula, m’adono que avui la pantalla gosa fer-me una pregunta molt més íntima que mai: “QUI ETS?” De moment crec que una xarxa social em demana la identitat, però un sisè sentit em diu que cal que em reconegui…

“Sóc un bocí d’aquell infant que fa poc plorava i reia mentre dibuixava gargots a la pissarra de la vida; sóc resta d’aquell alè per on l’amor passejava, sóc ona trencada d’una mar on les esperances tenien cabuda, i sóc part d'un cos que ahir posseïa belles flors, però malgrat tenir la pell asclada per tants blaus com he perdut, un barreig de llums i d’ombres m’empeny encara a viure… “

I després de retrobar-me, m'accepto jo mateixa, no vull fer-me cap altra pregunta…Tot i que el temps és lladre que roba blavors, encara continuo sent l’essència de tots els somnis que he cobejat i l'arrel dels que han d'esdevenir. El que em cal, ara, és tenir l'esma de pintar amb aquarel•les de colors el poema de cada dia…

Comentaris

  • Jo li diria[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 07-03-2016

    al teu ordinador que ni la pintura ni les lletres tenen secrets per a ella. Aquest relat n'és una prova.
    Una forta abraçada.

  • ...Més blau[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 31-01-2016 | Valoració: 10

    Perquè el blau també és el color de la comunicació, o aixo crec. Que bé escrius brins. Amb aquesta prosa tan acurada i poètica et defineixes, t'acceptes i projectes allò millor de tu. Jo no sabria com definir-me ara mateix; crec que és un exercici força complexe i tu ho fas amb naturalitat i una precisió que em sorpren. Em sorpren la capacitat i la profunditat, la sinceritat també. I m'agrada, sobretot, la teua empenta i el teu compromís amb el que vols seguir fent. Això teu si que és mestria. Gràcies també per comentar el meu relat. Jo també et desitge un any ple d'alegria i felicitat, segura de que seguiràs pintant, amb colors i paraules, l'aquarel·la de cada dia. Per molts anys.

  • L'amic[Ofensiu]
    Materile | 19-01-2016 | Valoració: 10

    Sí, l'ordinador s'ha convertit en un estri molt necessari. ens permet fer i sentir tants coses.

    Ja ho saps, Pilar, tens un gran do: conrear paraules ben ajustades vestides de guipur i de diversos colors. Ets una gran mestra.

    Una abraçada,

    Materile

  • Quin art![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 16-01-2016

    Quin art aquest teu, brins, d'ésser capaç d'aprofondir en el teu interior i definir-te a tu mateixa amb un deix de malenconia i esperança alhora, embolcallat amb un to poètic-filosòfic exquisit. Encara que ho sembli no és gens fàcil contestar a la pregunta: QUI SÓC JO? Tu ho has fet amb senzillesa i complexitat, amb sinceritat i honestedat.
    En fi, una altra meravella!
    Una abraçada molt forta, admirada companya!

  • No deixis...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 14-01-2016 | Valoració: 10

    No deixis de “pintar” o escriure. No ho deixis!
    Tens una manera d’escriure que sempre m’atrapa... encara que alguna vegada em donis una mica de feina.
    —Joan—

  • Jo, ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-01-2016 | Valoració: 10

    ... no sé si extranyament, he captat el relat com una rebel.lió contra l'element tecnològic, aquest invent "informàtic" que duu per nom ordinador. Si vaig errat, fixa't que la meva subjectivitat no és tant extravagant.

    En tot cas, és molt bonic.


    Sergi : )

  • El blau és l'aigua, les emocions i la comunicació[Ofensiu]
    Mena Guiga | 10-01-2016

    El blau és el cel, també.

    En el blau rau aquell desig que humans com som tenim d'establir lligams.
    El blau on surar i on submergir-se, el blau amb onades o amb núvols.

    El blau no s'acaba, penso. Va canviant de tonalitat. A mi m'agrada el blau-lila de les anemones, per dir un exemple.

    Bon 2016, brins, per molts moltíssims poemes i relats meravellosos i per molt de blau i tots els colors que siguin de menester. Abraçada,

    Lídia

  • Com un llibre obert[Ofensiu]
    Naiade | 07-01-2016 | Valoració: 10

    Com admiro l'habilitat que tens per descriure els teus sentiments, les teves sensacions i ens obsequies compartint amb nosaltres el teu món.
    Una forta abraçada

  • precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 06-01-2016 | Valoració: 10

    Amb poques paraules ben dites formes un gran relat.
    M encanta com escrius
    Montse

  • M'encantaria[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 06-01-2016 | Valoració: 10

    saber descriure'm amb el lirisme amb el que ho has fet tu. Saber treure l'essència de la meva vida sense deixar-me emportar per coses sense importància, per banalitats. Cal una persona molt especial, una poetessa de fondària per a fer una descripció de "Qui sóc" amb paraules plenes de bellesa i de seny. Com ets tu.

    Feliç any nou.

  • I després del blau...[Ofensiu]
    Josep Ventura | 05-01-2016 | Valoració: 10


    Poesia, poesia, poesia, aquesta meravellosa poesia que saps treure de les petites coses. Bon Any
    J

  • Els teus somnis[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 05-01-2016 | Valoració: 10

    Els teus somnis ningú te'ls podrá prendre. Són de la teva testa o d'aquí uns instants, de la teva mà sobre el teclat de l'ordinador. Seran blancs o negres, però serán els teus. No et preocupis, pensa en tu i, sobretot, no parís d'escriure! Una abraçada i una bona entrada d'any!

    Aleix

Valoració mitja: 10