HOMENIA

Un relat de: Jordi Abellán Deu
Que equívoc em sembla ara tot.
Les poses que tant temps he adoptat
i els dogmes en que les he basat.
Més mai és tard si a la fi hi ha claror.

Ah! Les dones... Tan tendres com lluitadores.
Passes de gegant, com el gat del conte,
han fet i fan. I mentre jo aquí badant.
Perquè vull, prendre’n exemple em cal.

Apartar velles idees que em cohibeixen.
Modestament reconèixer el meu valor.
Més no aquell del que els mascles gallegen,
Sinó un de més difícil, quotidià i amorós.

Un que el gènere femení, fa temps, té clar
i tanmateix a trencar barreres esperona.
Del que el meu, de gènere, defugir-ne vol
per considerar-lo de poc mèrit, poc valor.

Ah! El valor, el coratge, la gallardia...
Què, per exhibir-ne possessió, no faríem?
Som més ossats, més braus, més temeraris.
O això volem creure. Deixeu que me'n rigui.

El que sí que som, segur, és més cecs.
Així que decideixo, amb mi, ser sincer
i no avergonyir-me si a voltes sento feblesa
i plorar com un home si el cor m'ho demana.

Deixar que aparegui, com si tal cosa,
el racó més sentimental, més sensible,
cercant-me la meva letàrgica feminitat.
L’harmonia del meu yin amb el yang.

Que en mi creixi, no sols la virilitat,
també el que intueixo homenia de veritat.

Comentaris

  • Ets molt valent[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 18-04-2015 | Valoració: 10

    per tractar un tema que no reconeix tothom: que la masculinitat no està renyida amb la tendresa i la sensibilitat. De fet, tots, homes i dones, tenim part de testosterona i d'estrògens, és a dir, una part femenina i masculina. O sigui que no hi ha tanta diferència entre els uns i les altres. El que ens diferencia és el rol que la societat ens ha adjudicat a cadascun de nosaltres.
    A mi, personalment, m'encanten els homes que demostren els seus sentiments, que són capaços de plorar quan tenen pena i d'ajudar les dones quan aquestes necessiten un braç fort, que nosaltres no tenim els vostres músculs.

    M'ha agradat molt aquest poema, Jordi. I aprofitant l'avinentesa, et felicito pel teu sant i et desitjo un dia especial.

l´Autor

Foto de perfil de Jordi Abellán Deu

Jordi Abellán Deu

149 Relats

250 Comentaris

102872 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
M'agradaria dir que sempre m'ha agradat escriure. Però no puc.

Vaig començar a escriure petits pensaments en forma de pretesos poemes, i dic això de pretesos perquè no em considero poeta, quan ja tenia algun que altre anyet.

El que si vull que sapigueu, és que escriure m'ha ajudat molt a intentar, que no aconseguir, posar d'acord el garbuix de dalt del sostre, si preferiu la part pensant, amb la part que batega, "boom, boom, boom.", que diu el Peter Gabriel en la seva meravellosa cançó Solsbury Hill.

En fi... Que potser abans de morir alguna cosa hauré après i de moment estic content amb intentar-ho.

Una abraçada relataires.

Jordi


P.D.

Algun cop he pensat en comentar algun dels relats que llegeixo d'una forma més personal al relataire. Potser algú de vosaltres pot haber-ho pensat al llegir alguna cosa que jo hagi escrit.

Només per si voleu us deixo una adreça de correu electrònic pel que vulgueu comentar, dir, criticar, o el que sigui que us vingui de gust.

jordiabellan@gmail.com