Hi Haurà Sort Avui?

Un relat de: RainBow_CoLouRs

Perdudes,
En carrers d’infinita llargària,
Busquen treball,
Entre els seients del cotxe.

S’ofereixen a tot i tothom,
Només per un simple tros de pa.

Nenes venudes,
En les selves amazòniques,
Sense família,
Sense amics,
Sense ningú... soles.

Certes,
Busquen motivació en la droga,
Que sense adonar-se’n,
Les va matant a poc a poc,
Lentament... sense pressa ni pietat...

La crueltat de la societat,
Actua sobre elles,
Dia rere dia,
Recordant que no son ningú,
Dones de la vida...

Jo diria...
Dones que donen la vida...
Que certs cops,
Es juguen la pell,
Per treure la mainada endavant.

Carrers infinits les envolten,
Cantonades les esperen,
I aquesta frase quan es lleven:
- Hi haurà sort avui?

______________________________

...Les prostitutes destrossades per la droga i la desesperança. Les desertores, les que van deixar enrere, sense pena, sense ràbia...
...I les que no han explicat res, un cos mutilat, sense un nom, ni una flor, ni una oració per dir adéu...
Com si no haguessin nascut...

[Isabel Pisano, Yo Puta]

Comentaris

  • Il·lusió de ser gran[Ofensiu]

    Suposo que passar dels 14 als 15, és com un pas simbòlic important. No ho posaries sinó, tan destacat a la biografia.
    Però llegint-te veig que ja has fet moltes passes. I aquesta il·lusió que tens la puc compartir en un altra sentit, en el sentit de veure una nova generació que tot just ara és adolescent que es fa conscient, que aborda els problemes, potser amb inexperiència, però amb una força que em fa pensar que tot pot anar canviant.
    El teu poema reflecteix consciència social, tolerància i un infinit desig de canviar les coses.
    No et vull felicitar pel dia que és, et vull felicitar per com ets.
    ==========
    Tinc una filla quatre anys més gran que tu, estudia per ser mestra, també, com tu i com jo, vol canviar el món, ara la tinc aquí i li he mostrat el teu poema. Et felicita.

  • M'ha agradat molt[Ofensiu]
    tramuntana | 03-01-2006

    Hi haurà sort avui? aquesta és una de les preguntes més freqüents que ens fem a la vida. No només les prostitutes, si no nosaltres mateixos també ens preguntem( potser amb altres paraules) si hi haurà sort avui.
    T'has llegit el llibre? Jo l'he demanat per reis. jeje val la pena? si pots m'agradaria que em donessis la teva opinió sobre aquest relat de Isabel Pisano. També, si has vist la películ·la, em podries fer cinc cèntims? molts petons maca! I gràcies per llegir-me!

    laura^^

  • nena![Ofensiu]
    AnNna | 12-10-2005 | Valoració: 9

    Carrers infinits les envolten,
    Cantonades les esperen,
    I aquesta frase quan es lleven:
    - Hi haurà sort avui?

    gran estrofa...

    petons!

  • bo, molt bo[Ofensiu]
    L'ull de la subcultura | 05-10-2005 | Valoració: 10

    Denuncia social, plasmació de la cura relitat... si tothom fes això tindriem ems conciencia de lo malament k va el món.
    Felicitats

    Salud & Anarkia

  • jugant a la loto?[Ofensiu]
    NoKia | 04-10-2005

    segur q no... po i a la prmitiva? saura d provar... xDDDDDDDDDDDD!!!
    nena a tu tarada ml la barreja negreta/cursiva d RC no? jajaja q no vives sin ella kuan pozaz ls comments... putissima xDDD! tros d, d... andromina! androideee! roboooot! "TU, ROBOT" XDDD ia n sera by will smith, sino, by andrea nosecomotellamasdeapellidos xDDD! m guztaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaH! l xoriso x el culoO me ase felisss!! xDDDDDDDDDD
    paridas.... ._."

    T'ESTIMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

    NoKia*

  • mostres...[Ofensiu]
    Capdelin | 26-09-2005 | Valoració: 10

    una gran tendresa, sensibilitat...
    i acabes amb aquesta frase magistral que dóna títol al teu escrit: "hi haurà sort avui?"
    umm... tractes suaument per+o amb força aquest etern tema i humanitzes a les persones que es veuen obligades amb molt de rics a aquesta professió... a la força!
    un petó i una abraçada amigaaaa!!!
    A veure si haurà sort i seguiràs escrivint parides tant maques com aquesta!!!

  • molt ben enfocat...[Ofensiu]
    ROSASP | 25-09-2005

    Toques un tema molt delicat directament i sense embuts, però alhora sense judicis ni dramatisme exagerat...
    Només el dia a dia que mai saben com acabarà, una vida d'incògnita on els somnis han deixat de ocupar un espai.
    Sobreviure és la única fita...

    M'han vingut ganes de llegir el llibre amb el que t'has inspirat aquest poema.
    Les paraules que inclous al final són tan profundes i fan tan mal...

    Gràcies per fer-nos analitzar temes dels que gairebé ningú en parla.

    Un petó!

  • Pobre noia[Ofensiu]
    Carme Dangla | 25-09-2005

    Vaig conèixer aquest estiu una noia africana, que a vegades estava en una rotonda prop del meu poble.
    Molt poc la vaig poder ajudar fora de parlar-li tres vegades.
    No sap res de català i poc d'espanyol, ens parlàvem en francès que per aquí tampoc no sap gaire gent.
    No sabia que dir-li, fora de repetir alguns d'aquells consells que els pares progressistes diuen a les seves filles i explicar-li que no totes les persones d'aquí som com els seus explotadors.
    Encara que n'hi ha de pitjors, com una senyora que va dir a la meva mare:
    -Vigila, que he vist la teva filla parlant amb una puta,
    Vaig buscar a internet associacions que poden ajudar aquestes noies, ho vaig imprimir i li vaig passar el paper.
    Ara ja no hi és, vull pensar que va trucar algun d'aquells números i la van ajudar, però segurament la història no haurà tingut un final tan maco.
    Si amb coses com el poema de la Rainbow tots ens conscienciéssim podríem millorar la situació d'aquestes dones, de mica en mica podríem canviar aquesta societat que tant maltracta a tantes persones i que aparta la mirada quan veu un problema.

  • Molt bé![Ofensiu]
    solarin | 24-09-2005 | Valoració: 9

    M'ha agradat (com quasi tots els teus poemes i relats xDDD)
    És un tema, per desgràcia, real i actual que, inspirada pel llibre has sabut tractar molt bé. Les raons i els perquès i el com.
    Directe.

  • Molt bó[Ofensiu]
    Nostalgia | 24-09-2005

    M'ha agradat molt el teu poema. És increíble com descrius tan bé aquesta cruel realitat. Et segueixo llegint. Una abraçada.

    Nostàlgia.

  • Una errade amb el títol[Ofensiu]
    AINOA | 24-09-2005

    perdona volia dir autentic.

  • Un bon tema, un bon relat[Ofensiu]
    kispar fidu | 24-09-2005

    La prostitució un tema que es troba entre "nosaltes" fa molt de temps i que com bé dius, molts cops és tractat amb despreci.
    Dones de la vida, que ho arrisquen tot per les seves vides. Que es juguen la pell, que corren molts riscos per mantenir-se en vida i poder pujar una família o poder viure una vida "digne".

    Hi haurà sort avui? Potser si, potser no... això mai se sap, el futur és incert i cada dia un nou món.

    Gemm@

  • molt aytentic..[Ofensiu]
    AINOA | 24-09-2005 | Valoració: 9

    M'agradat molt el teu poeme,
    Es descrit molt be, aquesta realitat que es tant negre per a molta gent.
    Una abraçada.

  • És un món...[Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 24-09-2005 | Valoració: 10

    ... que pot semblar ideal, o només de pel·lícules, però ocurreix de debò, als nostres carrers i places i fins i tot en una societat que els polítics consideren 1er món... on anirem a parar amb l'actual societat?

    Molt bo el poema, reflexa molt bé el problemas que tenen cada dia aquestes dones per a sobreviure

    Una abraçada!

    Juseph

Valoració mitja: 9.5