Heu contemplat la bellesa...

Un relat de: Gerard Germain Gonzàlez

Heu contemplat la bellesa
com es contempla allò que ha de morir:
amb un esclat de llum als ulls
i amb el dolor devorant-vos les entranyes.

L'heu contemplada, i fins i tot a voltes
vàreu creure que us n'havíeu amarat,
com s'afarta d'aigua el caminant al riu,
i atresoren, àvids, els amants els besos.

L'heu anhelada com s'anhela un somni.
L'heu estimada com estima un foll.
L'heu abraçada sense assolir-la mai.

Heu contemplat, doncs, la bellesa,
i l'heu perduda, i ara tot se us ha impregnat
d'una quotidianitat insuportable.

Comentaris

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • Tot mort, res queda[Ofensiu]
    Naiade | 16-09-2007 | Valoració: 10


    Un relat genial, que fa pensar amb la fugacitat de tot el que ens envolta.
    Enhorabona per una poesia tan profunda i felicitats per els " Cent" comentaris, espero haver-hi arribat a temps.

    Una abraçada
    Naiade

  • gypsy | 16-09-2007 | Valoració: 10

    se'ns ha escolat entre els dits, hem mirat els palmells de les mans i eren deserts, no hi quedava res d'allò que havíem vist, ni tant sols el miratge
    del record vivíssim.

    Tu sí, has pogut robar bellesa a la bellesa i deixar-ne constància dins els mots.

  • Descobriment[Ofensiu]
    Anagnost | 18-03-2007 | Valoració: 9

    Com a nou que sóc en aquesta gran família de "Relats en català", vaig espipellant, ací i allà, i no sempre hi veig satisfetes les meves aspiracions. En el teu cas, però, he de dir que hi he descobert bon gust en el tractament de les paraules, i això em sembla imprescindible per a construir un poema amb cara i ulls. Escriure no és només donar sortida als nostres sentiments, sinó, i molt important, manejar una eina meravellosa: la llengua. I d'això, no tothom en sap. Tu, sí.

  • Grandiloqüent[Ofensiu]
    filladelvent | 01-01-2006

    Molt bé Gerrard, et felicito; una poesia molt digne i amb amplitud i elegància, amb estil.

    Un començament que ja m'ha donat pistes de que aquest era un bon poema.

    Heu contemplat la bellesa
    com es contempla allò que ha de morir:
    amb un esclat de llum als ulls
    i amb el dolor devorant-vos les entranyes.


    Ostres, aquestes comparacions que ens fas en el 3er i 4art versos d'aquesta estrofa són brillants! molt ben trobades, de veritat.

    L'heu contemplada, i fins i tot a voltes
    vàreu creure que us n'havíeu amarat,
    com s'afarta d'aigua el caminant al riu,
    i atresoren, àvids, els amants els besos.


    Llisca suau cada paraula en els ulls; aquestes tres frases són tres joies, de veritat.

    L'heu anhelada com s'anhela un somni.
    L'heu estimada com estima un foll.
    L'heu abraçada sense assolir-la mai.


    Transmets una bona idea, un tema interessant i que captiva, atrapa; entenc aquestes paraules aquest "i ara tot se us ha impregnat d'una quotidianitat insuportables"; m'agrada, m'agrada.

    Heu contemplat, doncs, la bellesa,
    i l'heu perduda, i ara tot se us ha impregnat
    d'una quotidianitat insuportable.


    Potser un final una mica brusc, però és per trobar-li alguna pega, perquè realment m'ha sorprès positivament.

    Felicitats Gerard, i et desitjo un nou any ple d'inspiració (veig que últimament no publiques...) i d'encerts, personals i professionals.

    -Filladelvent-

  • Tiamat | 17-09-2005

    no sé si faig tard, però igualment, bon viatge i feliç estada!!!!

    un consell: si has d'agafar mai cap bus, i en un primer moment, creus que no en passa cap (perquè és festiu i diu que als festius no passa, o el que sigui..), assegura-te'n bé ;) que després fas una enorme caminada a peu, i t'adones que has fet el gilipolles.

    Vinga doncs, cuida't molt!!



    Tiamat

  • Plató[Ofensiu]

    ara que rellig el poema, em recorda un poc a la teoria platònica, segons la qual, el filòsof que havia arribar a veure la idea de bé (icluint la de la bellesa, la bondat, etc), no podia abstindre's de ser partícip d'aquesta idea.

  • un poema preciós...[Ofensiu]
    ROSASP | 22-08-2005

    Profund i gens artificiós. Un regust amarg al paladar, en haver pogut contemplar la bellesa en el seu estat més pur, des de dins, amb tots els sentits i una estranya percepció que només alguns han tingut la sort de sentir-la aparèixer sense saber ben bé d'on ha vingut.
    I és que hi ha una bellesa que gairebé fa mal de tan intensa, és com tocar amb la punta dels dits un somni profund, eteri i invisible.
    Com es poden veure les coses igual després d'aquesta contemplació?

    N'has capturat un bri i ens l'has deixat uns intants al palmell de la mà.

    Una abraçada!

  • M'encanta[Ofensiu]
    annabella pampallugues | 22-08-2005 | Valoració: 10

    el vocabulari, el ritme, el contingut... és realment preciós. Vaig a afegir-lo als meus relats preferits!

    Fins aviat

    annabella pampallugues

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Gerard Germain Gonzàlez

Gerard Germain Gonzàlez

26 Relats

105 Comentaris

46595 Lectures

Valoració de l'autor: 9.40

Biografia:
Sóc del 84, visc a la Vila de Gràcia i estudio filologia clàssica. Entre altres coses, m'agrada escriure poesia, i somio en veure, algun dia, uns Països Catalans units, lliures i solidaris.


Potser et maten o potser
se'n riguen, potser et delaten;
tot això son banalitats.
Allò que val és la consciència
de no ser res sino s'és poble.
I tu, greument, has escollit.
Després del teu silenci estricte,
camines decididament.

(V. Andrés Estellés)