He somniat.

Un relat de: Jere Soler G
He somniat
un temps de valors suaus com flaires de bosc
i capvespres d'estiu;
on el pa és pa, i el somriure riu sense màscara;
i el que és diferent, ho és i prou,
i on si plou, la gent balla sota la pluja.
He somniat
un temps d'indiferències alliberadores,
d'amors no possessius,
d'idees que no volen convèncer,
de partits que no freturen manar,
de pastors d'ovelles que no busquen ser obeïts
i que no amenacen les que són de color negre.
He somniat
un temps de pares que són a casa,
de fills que no estan sols ni tenen ferides al cor i al front;
de desigs clars (sense topants ni cantells)
que s'agenollen davant l'empatia;
un temps de doctrines que proclamen la pròpia ignorància,
i de violències que renuncien a la seva essència brutal.
He somniat
un temps sense diners ni deutes,
sense possessions obsessives ni ambicions sense fi;
un temps on hi ha temps,
un temps on hi ha postes i cels enrogits,
i romaní escampant aromes que no es venen a cap perfumeria;
i el lladruc llunyà d'un gos, i la brisa dels Pirineus fregant la codina del Montcau,
i el riure d'una noia,
i les primeres estrelles a la volta neta del cel.
He somniat
una nit més brillant que el dia, i una mar més blava que el cel.
He somniat
una platja sense barreres de cobdícia,
un cos sense fetitxes ni càlculs d'interessos,
uns ulls que traspuen innocència i un dia sense horaris.
He somniat
una espècie més intel·ligent i més lliure.

Comentaris

  • Somiar es necessari[Ofensiu]
    iong txon | 29-10-2013

    La vida es torna gris quan no hi ha somnis ni il.lusions. Has fet un sentit homenatge al conegut sermo del Dr. Martin Luther King Jr. "I had a dream."
    Tenir somnis es tenir ideals. La vida ha de tenir un proposit, una direccio. Cal tenir un nord, un "estel al final del cami."

  • Soc jo de nou.[Ofensiu]
    Annalls | 29-10-2013

    Parles de valors suaus... però per el que esperem, els valors han de ser forts, profunds, inviolables...
    Ah m'encantaria llegir-te el llibre del vestit mes bell i ho faré mes endavant-espero- ara mateix hi ha deu llibres fent cua i tots m'interessen i més que no compro perquè he de posar seny!
    Anna

  • Aquest mati...[Ofensiu]
    Annalls | 29-10-2013 | Valoració: 10

    ... desprès de la mort de Lou Reed... de tantes morts més properes, enrabiada i despitada de no poder saber, que serà d'aquí tres-cents... mil anys... imaginava un relat molt semblant al teu.
    Per sort ja no cal que l'escrigui ho has fet tu, ho han fet molts, suposo, i si les coses anessin com seria logic així seria... també imaginava coses de caire pràctic com que fer amb els cotxes, carreteres etc...
    Hi va haver un dia en que jo creia amb la filosofia oriental, i anava tan beeeee....
    Per cert aquest comentari va per la teva quinzena que no et vaig comentar.
    Anna

  • Una utopia?[Ofensiu]
    Anaïs | 19-04-2013

    Has somiat una utopia? Em deixes entrar en aquest somni un instant, només per un moment, per gaudir d'aquest món? Si us plau, no faré nosa i miraré d'estar a l'altura. Però, un món perfecte? Està clar que vull un món millor, però la perfecció és bona?
    Un poema molt bell, gràcies per compartir-lo.
    Un somriure,
    Anaïs

  • Només vull dir..[Ofensiu]
    magalo | 27-11-2011

    ... que si tornes a somniar, ens ho expliquis sens falta,
    que això no t'ho pots quedar per tu solet.. és una meravella feta poema!

    Un plaer llegir-te!
    Marta

  • Gràcies a tu![Ofensiu]
    Jere Soler G | 02-07-2011

    Gràcies a tu, Andrea, pel comentari. Tots plegats hem de treballar perquè aquest món, que sona tan utòpic, estigui cada dia una mica més aprop.
    Una abraçadassa i si no ens veiem que passis unes molt bones vacances!

  • Preciós *.*[Ofensiu]
    Andrea Paz | 02-07-2011

    M'ha agradat moltíssim el text, és preciós i crec que si el món fos d'aquesta manera, seria magnífic i seria el món perfecte. Clar està que la perfecció no existeix, però si que es pot imaginar com seria a través dels poemes i els texts que són fruits d'una ment imaginativa.

    Una abraçada molt forta!

    PD: gràcies per ensenyar-me aquesta pàgina ;)

  • gypsy | 20-03-2011


    M'ha vingut al cap l'Imagine del John Lennon en llegir el poema. Hi ha somnis ben possibles i d'altres potser incompatibles amb l'espècie humana. Potser, la imperfecció dels humans no és només adquirida. Llegir aquests versos resulta alliberador, d'alguna forma. Sense poder somiar un món millor, molts de nosaltres no sobreviuríem al món que ens ha tocat viure.

    Una abraçada!

  • qui no ha somniat,[Ofensiu]
    Perestroika | 04-03-2011

    estimat amic, amb la fi de la fal·làcia d'aquest món mentider i corrupte que ens fan mastegar. Qui no ha somniat amb cadascun d'aquests versos, tan ben triats, tan plens de sinceritat i utopia. Segurament, si en algun moment em decideixo a construir una llista d'aquestes característiques, els meus somnis s'assemblin a aquests i per tant, a més de somnis seran vers.

    Quin ensurt en no trobar-te, sempre és un plaer seguir-te.

    Una abraçada, mestre!

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

260976 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA