HAS DE SER FORT

Un relat de: Alromat
HAS DE SER FORT

“Has de ser fort” és una frase que he sentit molts cops a la meva vida.
“Has de ser fort” em van dir els meus pares quan de nen, durant la postguerra, no teníem gairebé res per menjar.
“Has de ser fort” em deien quan al complir 18 anys vaig marxar al servei militar a Melilla durant un any i mig.
“Has de ser fort” em deia tothom quan poc després de tornar del servei, la meva mare va morir després d'una malaltia.
“Has de ser fort” em deien els amics quan la noia que m'agradava no em feia cas i va començar a sortir amb un altre noi.
“Has de ser fort” em deia la gent quan vaig veure en directe al Barça perdent la primera final de la Copa d'Europa de la seva història.
“Has de ser fort” em recomanaven quan amb més de 40 anys em vaig quedar a l'atur en una època molt dolenta per trobar feina.
“Has de ser fort” em va dir el meu metge quan em van detectar un càncer de pulmó perque tota la meva vida havia estat fumador.
“Has de ser fort” em van explicar quan em van portar al geriàtric perque ja no podia seguir vivint sol.
“Has de ser fort” em va dir l'enfermera el dia que em van ingresar a l'hospital pels meus problemes respiratoris.
“Ara ja sóc fort” em vaig dir a mi mateix mentre tancava els ulls estirat en el llit de l'hospital, sentin que aquella nit seria l'ultima.

Comentaris

  • Impressionant![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-01-2018 | Valoració: 10

    Un decàleg magnífic sobre la fortalesa! Crec que no t'has deixat res. Viure és un seguit de fortaleses. M'ha impactat. Una forta abraçada.

    Aleix