Guardiana de la nit

Un relat de: auf dem Weg

Darrera una ombra ella s'amaga.
Els núvols se'n van, però és fosc i fa fred.
Sento que el bon temps s'acosta
i les estrelles brillen amb més força.

La Lluna continua el seu curs.
Lentament intenta escapar.
On vas tan ràpid?
Espera, amb tu vull parlar.

Sort que demà tornarà.
Visible o transparent,
ens vetllarà sempre des del seu castell.

No deixis mai d'il·luminar la nit.
No deixis mai de rellevar el Sol.
Siusplau, vigila sempre la foscor.

Comentaris

  • em quedo amb que la lluna...[Ofensiu]
    boleta | 17-02-2008

    ...vigila la foscor. Guardiana de la nit, no només per excelència, sino per necessitat... imprescindible. No seria Nit la nit, si ella no hi fos. Bonic, sí senyor! (a)

  • Arbequina | 17-09-2007

    Què tindrà la lluna que tant ens atrau i fascina?
    Un bon poema, m'agrada l'estrofa final.

    A reveure.

    Arbequina.

  • LA LLUNA[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 23-08-2007 | Valoració: 8

    ENAMORA I ENS INSPIRA, COM LA CANÇÓ DE SAU "BOIG PER TU" LA FOSCOR DE LA NIT SENSE LLUNA ES MOLT TRISTA, CADA NIT S'HAN DE PODER VEURE LES ESTRELLES I LA LLUNA I AL MATÍ QUE SURTI UN BON SOL. SI ES AIXÍ TOTS TENIM GANES D'ESCRIURE. FELICITATS.

  • Just acabava d'escriure el comentari[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 22-08-2007 | Valoració: 10

    (breu, això sí), clico "enviar" i em surt que no es podia carregar la pàgina! Doncs res, tornem'hi!

    Simplement dir que la poesia (un sonet pel que fa a l'estructura: dues estrofes de quatre i dues de tres) promet, però a triar, de moment, em quedo amb la prosa. La poesia promet, però la prosa ja és plaer, llegir-la!

    Potser el que em falla del poema és que l'estructura sigui la pròpia del sonet, és perfecta, i en canvi la llargada dels versos (número de síl·labes) és irregular. En altres paraules: estructura clàssica i vers lliure... Potser simplement perquè no estic acostumat a veure-ho, res més.

    L'estil és planer, dolç, també molt agradable... i deixa igualment bon regust! Ben trobada, la teva obra!

    No diré res pel que fa al tema: la lluna ja ho diu tot en ella mateixa!

    Salut i lletres!

    V.

Valoració mitja: 9.33