Gronxava les tristeses en un balancí.

Un relat de: Biel Kramt

Cada cop que visitava Ciutat pensava en la meva infantesa. Havíem viscut en una d’aquelles cases senyorials que hi ha prop de Santa Eulàlia. Allà ma mare va perdre l’alegria de viure. Va surar els fills d’altri i va ser generosa. Molt. Vàrem fugir. En el poble, a la nova casa de marès, passava hores i hores asseguda al balanci gronxant tristeses, arrugant la vellesa d’una dona esvelta. Solia tenir la mirada líquida, perduda. Record amb força el primer dia en el poble. Estava nua! Absorta. Tan sols la vestia un vaivé de melangia. Ma mare havia tornat vella de cop, li havien pentinat l’ànima. Tenia els cabells blancs i era preciosa. Hi va romandre tota la nit. Era la primera vegada que veia ma mare nua. Després d’aquell dia sempre va dur una medalla penjada al coll amb el seu nom. Dolors! Abans de morir me va demanar que dugués un sobre a la casa del carrer de ma infantesa. Va obrir la porta una senyora. Me va mirar, esvelta i bella com ma mare. No tenia el cabell gris encara. Com si em conegués de tota la vida, em va fer entrar fins a la sala. Va obrir el sobre i va treure la medalla… Els ulls li lluïen, també líquids, com els d’una dona que gronxa les tristeses la resta de la seva vida asseguda en un balancí.

Comentaris

  • Un bon microrelat[Ofensiu]
    iong txon | 03-09-2013

    Misteriós, obert (qui era la nova habitant de la casa pairal?), amb un punt de tristesa.
    Entre tots n'anem aprenent. T'animo a seguir endavant.

  • M'encanta...[Ofensiu]
    magalo | 10-07-2013

    ..aquest teu relat. M'ha deixat una mica tristona i molt pensativa. He tingut de llegir-lo de nou perquè m'he quedat amb ganes de més.

    petons des de Terrassa
    Marta

  • perfecte biel[Ofensiu]
    joandemataro | 03-07-2013

    doncs ens anem llegint i comentant, quan puguis ... és un plaer !

    fins aviat, bon estiu !
    joan

  • Gràcies[Ofensiu]
    Biel Kramt | 02-07-2013

    Moltes gràcies pels vostres comentaris.

    Realment acab de descobrir aquest lloc web i m'hi he passejat poc encara. Me sap greu, però durant l'estiu no puc ser gaire actiu a internet. Supòs que a partir de setembre ens podrem llegir i escriure més. Gràcies!

  • Hola Biel ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 01-07-2013

    Amb el teu permís destaco tres frases que m'han agradat molt :"arrugant la vellesa d'una dona esvelta", "li havien pentinat l'ànima", "tan sols la vestia un vaivè de melangia.
    Escriu. Escriu que ho fas molt bé.
    Rep una abraçada de benvinguda a Relats.

  • preciós microrelat Biel...[Ofensiu]
    joandemataro | 30-06-2013 | Valoració: 10

    vessa melangia i tristor per tots els seus mots, i ho has fet d'una manera delicada que arriba al lector

    et felicito, un plaer llegir-te.
    salutacions des de mataró
    joan

l´Autor

Foto de perfil de Biel Kramt

Biel Kramt

31 Relats

50 Comentaris

19751 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
M’agrada escriure relats curts i compartir-los.
No m’agrada puntuar en el meu temps d’oci, així que només faig comentaris, o un m’agrada.
Ens llegim entre línies!
M’agrada pensar en menjars boníssims que no sacien -crec que Paulov feia besties d’aquestes-.
M’agrada cavalcar dins una gerra de cervesa a punt de vessar.
I córrer per poder beure cerveses.
I ja està...