Gotes de pluja

Un relat de: Joan G. Pons

Visc a Barcelona i aquests dies plou.

M'agrada contemplar des de la finestra del meu pis principal la pluja.

Quan plou fort tot és pluja. Quan plou fluix, sembla que les gotes de pluja s'identifiquen.

I he jugat a nominar les gotes de la pluja.

Divertit, entretingut i difícil. I no tant per la quantitat, sinò per la nominació.

Semblen iguals i també percebeixo la seva diferència. M'ajuda el carrer. Cap gota coincideix…. Quan el carrer ja és mullat…. costa més…..

I em pregunto… cal fer una diferenciació ?

Un cop més…. El cervell m'atrapa i classifica. Gotes grans o petites…. Gotes transparents o ennuvolades…. Gotes properes o llunyanes…. Gotes directes o relliscoses d'un arbre a prop…..Gotes sense color i gotes amb color…. Gotes a terra i gotes a un paraigua…

Plou i ploure és un conjunt de gotes mullades.

Jugo a posar nom a les gotes de la pluja…. hi han tantes…. cerco i s'acaben els noms…
Cal posar nom a les infinites plujes que cauen i acaronen la terra, a tots nivells ?

Tinc a ma, un diccionari de noms….. hi han molts…. Gota alegre… Gota aventurera… Gota agosarada… Gota pertinent…. Gota valenta….Gota lliure…

I anomenades, segueixen gotejant per tot arreu.

Descobreixo, tot mirant les gotes de la pluja, l'immesurable de l'infinit. I ho aprecio i valoro.

M'agrada sentir l'infinit en la meva vida. M'obre camins i estimula a continuar vivint, de manera finita, no limitada.

L'infinit no és el mateix que "sense límits", és un horitzó ample, molt ample, suggerent i ple de misteri i aventura. Els límits potser són les gotes de la pluja lliure, classificades.

Comentaris

  • comentari molt maco[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-06-2008

    Gràcies, Dana. Cal sentir més la natura. T'invito a experimentar, ara a l'estiu, acaronar les gotes de la mar salada.

  • Dona per molt la pluja...[Ofensiu]
    DANA | 25-06-2008 | Valoració: 10

    Sempre m'ha encantat la pluja...les gotes d'aigua...i tu has aconseguit exprèmer tot el seu contingut, en formes, tamanys, noms, sensacions...
    En el teu relat es percep el teu amor a la vida, que es distribueix perfectament entre persones i natura, a la vegada que aconsegueixes amarar-nos a tots plegats de la teva esència.
    Felciitats!
    Dana

  • inspiració[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-06-2008

    Agraeixo el teu comentari.

    L'inspiració va de la ma d'observar amb amor la vida i l'entorn de la vida. I expressar-ho.

  • No ho sabia[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 25-06-2008 | Valoració: 10


    No ho sabia que fostan divertit mirar les gotes de pluja, m'has obert els ulls, elproper dia que plogui em sentaré a la terrassa i els i posaré noms macos.

    M'agrada molt com escrius, i per tant tinc ganes que en publiquis de nous, espero que t'inspiris d'algun mode. Et seguiré llegint. Gràcies.

    Un salut amistós d'ullsblaus1.

  • gotes i les teves gotes[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-06-2008

    Bon comentari. Molt enriquidor. La Natura és una mestra.

  • Pluja i paraules[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-06-2008 | Valoració: 10

    A mi també m'agrada contemplar la pluja des de la finestra... i m'agraden les paraules, aprecio i valoro el poder que tenen i els horitzons que ens obren, de la mateixa manera que agraeixo a la pluja la vida que regala.
    Totes dues coses ( gotes d'aigua i lletres, acumulades ) poden arribar a fer molt de mal, quan es desfermen... però, observades una a una, són precioses!
    M'ha agradat el joc que has plantejat amb unes i altres...

    T'envio una abraçada estimulant,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10