Germà sol

Un relat de: Glòria Vendrell Balaguer
Encara que la nit hagi estat molt llarga, encara que el dia anterior hagi sigut complicat i feixuc de portar, encara que faltin hores de son, independentment de trobar-se bé o malament, de que acompanyi la fortuna o la dissort, sempre trobo deliciós el sol.
Especialment de bon matí, i veure com foragita les ombres, com treu cap a poc a poc, com imposa la seva llum sense ferir la fosca, i com encomana la il·lusió.
Si el dia és nuvolat i la pluja ha guanyat la partida, el sol pensament de saber que ell està a l’aguait , pendent de poder deixar-se veure, encomana com qui no vol, el millor.
Penso aquestes coses molts matins, des del tren que em duu del Baix Llobregat a l’Anoia, en un trajecte preciós, de tren, de riu, de vinya, de ciutat i poble, de Montserrat i de muntanyes.
Tinc la sensació que fins i tot els dies que dormo , absent del paisatge, que el sol m’observa i que frisós espera que em desperti per saludar-lo.
Glòria Vendrell i Balaguer
Setembre del 2016

Comentaris

  • Quin relat...[Ofensiu]
    Montseblanc | 19-11-2016 | Valoració: 9

    ...més maco! Completament d'acord amb tu. El sol ens estima i l'estimem...

  • gràcies ![Ofensiu]

    gràcies !

  • Fisió[Ofensiu]
    El Nou Rei del Rocanrol | 01-10-2016 | Valoració: 8

    Hola

    Sabies que a més de tota l'energia que ens regala, de fer creixer tots els vegetals que inicien la deliciosa i impecindible cadena alimentaria, a més a més els fenomens de fisió nuclear que succeeixen al interior del sol han produit elements bàsics que ems conformen com carboni, magnesi, potasi, ferro...

    Literalment, estem fets de pols dels estels, concretament del sol. No m'extranya que ens el estimem tant.

  • Vine"m a veure[Ofensiu]
    Victre | 01-10-2016

    Felicitats pel relat Glòria!
    Hi penso, i és un relat sobre la vida. Sobre l'astre que va permet la vida. I que va permetre la primera forma de vida.
    Així que és normal que ens desperti les sensacions que tan bé has reflectit.

    Víctor

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de Glòria Vendrell Balaguer

Glòria Vendrell Balaguer

116 Relats

77 Comentaris

50880 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
Sempre m'ha agradat molt escriure. Em relaxa, em diverteix i m'ajuda . Les noves tecnologies fan possible el que abans era impensable. Si voleu llegir més, podeu visitar el meu blog : http://www.gloriavendrellbalaguer.blogspot.com.es/