GENS GARREPA

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Feia dies que no veia en Marcel. És veí de sempre i moltes vegades en retrobem fen una cervesa al bar del poble. Però la meva feina m´havia allunyat una mica , és a dir no la feina en si sinó haver de viatjar molt per la mateixa i no tenia tant de temps per anar a prendre una birra amb amics.

En Marcel és una mica peculiar , però bona persona com el que més. En Marcel treballa a la gran ciutat i cada dia agafa el cotxe al mati i torna al vespre. En Marcel és xerraire de mena però avui l'he trobat inusualment callat i capcot. L´he saludat i li he tustat l´espatlla.
- Hola Marcel, com anem?
- Hola Enric, anar fent ha contestat.
- I doncs Marcel, la família i el treball bé ?
- Si tot bé, cabòries meves
- Que et passa home? Et veig una mica tristoi.
- Si, m´han clavat una multa de trànsit de dos-cents euros.
- Per velocitat? pregunti jo
- No per altres coses, meves i que a ells als mossos no en han de fer res.
- Parlar pel mòbil potser? dic jo i faig un xarrup a la birra
- No, no, coses meves .....
- Bah !, home insisteixo jo, que som amics i veïns de tota la vida.
- Bé si promets no dir-ho a ningu t´ho explico diu ell i em dóna una mirada que parla, de les que et miren de dalt a baix.
- Si home va !, digues que t´ha passat?
- Doncs mira Enric, com tu ja saps la maleïda benzina cada dia és més cara i jo ja no sé com fer-ho per estalviar diners, ja saps que jo de guerrepa res?
- Nooo!! dic jo, i penso que potser en vint anys no m´ha convidat ni a un trist cafè.
- Doncs mira un dia s´em va acudir que si a les baixades potser posar a punt mort el motor del cotxe estalviaria una mica, el cotxe amb l´empenta ja baixa sol i per anar a la ciutat i han moltes baixades, i saps que et dic, que no, no estalviava res de res. Un altre dia vaig pensar i si pares el cotxe en algunes baixades també baixarà igual i ja saps que el tros que agafem per venir al poble sembla el Dragon Kan, doncs això avui els maleïts mossos m´han enxampat baixant-lo amb el cotxe parat. I els remaleïts saps que han fet , fotrem dos-cents euros de multa. Tu que en penses?
- Mira Marcel, jo crec que tot el que havies estalviat avui tot al carai , ja diuen que els estalvis és mengen les estovalles.
- De veritat Marcel fas totes aquestes coses? No ho facis home de Déu!, que és perillós i tot!!. I en veure la seva cara d´astorament li he tornat a dir. No pateixis, que no ho diré a ningú.
Per dins reia veien el tot terreny d´en Marcel baixant parat i amb punt mort. I diu no és garrepa!!

Comentaris

  • Molt ben trobat![Ofensiu]
    Bonhomia | 20-06-2017 | Valoració: 10

    I és que hi ha gent de tota mena, però... els que són així sí que fan partir de riure.


    Sergi : )

  • Genial![Ofensiu]
    olgalvi | 19-06-2017 | Valoració: 10

    M'ha encantat! en coneixo uns quants així, mare meva!

  • Molt bo[Ofensiu]
    Karin | 16-06-2017 | Valoració: 10

    He rigut, jo conec gent així, ben descrit

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

321259 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.