Gènesi

Un relat de: F. Arnau

*
"Tot origen és mite."
"L'arbre de foc" - AGUSTÍ BARTRA -

Photobucket - Video and Image Hosting

Comentaris

  • visual 100%[Ofensiu]
    kispar fidu | 18-02-2007

    Fent un petit cop d'ull per alguns dels teus escrits; veig que ets un addicte als poemes visuals! A aquella unió de paraules que no sols amb literatura sinó que també amb imatges s'expressen! Formant pintures amb les seves lletres!

    Del text en si tampoc te'n puc dir massa coses, perquè tampoc hi ha grans parrafades! jejejeje... però l'aspecte general i visual està ben trobat i l'efecte causat és bonic...

    M'agrada aquesta combinació i joc de paraules girant-ne les lletres... Tot i que el significat de la primera paraula no el conec... Ètim?

    apalins! ens veiem!!!

    p.d: per cert; el significat del 7 no era per especial apreci del nombre... sinó perquè en aquell viatge érem set persones... i per tant 7 mirades... ;) jejeje

    Ens seguim veient entre lletres!
    Gemm@

  • com una pintura,[Ofensiu]
    gypsy | 14-02-2007 | Valoració: 10

    més que un poema. Art.

    petons

    gypsy

  • redell![Ofensiu]
    l'home d'arena | 08-02-2007 | Valoració: 10

    que igual ho veu el veritas de la verga i em comenta les tantes ssss d'abraçada.
    Aprofite per dir-te que és un preciós homenatge.

    SALUT!!!

    ( ara vaig i te'l valore!)

  • de la Marina, al teu costat[Ofensiu]
    l'home d'arena | 08-02-2007

    Una abrassada païsà!
    Ànim i no t'emprenyes, no cal dedicar-li ni un segón més al Veritas dels collons. Encara que té raó en allò dels tots i el tot, la frase final del comentari és impertinent i d'un menyspreu barat i estúpid. ( i per postres s'amaga).

    Redell a la foto ja miraves amb curiositat i intel·ligència!
    SALUT i Ànims, company!

  • Impactant.[Ofensiu]
    Lilith | 08-02-2007 | Valoració: 10

    Crec que tot artista -i no utilitzo aquesta paraula a l'atzar- pot prendre's les llicències que li donin la gana. Una abraçada.

  • Impactant.[Ofensiu]
    Lilith | 08-02-2007 | Valoració: 10

    Crec que tot artista -i no utilitzo aquesta paraula a l'atzar- pot prendre's les llicències que li donin la gana. Una abraçada.

  • Defensa del poema[Ofensiu]
    F. Arnau | 07-02-2007

    Com a autor del poema, no podia deixar sense resposta el comentari anterior de "Verites" que,
    vaja per davant, accepto malgrat no estar d'acord amb el seu contingut... i m'explique:
    En aquest cas, TOT no està referit a persones, és "EL TOT" i, aleshores és totalment correcte, al meu entendre, dir: "tot són cicles..."
    Sí que estic d'acord en que que, per a fer homenatges, s'ha d'ésser correcte. Jo crec que ho he estat, el que sí que vull dir-li a "Verites" és que:
    "Per a donar lliçons, abans s'ha d'estar molt segur d'allò que es diu..."
    Atentament.

    FRANCESC

    PD No podia deixar-ho còrrer. Els poemes són com els nostres fills...

  • Problema de concordança[Ofensiu]
    Verites | 07-02-2007 | Valoració: 3

    En un poema tan breu, d'impacte visual fort, s'escau tenir molta cura en la correcció de les paraules que en ser escasses destaquen.
    Tot són com cicles no és correcte: el subjecte de l'oració, Tot, és singular, en tant que el verb, són, correspon al plural:Tot és o Tots són, però no Tot són.
    Al menys, un homenatge sense incorrecions, per favor!

  • Òndia...[Ofensiu]
    Arbequina | 05-02-2007 | Valoració: 10

    Suposo que no et sorprendrà si et dic que el teu poema (visual?) m'ha entretingut força temps. Ha estat cosa de la meva inexperiència en aquest tipus de poesia; no he llegit mai Joan Brossa. El cert és que desprès de donar-li voltes i més voltes... buf, puc interpretar tantes coses... Em recorda, aquest tipus de poesia, als quadres de'n Kandinski. Això sí, el final és colpidor, i treu l'alé; l'he trobat francament genial.

    Una abraçada molt forta de l'Arbequina.

    P.S. Per cert t'he d'agrair dues coses: una, l'amable comentari que em vas deixar; dos, i importantíssima, haver-me descobert a Joan Fuster (en un dels teus comentaris). L'he llegit i m'apassiona. Gràcies per la recomanació.

    A reveure.

  • tinc l'honor[Ofensiu]
    atram | 02-02-2007 | Valoració: 10

    d'ésser el primer comentari a aquest POEMA en majúscules. Preciós, perfecte.

    L'origen és un mite.
    Ja, pocs dubtes.
    Tot són cicles.

    ... quanta sabiesa en aquests mots precisos i simples!

    La forma geomètrica, piramidal, ben aconseguida!

    Enhorabona pel fantàstic homenatge al nostre sempre referent i admiradíssim Joan Brossa. Compartim una debilitat, es veu.

    Gràcies pel teu comentari, i de res pels trucs, això és així, un dia algú t'ho explica i l'endemà ho expliques tu a algú altre, d'això es tracta, d'anar passant la cadena per aportar una miqueta de facilitat i eines per continuar jugant al joc de la literatura.

    Felicitats Francesc!

    atram

Valoració mitja: 9.36

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339998 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------