GANES DE GRESCA

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
Alguna vegada heu sentit exclamacions de professors d'institut envers els seus alumnes i la perillositat, que avui en dia es aquesta feina ?

Jo us puc assegurar que sí. Pel que veig és una feina anguniosa cada vegada més difícil amb adolescents, que no escolten i que van a la seva. He sentit a dir verdaderes barbarits dels nois que tenen a la classe. Jo que penso que sóc persona assenyada al principi penso que exageran , més l'altre dia em van explicar aquest cas.

Un professor de geologia va demanar als seus alumnes de primer any que li portessin mostres de minerals i pedres que farien un estudi, aprofitant que en poblet de l'Institut hi havia mot material. Després farien un triatge i una identificació del que portessin

Ni varen portar quantitat el professor d'un a un anava agafant les mostres i les etiquetava.

Aquest és un conglomerat, gràcies Pere deia i li posava un paperet amb el nom..

Això és un trosset de marbre, mercès Rosa

Aquesta és granit, ho podeu veure és inequívoc, gràcies Eudald.

I així va anar parlant i posant en fila tots els materials , tots fins al final que un eixerit li va portar un tros de totxo.

El mestre el va mirar de dalt a baix i va dir:

Aquest originalment va ser argila, ara com podeu veure tots és un tros de totxo per fer una paret. Demostra que el que l'ha portat té molt mala llet o és un tros de quòniam.

Doncs desitjaria que per burro o bromista li caigues un totxo al cap i que pares de fer gracietes. He dit. I diu que molt tranquil va marxar de la classe.

Això m'ho va explicar el mateix professor. I anava dient, Aixxx !! la joventut no va pas bé.

Si us enganyo és que a mi m'han enganyat, jo sols transcriveixo els fets.

Suposo que també i han molts professors exagerats! No ni hi ha per tant! El jovent ja se sap te ganes de gresca

Comentaris

  • Nil de Castell-Ruf | 11-02-2017 | Valoració: 10


    Te puc dir per pròpia experiència que m'he trobat amb alumnes molt cruels. La meva classe estava formada pels més problemàtics de cada classe. Em van fer de totes! Vaig pagar la meva inexperiència. Si ara fos a fer, la cosa, crec, que aniria d'una altra manera. Doncs em faria càrrec que estan en una etapa difícil i cabdal de la seva vida i per tant com diu aquell adagi: les mosques venen més amb mel que amb fel.

  • D'una cosa a l'altra[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-02-2017 | Valoració: 10

    Merci pel comentari, Montserrat. Sí, la majoria de polítics que governen són estremidors.

    Molt bo, el relat. Evidentment, tothom es vol divertir! L'oportunitat de divertir-se és un fet humà que no s'ha de perdre mai!


    Sergi : )

  • molt bo[Ofensiu]
    Karin | 02-02-2017 | Valoració: 10

    No creguis que exageres, avui els nois i noies son molt maleducats.Magnific relat

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

323216 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.