Fulls Folls: 4 - L'ampolleta d'hores

Un relat de: Grocdefoc

A tu, personatge somiat, cercat en els espais impossibles... A tu m'agrada dirigir-me i imaginar que ets real, que el teu cor batega i que m'escoltes. Però que lluny em trobo del teu rostre autèntic, del teu esperit vibràtil, del teu pensament desconegut... Et miro i et sento fred, de marbre blanc, pur, antic, vell, perdut el teu somrís entre expressions sepultades.
La penombra del racó t'ha fet de coixí, la llum de la tarda t'acarona com una mare enamorada i l'eternitat, que va i ve pel meu enteniment, et ve a veure de tant en tant per passar llista i anotar en el seu llibre immens d'història, que encara hi ets, que encara ets viu malgrat la teva estàtica presència; i així és com ho explica complaguda, quan es troba casualment i durant les passejades per la immensitat perduda del temps, l'eternitat a d'altres que ja no són en la memòria dels homes presents.
-Sabeu? a Xxx encara el recorden!
-Quants, semblants a tu, hauran caigut en l'oblid? -Quants encara s'hauran de recuperar d'una memòria extingida?
N'hi ha tants com closques trencades d'ou dins d'una ampolleta d'hores que encara no ha deixat de funcionar, perquè un àngel és qui en té cura i li dóna el tomb contínuament.
M'agrada el futur, el futur que m'imagino -és clar-, però el passat remot em té encisada... i per això quan et miro t'imagino com un ésser gegant que mirava el cel aixecant els braços i creia que els núvols bellugaven al seu caprici, mentre ell amb els seus dits dibuixava filigranes d'aire, amb les seves potes marcava el pas i amb les seves banyes de faune malcarat s'inventava tempestes de sang i pàmpols.

Comentaris

  • fantàstica i poètica[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 23-05-2010

    una narració molt agradable, d'una imaginació preciosa. Et resta un alè d'esperança en llegir-ho, i un somriure es dibuixa en els llavis d'aquells que tenim ànims de volar amb la imaginació.
    Feia dies que no et llegia, però també veig que tu ens escrius amb compte gotes.
    Sempre ens queda seguir-nos els blocs. Sigui com sigui, ens seguirem visitant.

    Ferran

  • Com sempre fas, Grocdefoc,[Ofensiu]
    Shaudin Melgar-Foraster | 12-04-2010 | Valoració: 10

    has creat un altre relat molt imaginatiu, amb aquest estil tan teu que m'encisa.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Passat i futur[Ofensiu]
    brins | 03-03-2010 | Valoració: 10

    Magnífiques reflexions sobre el pas del temps, explicades amb un llenguatge poètic molt acurat. Un monòleg on expliques l'encís que t'ha provocat la contemplació d'un cap de faune, i evoques un passat que,tot i la seva força, no pot combatre la il.lusió del futur.

    Hi ha dues oracions que m'han captivat especialment:
    "La penombra del racó t'ha fet de coixí" i "la llum de la tarda t'acarona com mare enamorada". Són bellíssimes!

    Rep una molt cordial abraçada,

    Pilar

  • En mans d'un àngel[Ofensiu]
    Unaquimera | 02-03-2010

    Fantàstic relat aquest!

    Línia a línia, es desvetlla un diàleg que monologa, i que serveix per sentir-se, per delimitar, per reconèixer, entre el passat remot que encisa i el futur imaginat que tempta la imaginació desbocada, els propis límits i desitjos, que són en mans d'un àngel.

    T'envio una abraçada gegaaant,
    Unaquimera

  • Bastant bo!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 06-02-2010 | Valoració: 9

    No acabo d'entendre del tot el teu relat, Grocdefoc... però m'ha semblat entretingut i amè, i literàriament ben fet.

    Hi poses vibració i tensió dramàtica, i això és bo.

    Ens veiem per aquí. Chao!!

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Grocdefoc

Grocdefoc

31 Relats

146 Comentaris

42591 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
M'agrada llegir i escriure, dibuixar i pintar.
I des de sempre he escrit, crec que des d'abans de nàixer (els meus avantpassats també els hi agradava escriure i pintar).

La resta de coses que podria dir, les he intentat resumir en el primer relat que he enviat a RC: "Autoretrat a colors".

En la meva pintura i que adorna el principi de la presentació (titulada "Carnaval"), hi manca un rostre... Crec que, amb l'escriptura, encara intento donar-li forma i trobar sentits.

M'hagués agradat estudiar molt més qualsevol aspecte de la llengua i la literatura, però les circumstàncies personals i laborals no m'ho han permès i ho he fet a la meva manera i quan he pogut: aprenent de mestres particulars i en un taller d'escriptura.
Sóc conscient de que sóc molt lluny de qualsevol cim.

Em va costar molt decidir-me a fer la meva primera exposició de dibuix i pintura.
Amb l'escriptura, encara dubto molt més, ja que a les paraules els hi tinc molt de respecte. Dins la meva gran ignorància sóc exigent, però m'he decidit a llençar-me a l'espai en trobar aquest web... perquè crec que si no és així no ho faré mai.

Un savi va dir que tot el que es posseeix no s'hauria d'atresorar sinó que s'hauria de donar.

El meu correu és a la vostra disposició.

grocdefoc@hotmail.com

I els meus blogs:

http://des-de-dalt-del-turo.blog.cat/