Au fènix (Èxit/ Fracàs)

Un relat de: gypsy

Quina calor!, estic suant, bullo, em rosteixo.
És com una sauna, podria fregir un ou damunt la meva panxa posant-hi un rajolí d'oli.
Qui no gaudiria amb això?, vacances abans d'hora i aquest paradís. Sóc incapaç de baixar al món real.
Aquest estat d'èxtasi me'l mereixo, l'he guanyat a pols després d'haver trepitjat un camí ple d'espines durant un munt d'anys.
A Hamburg em va quedar el cul pelat. Qui vol viure a Hamburg?, fa fred, és depriment com una claveguera, cares llargues, gent gris robotitzada sense una espurna de llibertat fora de les normes establertes.
Prefereixo Mèxic, "massa calor!" diuen alguns, a mi m'encanta!. Mmm, necessito un mojito, el cos m'ho demana.
La roca crema i un dragonet s'hi passeja esmaperdut, tan marejat com jo d'aquesta calor impossible.
I tu nena, princesa meva. Nit, música, ballar amb tu, petonejar-te, cavalcar-te i després sopar musclos i beure vi.
No és res del altre món, però jo amb això ja en tinc ben bé prou. Ja he oblidat els paranys que la vida em va parar, he après s la lliçó i ara tan sols gaudeixo d'aquesta realitat tan meva, tan petita i insignificant que es reflexa en els teus ulls blaus quan et miro bocabadat. Encara em pessigo per comprovar que aquesta meravella no s'ha esvanit com la sorra de la platja després de quedar engolida pel mar obert.
El preu d'aquest paradís el vas establir tu, princesa, simplement, existint.


gypsy

Comentaris

  • Ens veurem a la presentació del llibre de MR?[Ofensiu]
    Carles Malet | 24-02-2007

    Pot estar bé que ens trobem els més de setanta autors del llibre. Confio que la organització estarà una miqueta més ben cuidadad que l'any passat pel RC v2.0. El lloc era un xic petit per tothom qui hi va anar, i se'm va fer gairbé impossible de reconèixer (o, simplement coneìxer) a algun dels autors.

    Fins aviat!

    Per cert, quin(s) relats t'han triat?

    Carles

  • Txell Pellicer | 15-02-2007 | Valoració: 10

    Ja m'agradaria recuperar el paradís perdut.!
    Dius "Només és qüestió de voler canviar allò que no ens agrada." pero jo tindria de canviar tantes coses!
    M'ha semblat molt idealista aquest microrelat, potser sera el que triaran pel llibre! Transmet esperances!
    Sort,
    Pell

  • Més positiu[Ofensiu]
    Elm de Tuïr | 28-01-2007 | Valoració: 10

    aquest relat. Sobretot m'agrada, la teva capacitat per dur-nos en el lloc que descrius, d'una manera fàcil, sense recargolaments inutils, que certs lletraferits tenen la mania de fer. I també el posit positiu que hi imprimeixes, disfrutar de les petites coses de la vida, es el que he deduit d'aquest poema. Graciès per escriure.

  • Es veritat[Ofensiu]
    Suzanne | 16-01-2007 | Valoració: 10

    els èxits i els fracassos són absolutament relatius. Suposo que amb els anys aprenem a saber el que volem i el que no volem. Seria bo, néixer ja amb aquests coneixements, per poder evitar aquells "paranys" de què parla el protagonista, però no es pot tenir tot, oi?
    I a part, quines ganes d'anar a Mèxic!!
    M'ha agradat molt aquest relat.

  • Si t'he de ser sincer...[Ofensiu]
    rnbonet | 16-01-2007

    ...em semblent exagerats els comentaris anteriors, que m'he llegit de cap a peus després dels teu relat.
    Està bé la història, No se'n passa en allò referent a la temàtica, ni és un exercici extraordinari de llenguatge... El salva, això sí, la vitalitat i l'extraordinària esperança que se'n desprenen.
    I acabe, com sempre, desitjant molta salut i molta rebolica!

  • Reneixement[Ofensiu]
    Unaquimera | 16-01-2007 | Valoració: 10

    El paradís, l'oblit, la meravella!
    Com un au fènix, saber que el passat ha quedat enrere i que de les cendres cal renéixer per desitjar només el present i gaudir de tots i cadascun dels seus regals: una princesa d'ulls blaus, el calor, la nit, la música, ballar amb bona companyia, menjar i veure allò que el cos et demana...

    M'has fet bavejar, gyps! sembla tan simple així llegit però és tan difícil fer-ho, trobar-ho, romandre!

    Una abraçada agraïda per excitar la meva capacitat de somiar,
    Unaquimera

  • Els paradissos...[Ofensiu]
    F. Arnau | 16-01-2007 | Valoració: 10

    Recorde el teu relat d'un Repte de fa uns mesos. És magnífic el missatge final:
    El paradís ets tu... princesa meva!

    Crec que a molts ens encisaria un paradís com aquest que tu ens has fet gaudir.

    FRANCESC

  • moltes gràcies...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 12-01-2007

    ...pel teu comentari, de debò!

    el cert és que mai estic del tot segura de si els meus escrits agradaràn realment a algú (sóc insegura, no hi puc fer més...) però l'he rellegit com queda i m'agrada força.

    i sí... clar que és possible fer "amistats virtuals". n'hi ha d'haver de tot tipus, no? jo també t'estimo molt!

    petonets! ;-)

  • Jo coneixia...[Ofensiu]
    AVERROIS | 12-01-2007 | Valoració: 10

    ...a un company que era directiu d'una empresa a Barcelona i ho va deixar tot per anar-se'n al camp i muntar una granja. Alguns els hi va semblar que havia fracassat, però en el fons ell va ser el que va obtenir l'èxit esperar, la felicitat.
    Parlant d'una altre cosa, que en saps de l'helena?

    Una forta abraçada.

  • De fet...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2007 | Valoració: 10

    crec que cadascú de nosaltres establim els exits i els fracasos, els nostres i els dels altres, en funció de la nostra pròpia escala de valors. Tot i així, sembla que avui predomimen bàsicament els que la societat dicta constantment, malgrat no coincideixin amb la nostra manera de pensar, fer i sentir.
    Sembla que el teu personatge ja ha tornat de tot això, i ha descobert que en el fons potser l'èxit s'acosta a la felicitat de tocar amb la punta dels dits aquelles petites coses que ens envolten i que, valorant-les, fan que els ulls se'ns omplin de vida.
    Un bon relat Gypsy, que va molt més enllà de les paraules que hi has posat.
    Et felicito, tant per elles com per les dues preciositats de filles i nebot.
    Una abraçada ben gran

  • éxit[Ofensiu]
    jaumesb | 11-01-2007 | Valoració: 10

    és sortida
    fracàs és soroll

    no crec en el sistema binari
    tinc són, gana i desig de trobar el bes més que no pas el vers
    en ell rau tota la poesia

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

450129 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu