ALARMA! ( Èxit/Fracàs )

Un relat de: Unaquimera

Em desvetlla una alarma remota, despertant instints ancestrals: sóc presa cobejada!
Tinc fresques les imatges d'ahir: quin terrible espectacle! L'arribada dels botxins, la descoberta de les víctimes, la rapidesa de les punyalades, l'esquarterament dels cossos... El perill encara no ha remés!
M'encongeixo recordant aquells ulls cruels escorcollant entre les fulles i branques que m'amaguen. Salvat per l'ombra espessa, tremolo recordant la seva respiració anhelant, l'actitud expectant d'aquell cos mentre recorria silenciosament el bosc, l'arma esgarrifosa preparada a la mà, dirigida cap als racons on jo podia estar refugiant-me, la seva veu ronca i ansiosa mormolant:

- On t'amagues? Et trobaré... m'ho poses difícil, però ho faré!

Tot just comença a clarejar, se senten les primeres senyals clares de perill... La por s'escampa pel bosc en aquesta matinada fresca... La persecució continua! Aviat el meu refugi serà insuficient per protegir-me de la mirada d'aquella bèstia afamada de nous sacrificis: el seu èxit serà el meu fracàs, el seu triomf suposarà la meva mort: jo sóc el premi desitjat pel despietat matador!
Sé que tornarà per mi: no deixarà escapar la seva presa perquè em sap a prop. Encara que no ha descobert el meu amagatall exacte, em sap aquí, reconeix les pistes que delaten la meva posició, m'olora, m'intueix, m'empaita; assetjador implacable com és, em trobarà i em prendrà la vida.
Sense armes, no puc defensar-me, no tinc gaires esperances davant el monstre... Intento fer-me invisible, confondre'm amb l'entorn: que no em vegi, que no em trobi, que no em posi damunt la seva mà enorme, peluda, que no em clavi l'acer mortal en les entranyes...
Però ell és boscater de bona escola. Les seves botes ja són davant meu. Se li accelera la respiració. Aparta branques i fulles, em mira fixament. Estira el braç: em toca amb delicadesa, fent caure algunes petites brosses. Treu la navalla i talla el meu peu d'un sol cop. Em col·loca amorosament al cistell.

- Ah, quin tresor! El primer rovelló del dia...


Unaquimera


Comentaris

  • SUSPENS.... fins el final[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 12-04-2012 | Valoració: 10

    Hòstia Maite,

    T'has quedat amb mi!!!

    És molt bo. Aconsegueixes atenció i tensió per part del lector. Una idea genial.

    M'agradat molt.

    Una abraçada, amb el ganivet a terra per això!

    Gemma

  • Original amb bon final!![Ofensiu]
    free sound | 10-04-2011 | Valoració: 10

    El que pot sentir un bolet,
    sembla escrit amb efectes d'aquest (amb carinyo!!),
    molta imaginació,
    per fer-lo tan bo!!!
    Molt bon relat.
    Abraçada alarmant des del bosc al·lucinant !!!
    Bon regal per llegir...i per poder-lo gaudir.

  • AI, QUIN PATIR![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 22-02-2011 | Valoració: 10


    M’has tingut amb el cor encongit tota l’estona. Temia que la meva estimada amiga no fos en perill, i he patit amb la presumpta víctima, davant del depredador cruel i despietat. Pas a pas, ha anat encerclant l’objecte de la seva ambició, i jo he tremolant imaginant-me la mirada de la bèstia famolenca i la seva respiració fastigosa.

    No cal dir que la sorpresa ha estat majúscula en descobrir que la víctima era un rovelló comú, però no per això m’ha semblat menys cruel la captura. Sembla ser, en estudis fets darrerament, que les plantes i els vegetals, en general, també tenen la seva intel•ligènciai el seu coret.

    Un tema digne de la teva prodigiosa imaginació i amb una factura perfecta.

    I és que... qui és la nena que val molt?

  • Intriga fins el final...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-02-2011

    ( ets la pera llimonera)... com sempre amb uns finals sorprenents
    maite fins aviat
    una abraçadota
    joan

  • Renoi![Ofensiu]
    Josoc | 30-01-2011

    Ja sé que t'agrada sorprendre amb els finals i sens dubtes ho aconsegueixes, però tot i estant a l'aguait, no m'he estalviat de sentir-me angoixada com la pobra víctima. Sort que no sóc boleraire!

  • Rovelló t'han trobat ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-02-2009 | Valoració: 10

    Curiós. Toya una aventura pel bosc. Final creatiu. Enhorabona.

  • L' èxit ja el tens, felicitats![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 11-01-2009


    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • de tardor[Ofensiu]
    megane | 15-10-2008 | Valoració: 10

    No l'havia llegit, m'ha agradat.
    És molt natural, de tardor.
    Feliç dia del sant.
    m

  • Que curiós[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 04-10-2008 | Valoració: 10

    És el relat més original, enrebassat i curiós que he llegit mai. Com si el bolet narrés la història indirectament, però no ho fa. És molt especial, tan especial que aningú se li acudiria fer-lo, però tu tens idees molt bones.

    Salut i records.

    ullsblaus1

  • Bonic![Ofensiu]
    nana_17 | 02-06-2008

    Nomás pasava per donar-te les gràcies!

    A vegades sense voler-ho podem ajudar involuntariament a una persona!
    Gràcies, a vegades es necessita!

    Un peto i una abraçada per tu tmb!

  • Clar de lluna | 30-05-2008

    ...òndia quina angoixa, i quin final! Molt, però que molt bo! A mi m'encanta ser "bosquetera"! Pobres bolets!

    M'agraden els finals girats i sorprenents, ja ho saps!

    Una abraçada!

  • Bonissim![Ofensiu]
    Lespe | 21-05-2007 | Valoració: 10

    Aquest es bonissim!
    Vaig a llegir l'altre que dius,
    ara ens veiem.

  • Casun els humans comuns![Ofensiu]
    Màndalf | 12-04-2007

    Qui m'ha voleiat el rusvilló que guardava amoriblement per la Festa Maior del Mussol de la Santa Alzina? Eeeeeeeeeeeeh!
    De què m'ha servit posar-li quatre gotes de rosada cada matinada? Grrrrrrrrrrrrrrrrrr !!

    Nogensvolta m'hauré d'encruspir una tofonívola rutinària...

    Grunx-grunx el serdícola transparent

  • Pobre Jordi !![Ofensiu]
    Màndalf | 12-04-2007 | Valoració: 10

    Tan maco i ben plantat que era i ha hagut de venir un d'aquests animalons llargaruts a emportar-se'l qui sap amb quines males intencions. Pobrissó.
    Menys mal que jo estic més amagadeta sota terra, que aquests humans són uns depredadors desaforats i no te'n pots fiar ni un pel quan s'aproximen amb les seves dalles afilades...
    Ara només faltaria que passes per aquí un porc senglar o un serdícola... aquests si que són perillosos...

    La tòfona del roure del costat

  • I al final... el bolet!!![Ofensiu]
    Lfonde | 18-03-2007 | Valoració: 10

    Hola!

    el relat està molt ben construit, sents la seva (la del bolet!!!) por, la crueltat dels guerrers... he pensat vàries vegades en la pel.lícula del Mel Gibson, per la sensació d'invasors de poblats que viuen a la selva, que s'apropen ganivet en ma.
    I al final... el bolet!!!

    Seria molt interessant veure com es contruiria un relat així si tinguéssim des del principi visibilitat dels personatges... es faria molt més difícil, suposo, però si s'aconseguís guanyaria molt perquè al no veure'ls em causa sensació d'incomoditat, com quan un està al cinema i té algú davant que li tapa mitja pantalla.

    Que vagi molt bé, passo depressa a llegir-te'n un altre!

  • Ei, boníssim! [Ofensiu]
    Anjo Laví | 10-03-2007 | Valoració: 10

    Tal i com tu m'has suggerit, mentre llegia el teu relat, buscava quin era l'altre punt de vista sobre allò que jo havia escrit a "Un helicó per ser feliç"; quina relació hi havia entre el teu relat i el meu i m'has tingut ben enredat fins al final. Però és cert, el teu relat, encara que lluny de construccions filosòfiques, (ha, ha, ha...) parlà també de la felicitat i de bolets.
    Ara que l'angoixa que m'has fet passar... no té preu. Et felicito per l'ambient que aconsegueixes crear fent reviure al lector les sensacions del protagonista.

  • Alarma[Ofensiu]
    Xocolatina | 09-02-2007 | Valoració: 10

    quan ho llegeixes!
    Encara que estic a salvo, em fa patir i em sento buscada! Encara que ja havia llegit laltre fa el seu efecte!
    Una llepadeta espantadeta,
    Xocolatina

  • M'encanten aquests relats[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 17-01-2007 | Valoració: 10

    Textos breus que esbossen una idea, que permeten al lector imaginar-se quelcom, i al final... oh sorpresa! Amb poques paraules canviem el sentit de tot el text! És un petit engany, ben portat, amb una certa (finíssima) ironia i que requereixen saber jugar molt i molt bé les cartes. Vindria a ser una mena de "saber enganyar sense dir cap mentida". Fer que el lector deixi endur-se per la seva pròpia imaginació i s'imagini una escena, de tal manera que el final, sense ser forçat ni incongruent, aconsegueixi sorprendre'l... i arrancar-li un somriure!!!

    Molt ben portada, aquesta "Alarma!". Vaig a llegir el següent que, pel que dius, hi està d'alguna manera relacionat!

    Felicitats pel més que merescudíssim "9'9", campiona relataire!

    V.

  • Pobriso[Ofensiu]
    Naiade | 14-01-2007 | Valoració: 10

    Molt aconseguit aquest retall de l'altre rovello
    Veig que tenim una afició comú, els bolets, encara que llegint el relat fan pena i tot.
    T'agraeixo els comentaris, tan enriquidors que fas, inclus al últim, m'has fet venir idees noves per continuar el relat.
    Ja ho veus per mi ets una font d'inspiració.

    Una abraçada

    Naiade

  • Hola de nou![Ofensiu]
    Arbequina | 13-01-2007 | Valoració: 10

    Si de l'anterior relat et deia que era un dels més inspirats i ben trobats,, d'aquest et dic que és potser el més simpàtic i 'trapella'. El cas és que, ja al seu dia, em va sorprendre que fos d'humor i terror alhora. Però un cop llegit, quina sorpresa: era d'humor i de terror alhora!
    En fi, un plaer re-llegir aquest relat tan simpàtic i trampós.

    No puc estar-me d'anar a pel darrer (que crec que no és un re-make), aixi que et deixo... momentàniament.

    Una abraçada i fins ara.

    Arbequina.

  • Me feia por[Ofensiu]
    Colom | 11-01-2007 | Valoració: 10

    entrar al relat pero m¡alegro d¡haver-lo fet!

    Esta ben escrit, ho he entés tot, buenu al final millor i té premi.

    Et llegiré més!

  • És així...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 11-01-2007 | Valoració: 10

    de fet perquè algú tingui éxit sovint hi ha d'haver algú altre que hagi fracasat. En el cas del bolet, el seu fracàs està en que l'hagin descobert. Un relat que m'ha fet somriure quan he arribat al final perquè no m'esperava, ni de lluny, aquest desenllaç.
    Et felicito un cop més per la teva originalitat.
    Una abraçada (i segueixo llegint)

  • Bon desenllaç! jaja[Ofensiu]
    Archènia | 11-01-2007

    Quanta tensió acumulada he hagut d'aguantar fins que de sobte, amb una sola frase, me l'has fet escupir tota.
    Maleïts rovellons! No m'hauria imaginat que patíssin tant cada vegada que algú s'els vol menjar.

    Felicitats, has aconseguit enganyar-me ben bé fins a l'última línia. Ara, rellegir-lo pot ser molt divertit.

    Gràcies per l'últim comentari que em vas deixar.

    Una abraçada!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

583937 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket