El "Colmo" d'un Escriptor (Éxit / Fracàs)

Un relat de: pseudo

En Quim era un apassionat per la literatura, i ocupava la totalitat del seu temps llegint i escrivint. Durant molts anys havia somiat publicar un llibre, fa uns mesos desprès d'una llarga época d'esforç i dedicació, va aconseguir el seu objectiu.

Quan feia poc que el seu llibre ja era a la venta, començava a imaginar-se com la gent el perseguiria pel carrer, demanant-l'hi autògrafs i entrevistes; també imaginava que a les llibreries tindrien centenars d'exemplars disponibles, i anunciarien els milers i milers d'exemplars venuts.

La veritat estava ben lluny de les seves espectatives.

Les poques llibreries que s'havien atrevit a agafar la seva obra, guardaven l'únic exemplar ben lluny de la vista del públic, dins d'una caixa empolsegada, on els únics ens que en podien gaudir eren les aranyes que teixien les seves teranyines sobre el llom del llibre.

La campanya publicitària sobre aquella magnífica obra, havia sigut tant intensa i efectiva, que ni tan sols els seus veïns, amics i familiars, eren coneixedors de la bona nova. En Quim, indigant per aquell complot que s'havia establert a nivell mundial sobre la seva figura, decidí que fòs com fòs faria conèixer la seva obra a tots els infeliços que estaven esperant la seva aparició. Optà per penjar quartiles en cadascun dels bars on alimentava les seves esperances cada nit.

Just quan en Quim acabava de penjar l'últim cartell va veure com aquest, en pocs instants queia al terra i hi quedava encolat pel whisky que havia vessat mentre intentava penjar la quartila. No li va donar importància, fins que a l'endemà va veure que ni en un sol bar quedava la seva propaganda.

Si no fòs per aquella darrera quartila, pensaria que la gent eufòrica en veure l'anunci, l'havia arrancat per no perdre ni un detall per poder adquirir el llibre. Tot i el seu éxit, alguna força suprema feia que estés rodejat d'un conjunt de fracassats i desgraciats, que mai coneixerien la seva obra.

Comentaris

  • bones![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 05-01-2007 | Valoració: 9

    Holaaa! El teu relat, malauradament, tot i que una mica exagerat, és el que es podria trobar un escriptor novell en escriure el seu primer llibre.
    Particularment, crec que faria algun canvi de puntuació, sobretot al principi del text. Tampoc acabo de veure clar el títol... per mi, el "colmo" és el pitjor que et podria passar i bé, la història és trista però almenys sempre podria seguir escrivint i potser trobar una altra oportunitat... no sé, és l'impressió que m'ha donat ;)

    petons!!

  • Molt bo...[Ofensiu]
    Arbequina | 05-01-2007

    I trist! El cert és que l'escriptor anava ben errat... triomfar és cosa de pocs.
    Potser més que il·lustrar un éxit-fracàs, i l·lustra el "conte de la lletera fracassat".
    Tot i així el minirrelat m'ha encantat, doncs té certs passatges molt valuosos, com, per exemple, aquell en que veu el cartell despenjar-se... genial!

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • ¿Realitat o ficció?[Ofensiu]
    Frèdia | 06-12-2006

    No et conec i, per tant, no sé si la història que expliques és realitat o és ficció pura. Si t'ha passat de debò, arribar a publicar ja és un èxit i molt gran. Conec l'anècdota d'un escriptor de renom que va vendre menys de 200 exemplars del seu primer llibre. No es va desanimar. Del segon, apenes van ser 1000. Amb la tercera novel·la, va guanyar el premi Sant Jordi. No val, doncs, a pensar en el fracàs. S'ha d'insistir.
    I si tot això resulta que és ficció. Ostres!Felicitats perquè enganyes al lector com vols. Símptoma de ser bon escriptor.
    M'ha agradat descobir-te.
    Fredia

  • després de[Ofensiu]
    kispar fidu | 03-12-2006

    llegir el teu comentari al fòrum, he pensat en passar-me més tard pel teu últim relat, i aquí estic ara mateix, havent sopat i no massa abans d'anar a dormir...

    ostres, em sap greu que t'haguéssis fet tantes il·lusions i no hagi sortit com esperaves... i que ara mateix ho consideris més un "fracàs" que no l'"èxit" que esperaves...

    tu vas donar-me el contacte d'emboscall i vas parlar-me'n, i de fet, si no hagués estat així no hagués publicat el llibre...

    dir-te que, l'altre dia en parlava amb una amiga de fa temps (de fet, amb la meva doctora, que feia 3 anys i mig que no ens vèiem, i ara ens hem retorbat iniciant una relació d'amistat), que coneixia una dóna que havia fet un llibre molt bó (almenys aquesta era la seva opinió) i que sabia greu que es perdés entre la multitud de llibres i autors que circulen per tot arreu.

    La conclusió és que hi ha tants llibres i "tanta gent" que penso que com a èxit sols es poden qualificar aquelles persones que pel fet d'haver tingut una idea innovadora de les que fan "boom" (tipus Harry Potter, etc), són coneixedores per tots, mentre moltes altres, que potser millors o que podrien igualar-les queden difuminades per la seva ombra...

    de fet, mira-t'ho "per la banda" de quan entres a una biblioteca, amb la intenció de sortit-hi amb un llibre, i et trobes amb un munt d'estanteries plenes de multitud de llibres... i sense cap primera idea ni cap referència en especial, et disposes a escollir-ne un... costa, oi? i segur que els primers que et salten a la vista són aquells que n'has sentit a parlar, que has vist algun cop anunciats en algun diari, que potser n'has vist la versió portada a pantalla... etc. No cauràs, a no sé que et cridi molt l'atenció, en un llibre desconegut que no et sona...

    El que vull dir-te és que en el món de les lltres (penso, almenys), com en moltes altres "arts", costa molt destacar i "sortir-se'n"...

    però crec que el fet d'haver publicat produeix en tu una certa satisfacció, no?

    pel que fa a La campanya publicitària sobre aquella magnífica obra, havia sigut tant intensa i efectiva, que ni tan sols els seus veïns, amics i familiars, eren coneixedors de la bona nova. Home! no sé si aquest fet serà verídic! però en aquest cas, ja trigues a fer-ho corre!!!!

    la veritat és que a mi em fa certa vergonya parlar-ne a tothom...! però els meus pares, almenys de moment, s'encarreguen d'escampar-ho per iniciativa pròpia...! jejeje

    no ho sé, jo, de moment n'estic contenta, potser perquè el meu objectiu tampoc eren les vendes pensant en els diners... sinó, la "difusió" i el possible accés...

    temps al temps...

    Després de tot aquest rotllo (em sap greu!), sols dir-te que crec que pots estar content de saber que el teu rastre ha quedat escrit en paraules en uns fulls, que potser no tothom, però varis ulls observaran i els faran sentir...

    no et desanimis!

    ens veiem,
    Gemm@

l´Autor

Foto de perfil de pseudo

pseudo

48 Relats

256 Comentaris

81260 Lectures

Valoració de l'autor: 9.65

Biografia:
Vaig néixer el 22-10-1984 a Barcelona, tot i que des dels 4 anys visc a Girona.

Doctor en tecnologia.

Al setembre del 2006, vaig tenir la sort de publicar el meu primer llibre: 'Primeres Poesies', amb l'editorial Emboscall, algunes de les quals es poden trobar en aquesta plana (Ulls d'infant per sant Jordi, Mirada en Flama, Sonets XIX i IX, Flor de Tardor). El llibre es pot trobar a les principals llibreries gironines i en algunes de Barcelona, també mitjançant les webs totllibres ,
Llibreria Ona
i
Casa del Libro


Al setembre de 2007, he vist publicat el meu segon llibre, també amb l'editorial Emboscall, sota el títol Escrivint entre deliris el qual conté alguns relats que podeu trobar en aquest web, encara que els hi ha calgut una bona repassada.

Torno a voltar per aquestes planes després d'una temporada d'abstinència...


Per qualsevol dubte: albert.trias@gmail.com