Fora de control

Un relat de: Naiade
Ja hi tornàvem a ser, un altre individu agressiu, aquest cop no era amb la dona, aquest cop era amb un infant... no ho podria suportar!
Darrera la barra del bar contemplava iracunda com aquell malnat insultava a una criatura que no tindria més de set anys. Notava com creixien onejades de ràbia dins seu, l’escalfor anava posseint-la. Ja febril, sentia com se li engarrotaven els muscles, el cor li bategava a ritme desenfrenat. Volent reprimir la còlera que precedia a l’atac, intentava respirar compassadament, tal i com li havien ensenyat per no arribar a hiperventilar.
Que difícil que era poder controlar-se davant tanta ignomínia!
Quan ja quasi ho havia aconseguit, el so del plor mig apagat del nen, precedit del cop sec d’un clatellot, van fer-la saltar com una fera per sobre del taulell. Atropellant sense adonar-se’n al personal que entrava al local, es va plantar davant l’agressor i vociferant amb totes les seves forces va increpar a aquell energumen que en feia quatre com ella.
Dues mirades plenes de ràbia es van enfrontar sense por... Ara ajaguda al llit de l’hospital amb el cos masegat pels cops, el nas trencat i un parell d’ulls de vellut, no es penedeix de res. El dolor li queda atenuat pel fet de saber que ha aconseguit dur a la presó a un maltractador més.

Comentaris

  • gràcies de nou montse[Ofensiu]
    joandemataro | 15-03-2013 | Valoració: 10

    sempre és un plaer rebre les teves visites i amables comentaris.

    una abraçadeta ben gran ! :-)

    joan

  • Quants mal nascuts hi ha en el món![Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 13-03-2013 | Valoració: 10

    Sincerament no havia llegit aquest teu i noia, fa posar la pell de gallina.

    Un gran relat Naiade!

    Moltíssimes gràcies pel teu comentari.

    Una abraçada.

    Gemma

  • Val la pena,[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 01-03-2013 | Valoració: 10

    de vegades, plantar cara a l'abús i a la injustícia, encara que això comporti algun problema col·lateral. Estic seguríssima, tanmateix, que el maltractador és una persona que ha estat maltractada. No s'aprén aquesta actitud en un ambient acollidor i ple d'amor. En el fons, el maltractador és un desgraciat i un covard.
    Molt bon relat, Naiade.

  • un tema[Ofensiu]
    Lavínia | 19-02-2013

    dur, com és els maltractaments, que manté el lector en tensió fins al final en què qui llegeix descansa.
    M'ha agradat Nàiade!

  • Bèstia per bèstia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-02-2013 | Valoració: 10

    Una situació bèstia i un desenllaç bèstia, propi d'una pujada de bestialitat. Transmetre aquesta ira tan bèstia és l'objectiu acomplert d'aquest relat. M'has atrapat un cop més. Una forta abraçada.

    aleix

  • Genial[Ofensiu]
    chusteriana | 19-02-2013 | Valoració: 8

    Com m'agraderia que tothom fes el mateix en la vida real.
    Sé que el correcte no es prendre's la justifica per la mà, però crec que en el mòn on ens toca viure cada vegada hi ha menys justicia.
    A part, trobo que en relat s'ha transmès molt bé la ràbia en augment que ha descandenat en una ira descontrolada que ha arribat a les mans (i no era per menys).

    Genial!

  • Ben fet!, però...[Ofensiu]
    Materile | 16-02-2013 | Valoració: 10

    Ai, els maltractes; sembla que amb la cultura i la família ja s'haurien d'haver domesticat, però NO. Amb la crisi augmenten les tensions i algunes persones molt sensibles a la violència no poden reprimir la seva i passen a ser ells els violents.

    He de confessar que jo no aguanto els maltractes, i ara, a la primera, salto, però sense violència.

    M'ha agradat molt el relat. No cal que et digui que tens una gran capacitat per redactar, un vocabulari exquisit i saps plantejar i dirigir la trama. Molt bé!

    Una abraçada,

    Materile

  • Violència...[Ofensiu]
    F. Arnau | 14-02-2013

    És veritat que l'home duu una càrrega ancestral de violència, però per això som éssers racionals, i cal saber controlar-la. La dona del teu relat arremet contra el maltractador, en una acció altruista, doncs, té totes les de perdre. En casos com aquest, és molt important mantenir el cap fred, encara que de vegades semble difícil, per no dir impossible.
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • De vegades passen coses així[Ofensiu]
    T. Cargol | 14-02-2013

    La gent i particularment els homes, en situacions extremes o d'incertesa, o de por, sóm violents. Malgrat tot els violents també són persones, no cal dir-ho. A "La meva gata blava" hi explico com la gata surt al mig del carrrer i planta cara al gos. Té les de perdre però és millor no provar-ho

  • Pell de gallina[Ofensiu]
    missatger | 13-02-2013 | Valoració: 10

    Malauradament no podem posar fi a tots els maltractaments però sens dubte la societat cada dia està més consciènciada amb aquest tema, que personalment hem toca molt de prop. Vaig publicar un relat sobre aquest tema redactat en primera persona.
    Bon relat!

  • Visca aquesta dona valenta[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 13-02-2013

    que tot i sabent a què s'exposava , va sortir en defensa de la criatura.
    Els maltractadors són uns fills de ...sa mare que no mereixen viure en societat

    Felicitats per aquest relat de denúncia tan ben escrit , que després de llegir-lo , la indignació se'm menja.
    Una cálida abraçada , Montse.

  • buf...[Ofensiu]
    joandemataro | 13-02-2013 | Valoració: 10

    a vegades els éssers humans, alguns, es comporten com a veritables feres animals irracionals... jo no suporto a la gent violenta !

    salutacions naiade sens dubte un relat on molta gent se sentirà identificada per alguna de les tres bandes...

    joan

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274353 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com