FOLLEM PEL PROGRÉS!

Un relat de: NASIO

Una gran sala amb una gran taula on es celebra un gran consell de ministres. Quinze ministres imaginaris o més, reunits al voltant d'aquesta taula respectant escrupolosament el percentatge del 20 per cent de dones que conformen aquest imaginari govern d'un estat imaginari i que pertany a una Unió imaginaria. El fum, enlairant-se, ompli completament la sala que així ofereix un aspecte sinistre, tipus les timbes dels "gangsters" americans dels anys 50. Alguns lligen els diaris mentre uns altres juguen a la Play-Station o es furguen el nas avorrits...

PRIMER MINISTRE- (A tots)
És una sort que siguem nosaltres els únics que podem fumar en la feina. És un privilegi del poder...

MINISTRA DE SANITAT-
Nosaltres hem de vetlar pel bé del poble, malgrat això afecte directament la nostra salut. Som persones entregades als altres... Ja donem al poble nostra vida. No poden exigir-nos, a més a més, que els regalem aquesta vida amb perfecte estat de salut...

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

MINISTRE DE LA VIVENDA-
Això es cert! Des del meu començament, en les Basses de Marín...

MINISTRE D'INTERIOR-
No sabia que vosté fora deixeble de l'activista Andreu Marín. Formava part de les seues bases revolucionaries?

MINISTRE DE LA VIVENDA-
No! Les Basses de Marín D'or. Una macro urbanització que en va col·locar, i al temps em va permetre fer el salt a la política. Dedicar la meua vida al poble amb les butxaques plenes...

MINISTRA DE SANITAT-
Sens dubte, un camí més directe el de les Basses que el de les bases!

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

PRIMER MINISTRE-
Be! Ja hi ha prou de conversa. Hem de ficar-nos en feina, que avui tenim l'agenda molt apretada, i abans de dos quarts de dues he de marxar cap a províncies per inaugurar-hi un hospital i dues escoles...

MINISTRE D'EDUCACIÓ-
Disculpe'm Primer Ministre, però amb tots els respectes, No deuria ser jo el que inaugura les escoles?

MINISTRA DE SANITAT-
I jo? No deuria inaugurar jo l'Hospital?

PRIMER MINISTRE-
És que només penseu en figurar? No teniu cap altra feina que fer que no siga eixir en les fotos de tots els diaris? Jo sóc el Primer Ministre i inaugure el que em passa pels collons!

MINISTRE D'INTERIOR- (Reptador)
Us ha quedat clar? Molt bé, Primer Ministre. Inaugure! Inaugure! Vosté inaugure que jo li cobriré ben bé les espatles!

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

PRIMER MINISTRE- (Pegant un cop en la taula i cridant)
Ja està bé! Prou! Comencem nostra tasca...

MINISTRA D'AFERS ESTRANGERS-
El meu vertader problema és la immigració!

PRIMER MINISTRE-
I què ens proposa vosté, Ministra?

MINISTRA D'AFERS ESTRANGERS-
Jo?

MINISTRE DE LA VIVENDA-
És clavar-me on no m'importa, però jo proposaria al consell que es fera una campanya incitant a tots els immigrants a follar bona cosa. Així no pensarien amb els greus problemes que tenen al seu voltant. Quan un folla no pensa en altra cosa...

MINISTRE D'INTERIOR-
Collons! No em sembla gens malament la idea! Follar! Així no robarien ni ens llevarien la feina a nosaltres els natius! No és així, Ministre de Treball?

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

MINISTRA DE SANITAT-
I ben mirat, podríem fer extensiva eixa campanya a la resta de la ciutadania. Que folle tothom i a tothora! Potser així estarien tots molt més contents i no farien eixa cara de pomes agres que fa sempre els ciutadans proletaris...

MINISTRE D'INTERIOR-
És vosté genial, ministra! I així no se n'adonarien de quan el govern els dona pel cul... I, aleshores, per estar més segurs que ens deixen fer lliurement, podríem muntar un debat d'Estatuts d'autonomia, prohibicions de fumar i, fins i tot, alguna grip o malaria, com aquesta de les vaques enfollides per a entretindre'ls amb alguna coseta...

MINISTRE DE LA VIVENDA-
Entre polvo i polvo... Ben pensat!

PRIMER MINISTRE-
Continuen, continuen... M'agrada el pla!

MINISTRE DE LA VIVENDA-
Com que tant de follar cansa, i com que ja que els problemes laborals, de sanitat i d'immigració ja els tindrem resolts, podríem construir milions de camps de golf per l'oci necessari de la població. És un deport molt bonic i que el pots practicar ben bé després de cardar... Sols cal "recalificar" quatre cosetes i, Llestos!

MINISTRA DE SANITAT-
I a la Seguretat Social aconseguiríem finançar la construcció d'adossats al voltant d'eixos camps de golf!

MINISTRE D'INDUSTRIA-
I com que la majoria carda amb la llum i la tele apaivagades, també suposaria un important estalvi d'energia que es podria adjudicar al finançament d'hotels de luxe en els voltants d'eixos meravellosos camps de golf...

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

PRIMER MINISTRE-
Ben pensat, ministres! Però... L'única cosa que em preocupa és que tant de fer-ho potser baixe la productivitat dels treballadors... Vosté que n'opina, senyor Ministre de Treball? Alguna objecció?

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

PRIMER MINISTRE-
Be! Si no hi ha cap problema posem en marxa la campanya "Follem pel progrés"

MINISTRE D'INTERIOR-
Genial! Follem pel progrés, al dret i a l'inrevés...

MINISTRE DE LA VIVENDA-
I per casualitat ja porte jo aquí en la cartera de ministre uns centenars de plànols d'expropiacions, "recalificacions" i transvasaments per als camps de golf que podria aplicar des d'aquest mateix moment!

PRIMER MINISTRE-
D'acord! Ho deixe tot amb les seues mans. Jo no puc entretindrem més...

MINISTRE D'INTERIOR-
No passe pena, Primer Ministre. Vosté marxe. Inaugure! Inaugure!

MINISTRA DE CULTURA-
Però? No s'han parat a pensar que l'Esglesia ens pot posar problemes?

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

PRIMER MINISTRE-
L'Esglesia? Clar! Allí les qüestions de piu sempre son molt complicades...

MINISTRE D'INTERIOR-
No ho entenc! Però si eixos són als que més falta els fa follar... Potser si cardaren prou ens donarien molts menys problemes...

PRIMER MINISTRE-
No està gaire malament eixe plantejament...

MINISTRE DE LA VIVENDA- (Afirmant-se)
Però, diga el que diga l'Esglesia jo active l'assumpte dels camps de golf, no siga que...

PRIMER MINISTRE-
Què?

MINISTRE DE LA VIVENDA-
Que no vullguen follar i ens facen la mà! Recorde vosté com es van posar amb el tema dels condons... L'Esglesia sempre fent la mà...

PRIMER MINISTRE- (Preparant-se per marxar)
Si jo dic que es folla, es folla. Aquí follarà tot déu! Amb condó homologat. Això que quede ben entés!

MINISTRE D'INTERIOR- (A la resta)
A quedat clar l'assumpte?

MINISTRA DE MEDI AMBIENT-
Però, Primer Ministre, encara no hem parlat dels incendis forestals ni de la persistent sequera...

MINISTRE D'INTERIOR-
Doncs folle-se'ls també a eixos...

MINISTRE D'INDUSTRIA-
I què diran nostres socis comunitaris? No deuríem consultar-los primer?

MINISTRE D'INTERIOR- (Eufòric)
Si no estan d'acord que se'ls follen també!

PRIMER MINISTRE-
Tranquil·litat, senyors ministres! He de marxar ja, però... No voldran vostés resoldre tots els problemes del país en una sola sessió! Hem de justificar el jornal de tota la legislatura... El proper consell de ministres ja parlarem de tot això. Adéu tothom!

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Zzzzz...

MINISTRE DE RAMADERIA I PESCA-
I mentre que fem nosaltres?

MINISTRE D'INTERIOR-
Ja han escoltat al Primer Ministre, tots a follar! Follem pel progrés, al dret i a l'inrevés...

MINISTRE D'INDUSTRIA-
I recorde-se'n d'apaivagar la llum!

TOTS- (Cridant fort)
Molt bé!

MINISTRE DE TREBALL-
Zzzzz... Zzzzzz... Eh? Aprovat! Aprovat!




Comentaris

  • Molt bo.[Ofensiu]
    paskual | 24-04-2007 | Valoració: 9

    Molt bo el relat.

    No, no soc de La Safor, soc de la Plana Baixa, de Burriana concretament, això si tinc molts i molt bons amics a la Safor.

    Salut, República i País!!!

  • Bo, xicot![Ofensiu]
    rnbonet | 31-03-2006 | Valoració: 9

    Ànim, i a la lluita! 'Escrita', millor que 'armada'... Que la paraula també 'pica'
    Salut i rebolica!
    PS. Pregunta gens discreta, però sense massa importància: De quina/a lloc/comarca del País ets?

l´Autor

Foto de perfil de NASIO

NASIO

7 Relats

33 Comentaris

10546 Lectures

Valoració de l'autor: 9.57

Biografia:
De vegades, quan estic fotut, tanque els ulls i puc veure amb total nitidesa, el bons moments. Aqueixos moments bons que té una vida i que malauradament no en son massa. I la majoria de vegades, el que se m'apareix son imatges de quan tenia catorze anys, una època que jo anomenaria com la meua edat daurada: sen se unes pretensions excessives, una tarannà positiu i unes ganes immenses d'esgotar el món d'un sol glop... Ara tinc els mateixos problemes que els meus pares...