Flor d'hivern

Un relat de: Antònia Puiggròs Muset
Parla el caminant:

- Quin deliri utòpic, quin neguit atàvic t’ha empès a florir
quan ja les gebrades han marcit les fulles
que agombolen les poncelles
i la saba és un fil de teranyina,
quan saps amb la saviesa de la terra
que dins el teu calze de princesa
no creixerà ni fruit ni sementera.

Parla la flor:

- Si arriba un caminant feixuc i amb minses forces
i per un lleuger instant, al veure’m, fa un somriure
no serà en va el delit que ara em domina
per esgarrapar a la mort una hora més de vida.

Comentaris

  • Aquest poema[Ofensiu]
    Josep Ventura | 12-02-2013 | Valoració: 10


    es una d’aquelles flors que trobes per els camins i que la seva bellesa
    et sorprèn, una flor per gaudir-ne tot l’any.
    Salutacions
    Josep

  • Un poema deliciós[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 12-02-2013 | Valoració: 10

    i ben portat. Diu ell... diu ella. La flor (la vida) té sempre l'última paraula i ni el fred ni la gebrada pot impedir-li reixir si la terra és assaonada i l'acompanya el somriure (l'amor) del caminant, de qui l'observa, de qui l'estima.
    A mi m'encanten els jacints (els menciono tot sovint als meus poemes perquè escric moltes vegades sota l'embriaguesa del seu aroma) i són flors que comencen a florir al gener, en plena època de fred. En aquest moment, en tinc un de blau a la taula de l'estudi que m'ha fet enamorar-me del teu poema.

  • un final esplèndid[Ofensiu]
    Atlantis | 27-01-2013

    Un poema molt bonic escrit en forma de diàleg, (mai he escrit un poema així) amb una riquesa de lèxic i amb un final esplèndid : esgarrapar una hora més de vida!!!

    M’ha agradat molt

    petooonns

  • Enginyós[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 25-01-2013


    L'he trobat fantàstic.

    Una fàbula-poema molt ben trobada i amb sentiments molt ben sincronitzats!

    Una abraçada.

    Gemma

  • Escandalós[Ofensiu]
    Gabriel M. | 22-01-2013 | Valoració: 10

    Un poema-faula preciós, pel sentit dels versos, de la narració, molt fresca y entretinguda.
    Una abraçada,

    Gabriel M.

  • Morir d’amor[Ofensiu]
    rautortor | 22-01-2013


    La follia no és aliena a la natura. A vegades ens creiem que només nosaltres som capaços d’experimentar deliris de bellesa i d’amor.

    En aquest cas, el sol, sorneguer i un pèl trapella, amb la seva escalforeta traïdora enganya una planta incauta i confiada, neguitosa pel desig de ser la primera a saludar la primavera. Però, la natura, encara que sigui amb un fil de saba, es deixa dur per l’amo de la vida i s’ofrena en un sacrifici amorós sense límits. La imatge és contundenti emotiva, tant pel drama que descriu, com per la generositat de la víctima.

    Si arriba un caminant feixuc i [...] al veure’m, fa un somriure / no serà en va el delit que ara em domina [...]. No es podia dir millor.

    Un poema agredolç però bell, digne d’una gran poetessa.

    Raül

Valoració mitja: 10

l´Autor

Antònia Puiggròs Muset

49 Relats

148 Comentaris

40519 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Vaig nèixer l'any 57 a les envistes de Montserrat. No sóc pretenciosa al dir que he estat una digna lectora, però no vaig començar a escriure de manera regular fins ara fa un any. I m'encanta!
També m'agrada passejar pels camins rurals, la natura m'asserena, i pels carrers plens de gent i de llums.
Passo molt bones estones llegint els vostres relats, desitjo que us agradin els meus i agraeixo d'allò més els vostres comentaris.
Ah! Em dic Antònia i Escandalós no és un pseudònim que s'avingui al meu caràcter sinó el nom del personatge del meu primer conte: L'Escandalós i l'avi Pau.