Fer-te major passa factura.

Un relat de: AiDuS

De menudeta m'encantava jugar a ‘El Rey manda' dins la piscina... "El Rey manda que... Que fem una tombarella cap avant" i tots féiem una tombarella. "El Rey manda que... Que agranem el fons de la piscina" i tots ens posàvem a agranar imaginàriament...
Quins anys aquells! Allò sí que era vida!

I quan a finals de Juliol arribava la fira a Albaida... Disfrutava pegant bots als matalassos durant hores! I al tren de la bruixa intentant furtar-li el garrot a un home disfressat! La meua àvia em comprava llepolies i pomes de sucre...
Quina infància! Quanta alegria!

A l'arribar Setembre una nova il·lusió començava per a mi! El retrobament amb els companys de tota la vida, llibres nous i l'orgull de poder dir que havies tret ‘pe-a' (Progressa Adequadament) a totes les assignatures del curs passat!
Quanta amistat! Quines ganes d'arrasar!

Al Desembre tots els xiquets ens tornàvem una angelets! Sabíem que els Reis Mags ens observàven per un foradet i si ens portàvem malament ens regalarien carbó, i si ens portàvem bé un munt de joguines omplirien la nostra habitació!
Que ingenus! Quina preciositat!

Carnestoltes! Durant el mes de Febrer haviém estat confeccionant una disfressa per a lluir-la una vesprada de final de mes. Amb plàstics, retalls de tela, cola, gomets... Qualsevol material era bo per fer una disfressa de pallassos, de bruixots, de princeses i cavallers...
Quanta imaginació! Que artistes!

I a Pasqua... Un dia a la plaja i altre a la muntanya! M'encantava! Era l'excusa perfecta per eixir amb els oncles i cosins i fer una excursió extraordinària! Volàvem el catxirulo, menjàvem llonganissa, ou, mona, xocolate... Ens passavem hores fent castellets de sorra o buscant pinyes dels pins...
Quina diversió! Quina familiaritat!

Quan s'apropava el final de curs tots ben contents perquè podiem estrenar samarretes de mànegueta curta i pantalons curtets. La calor significava més temps al pati de l'escola, més jocs i més diversió...
Quanta simplicitat! Que benestar!

Ser menut era genial! No calia preocupar-se per res, sols de si eres el primer ("Primero basurero") o si eres el segon ("Segundo campeón"). La major preocupació podia ser trobar l'última enganxina per acabar l'àlbum.
I ara?

A l'estiu toca estudiar per aquelles assignatures que t'han quedat pendents, mentre que els xiquets del poble juguen a "El Rey manda" a la piscina... Apunta't a un repàs, paga 8 o 10 euros l'hora i a aprovar!

Durant la fira ja no jugues als matalassos. Com a molt et passetges Avinguda amunt, Avinguda avall... O t'asseus a la geladeria a prendre la fresca. Que si gelat, que si refresc, que si a la nit eixim de festa... Total, un dia pot eixir-te perfectament per 20 euros!

Al Setembre el Món se't cau als peus! Recuperacions, començament d'un altre curs, estudiar, fer deures, tornar a classe... I el retrobament amb companys que, en un futur, seran la teua competència laboral... La costera de Setembre és brutal! Comença a pagar pis d'estudiants, compra llibres i apunts, renova bolis i llibretes... El mes de Setembre amb menys de 500 euros no el passes!

I Desembre significa apretar als estudis... Tens quinze dies de vacances per preparar-te els examens del primer quadrimestre. Por, poques ganes, vacances, festes... Tot s'ajunta i és un mareig! A més, regalet per a les amigues, regalet per als pares, cotilló, Cap d'Any... Continua gastant, continua...

Carnestoltes! Si vols disfressar-te estalvia bona cosa, que a aquestes altures de l'any alquilar o comprar una disfressa val un dineral! I si no et disfresses? Seràs l'ovelleta negra...

Quan arriba Pasqua ja respires una miqueta! Prepares una eixida amb els amics. Gandia, Miramar... Discoteques totes les nits, plaja, solet i festa! Bé, també pots optar per un viatge més turístic, Barcelona, Mallorca, País Basc... Has pensat que per fer tot això necessites una butxaca ben plena?

I per fi s'apropa final de curs! La caloreta no et deixa concentrar-te amb els estudis, acaba't de comprar apunts i llibres de reforç. Estudia, estudia, estudia...

Ara és quan puc assegurar que fer-se major passa factura!!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de AiDuS

AiDuS

68 Relats

148 Comentaris

64526 Lectures

Valoració de l'autor: 9.49

Biografia:
Perquè m'agrada escriure... Però no que em llisquen!

Albaidina amb orgull. Nascuda al 1988 i estudiant de F.Catalana a València...

Somie molt, i el que somie ho escric. Pense molt, i el que pense ho escric. Critique molt, i el que critique ho escric.
Així que tot el que llegiu ho crec, bé siga com ho he escrit o totalment al contrari...

aida_albert@hotmail.com