Faust davant del mirall

Un relat de: Antoni Casals i Pascual

Dins el mirall la imatge sense veu
es difumina mentre se la mira,
i un horitzó de mar s'hi reflecteix,
tràgic esforç del món per no confondre
l'aigua i la sal amb l'aire que l'ofega.
Faust, molt prudent, contempla en els espills
el rostre absent, la tènue decadència,
la senectut que avança sense pauses,
prest ara ja al conjur i al sacrifici.

-¿Què has de donar si és que vols perllongar
un instant més la teva vida esquiva ?
¿Què has de donar per viure'l al costat
dels negres ulls amb que ella ara t'ignora?
Aquest dolor cap mort no dignifica.


Comentaris

  • Amic Antoni![Ofensiu]
    F. Arnau | 04-02-2010

    Veig que segueixes preguntan-te davant de l'espill sobre l'ètim de la vida...
    Qui pregunta ja respòn (Raimon).
    És reconfortant saber que, encara que amb menys assiduïtat, segueixes visitant les nostres llars.
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

    PS Estic capficat en l'edició del que serà el meu primer llibre, que serà publicat aquesta primavera per l'Ajuntament del meu poble...

  • Faust davant d'ell mateix[Ofensiu]
    franz appa | 01-02-2010

    Poema fàustic, de la teva saga fàustica, o potser hauríem de dir pre-fàustic: Faust reflexionant abans de vendre la seva ànima, veient com ell -o el que ell pensa que és ell, la seva imatge- es difumina, es dissol en la inexorable senectud.
    Admirable i original metàfora amb el mar que es personifica i s'esforça per diferenciar-se de la matèria limítrofa de l'aire! Una imatge preciosa i tan ben construïda en tres versos!
    I l'estrofa final: el lament de Faust davant el que sap què significa l'adéu a la joventut, al desig, a l'afany de possessió. Faust davant del mirall cobejós i cobejat que és la mirada de l'altre, la mirada -aquests ulls negres- on es reflecteix i reprodueix i incita el desig. Un mirall on existim i on ens som reconeguts com a actors del gran joc, la seducció, la vida.
    Una abraçada,
    franz

l´Autor

Foto de perfil de Antoni Casals i Pascual

Antoni Casals i Pascual

123 Relats

783 Comentaris

144762 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
Vaig desaparèixer una temporada, no sé ben bé per quin motiu i de tant en tant retorno com qui de nou reprèn una vella addicció.

El meu correu: antonicasals@mesvilaweb.cat (per si em voleu dir res).