Fantasia (Despús-demà, el vint-i-dos)

Un relat de: rnbonet
Despús-demà, el vint-i dos,
quan em toque la grossa de nadal,
em compraré una casa vora mar
amb un jardí ben gran; una casa
ferida pels colors: encés vermelló, i blau,
i verd intens, i grocs i tots els altres;
amb amples balconades i aire net,
per escoltar el discurs de l'ona
diluint-se en escuma prop la roca;
per assolir plenitud de crits d'ocell gavina;
per abaltir-me el cor sense cap ombra.

Comentaris

  • Fantasia lírica[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 22-05-2012 | Valoració: 10

    Uff, que fàcil és somiar. Si em tocara la grossa també faríem moltes coses, però mentre no puguem sempre ens quedarà la literatura com a escapisme. La descripció de la casa ja és un poema de per si pintant amb pinzellades impressionistes que creen una impressió de somni.

    Salut!

    Llorenç

    P.S.: Quina coincidència que ta mare siga de Yecla. Trobe que conéixer el poble de les teues arrels maternes t'interessaria prou. És una contrada entre quatre províncies (Múrcia, Alacant, Albacete i València) i posseix una miqueta de cadascuna. La frontera lingüística és a apenes 10 km, per tant es parla un castellà molt particular. Amb aspiracions de les -s finals que ja comencen a avisar que ens acostem a terres meridionals de la península però farcit de molts valencianismes (carlota, socarrim, manifacero -adaptació de "manifasser"-, rodal, etc.). Si vius a València un dia t'ho puc contar en persona. Fins a eixe moment, salut i lletres!

  • Shaudin Melgar-Foraster | 12-02-2012 | Valoració: 10

    M’ha encantat aquest poema. I com la Nonna Carme, destaco: “per escoltar el discurs de l’ona”, a mi també m’ha cridat l’atenció tot d’una. Però m’agrada tot el poema, és preciós.
    Una abraçada,
    Shaudin

  • Grocs i tots els altres,[Ofensiu]
    allan lee | 22-01-2012

    i els usaré en marines,
    i en cireres, i en cossos de dona
    ondulats sobre la sorra;
    i les tardes tendres,
    de marinada dolça,
    llegiré llibres, i faré versos,
    i una barqueta tota de blau
    passarà a prop,
    sargint la roca.
    I al vespre càlid,
    cançons d'obaga,
    sopa d'estrelles.


    Quin poema, Bonet! Ja el recordo, i m'alegro que l'hagis penjat. Un plaer sempre passar pel teu tros.

    a

  • Fins i tot[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 22-12-2011 | Valoració: 10

    de una fantasia se'n pot treure un bell poema.
    Destaco una frase :"Escoltar el discurs de l'ona ".
    Molt Bones Festes , amic Bonet !

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357135 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!