Falòrnies

Un relat de: Xantalam

Camino per la magra ombra,
m'ajec a l'andana sòrdida
(hi ha tanta llum que no veig els estels)
tanta gent orba en l'estació innominada,
allà on mai no passa cap tren,
ni mai més hi torna.
De res no serveix que m'abillin
com una noia allerada, si el vestit
és dues talles més gran, i la tiara
de brillants (del tot a cent)
no cobreix el llard dels cabells.
De res no servirà amagar la ronya
de les mans, si la sutzesa surt
entre les ungles quan estenc el braç.
M'hauria d'avergonyir, potser?
Au, no em vinguis amb falòrnies!
O és que no fem tots el mateix?
Però si cada dia demanem almoina
amb les nostres millors disfresses!







Comentaris

  • fa temps que et tinc als preferits[Ofensiu]
    ambelma | 17-11-2009 | Valoració: 10

    tot i això hi ha autors/es als quals no comento mai, ja que me fa vergomya fer comentaris insuls o simplement no puc comentar res de lo ben escrits que els veig.

    Avui he tingut una sorpresa, m'he trobat entre els més valorats, i ho veig bastant raro, no crec que el que escric sigui mereixedor.

    Per tant, crec que ha arribat l'hora de deixar comentaris a la gent a la que fins ara no ho havia fet!

    estic molt d'acord amb aquest relat, tot i que he hagut de cercar tres paraules al diccionari, jejeje

  • Ben cert[Ofensiu]
    Endevina'm | 28-10-2009 | Valoració: 10

    paraules encertades xantalam, que m'obligues a agafar el diccionari cada volta i descobreixo noves paraules amb tu.

    Ara he vist que no vols ser valorada, aquesta és la última vegada.

  • Difícil...[Ofensiu]
    rnbonet | 28-10-2009

    ...la proposta del Fidel!
    I tu n'has eixit airosa, tocant de rebot un tema molt humà.

    Salut i rebolica!

  • Bona crítica[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 19-10-2009

    social la que desprèn el teu poema, Xantalam!
    Quanta gent mira de reüll aquests indigents que necessiten tanta ajuda! Què fem moltes vegades? Doncs, girar el cap i passar de llarg perquè l'ànima bruta la tenim els "normals" Un tema per reflexionar. Una poesia plena de mots acuradíssims i de gran contingut. L'enhorabona per la sensibilitat que sempre mostres davant els temes humanitaris.
    Una abraçada ben forta i ... fins aviat!

    Mercè

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140761 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic