FADA

Un relat de: aurora marco arbonés

FADA

En la reixa infame d'una claveguera
vaig quedar atrapada.
M'hi va portar el vent o bé una puntada
de sabates noves, plenes de tardor.
Resseca i tacada,
no em podia moure d'aquella presó.
Venia de casa, un vell plataner
on els càntica bojos omplien el vespre
quan el sol de porpra s'ajoca a l'oest.
Mig morta, espantada,
uns dits compassius varem rescatar-me
de la sordidesa de lliurar l'alè
en la reixa bruta, al mig del carrer.
Fulla afortunada,
em van dur a una sala repleta de llibres,
on l'aroma a clau d'unes clavellines
i l'ardent color d'uns fanals xinesos,
-llum ataronjada,-
em van fer reviure i trobar-me a casa.
També sento càntics, veus enriolades,
sospirs amorosos cap a la vesprada.
Ma pell arrugada, de color de bronze
amb taques cendroses, reposa a la taula
de la meva fada.

Comentaris

  • Un detallet[Ofensiu]
    Unaquimera | 12-11-2010 | Valoració: 10

    Encisada, havia oblidat un detallet: ja hi és!

  • Un poema màgic des del títol![Ofensiu]
    Unaquimera | 12-11-2010

    Després de llegir el teu poema, em sento...
    una mica màgica, un tant poderosa, ...
    em sento una mica FADA, amiga meva!

    Veuràs, Aurora, el perquè ho dic:
    jo sóc d'aquelles persones que recullen pedres boniques quan van de caminada, i conxes de la platja entre mirada i mirada al mar, i branquetes oloroses durant les passejades pel camp, i fulles especials que trobo pel camí...
    i les porto a casa, i les guardo amb afecte, ja que sé que cada cop que les retrobo en obrir un calaix, un llibre o una capsa, em porten records d'aquell dia, aquell sol, aquell vent, aquelles onades, aquella primavera o aquella tardor.

    El teu poema, que és màgic des del títol, té el poder d'encisar i l'exerceix amb resultats evidents:
    Gràcies per fer-me sentir d'aquesta manera!

    T'envio una abraçada màgica del tot,
    Unaquimera

  • M'encanta com escrius[Ofensiu]
    llamp! | 13-11-2009 | Valoració: 10

    Tens talent per escriure i ho demostres amb pinzellades com aquesta. La teva Fada t'acompanya.

    M'he de excusar per no haver-te dedicat massa atenció des que tu em vares fer alguns comentaris a poemes meus. Des d'ençà he tingut alts i baixos i no m'he vist amb cor de comentar a gaire ningú. Però els errors estàn per esmenar-los. Intentaré llegir més coses teves.

    Et felicito per alguns títols originals que he vist de relats teus, n'hi ha de suggeridors. La quantitat de comentaris i la teva valoració no són fruit de la casualitat, si no d'un treball.

    llamp!

  • Jo crec en les fades[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-11-2009 | Valoració: 10

    Relat meravellós i viu.
    Gràcies, Aurora.

  • en les arrugues del temps[Ofensiu]
    franz appa | 04-11-2009

    No sé si els fats i les fades ens tornaran a donar una segona vida després que l'hivern ens tombi del tronc comú on ens mantenim durant un temps -efímer!- en companyia dels nostres germans i germanes.
    A la fi, també la il·lusa fulla s'esmicolarà, perquè la seva bellesa tardoral només es preludi de l'anorreament definitiu de la la matèria que ja només és record de la frescor perduda.
    Però, és clar, en el moment de joia, en els instants a què la mà benefacora de la fada l'ha dut, enmig de la fressa de la vida que encara es desenvolupa, aquesta felicitat que ja no és fèrtil però que encara perdura, aquest és l'interval en què encara la vida es manifesta i encara té del seu costat la fortuna.

    Una abraçada,
    franz

  • Fulla afortunada[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-11-2009 | Valoració: 10

    Sí.... una fulla molt afortunada, com descrius.
    Sí a la Vida total.

  • Apa! 2[Ofensiu]
    josep casanovas olmos | 01-11-2009 | Valoració: 10

    10 punts del ala per tú.


  • Digues a la teva fada, que obri les ales.
    Que tancades no son rentables
    Que no més quant vola la imaginació
    s'obra el goig de l'esperit
    i es vessa la joia de las paraules.

  • Qui pugues ser fulla en una tarda de tardor i caure a les teves mans! [Ofensiu]
    Núria Niubó | 01-11-2009 | Valoració: 10


    Preciós Aurora, preciós el teu cant a la natura que en les teves mans mai morirà.
    Converteixes amb la teva màgia de FADA la tristor o melangia d'una fulla de plataner en protagonista del teu racó de les paraules.
    Sempre m'han encisat les fulles de plataner, tinc una dèria en recollir-ne de terra, són tan perfectes amb les seves puntes i colors de tardor.
    Aquest poema té la mateixa harmonia, perfecció i calidesa que la fulla que l'ha inspirat.
    Felicitats Aurora , com sempre he gaudit moltíssim llegint-lo.
    Una llarga, càlida i tornassolada abraçada de tardor.
    Núria




Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251262 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.